Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » For ever and always » Hoofdstuk 18

For ever and always

4 april 2010 - 21:51

1255

0

261



Hoofdstuk 18

Ik ging naar de les die ik overigens gemist had en plaatste me naast Hermelien. Serena wat doe je nu! Je weet toch dat Zwadderaars niet bij Griffoendors gezien kunnen worden. Ja dat weet ik maar ik ben vanaf nu een Griffoendor. Waarom? OW vanwege de veiligheid van mij en mijn kindje. Veiligheid? Serena je moet me nu echt informeren want je maak me nieuwsgierig. Dat doe ik vanavond wel nu wil ik gewoon even werken want ik heb al veel gemist. oké? Wat jij wilt. Oké ik vind het zelf ook een idiote reden om van haar gezeur af te zijn. Maar ik moest toch wat verzinnen. Na de bel liep ik zo snel als ik kon het lokaal uit om aan Hermelien’s vragen te ontsnappen, maar het had geen zin. Serena wacht. Je zou me nog vertellen hoe het zit! Oké zullen we dat doen in de leerlingenkamer? Ja is goed Hermelien huppelde vrolijk achter me aan. Maar vertel eens waar ging die ruzie in de grote zaal nu precies over? Ik hoor verhalen van ravenklauw dat het over jeweetwel ging. Dat ging het ook Hermelien, zullen we het zo verder gaan bespreken? Natuurlijk wist ik het wachtwoord niet dus moest Hermelien het weer zeggen (hippogrief) toen ik achter haar aan naar binnen wilde lopen sloeg het portret weer dicht. HEEY ik hoor in deze afdeling hoor! Ja,ja meisje waarom draag je dan een Zwadderaars outfit? Omdat ik hier naar toe geplaatst ben door professor Anderling! Oké dan wil ik haar eerst spreken. Jemig zelfs portretten kunnen moeilijk doen. Ik sjokte weer helemaal naar beneden om daarna bij professor Anderling uit te leggen waarom het schilderij moeilijk doet, en om dan weer helemaal terug te strompelen naar boven. Ik klopte aan bij haar kantoor, binnen? Ik keek om het hoekje en professor Anderling keek over het randje van haar bril. Juffrouw Sitara ik had u helemaal niet verwacht kunt u Hermelien niet vinden? Jah wel professor maar het schilderij laat me niet binnen. OW jeetje dat is waar ook ik ben haar vergeten in te lichten neem niet kwalijk. Ik zal wel even met u meelopen, maar ik zou als ik jou was wel rood gaan dragen want ze is al best oud en vergeet al snel wat haar word gezegd. Onderweg naar boven werd er niet veel gezegd tot professor Anderling begon te praten, dus u bent zwanger van meneer Malfidus? Jah dat klopt. Ik was eerst zwanger van een tweeling, maar doordat Patty Park me heel hard in mijn maag had gestompt had ik een miskraam gekregen. Maar wonder boven wonder leefde het andere kindje nog. We waren inmiddels aan gekomen bij het schilderij. Dikke Dame? Dit meisje is tijdelijk over geplaatst naar Griffoendor zou u haar naar binnen willen laten? Maar natuurlijk sorry liefje dat ik je niet geloofde. OW geef niet hoor u deed alleen u werk zei ik snel. Nou, ga maar snel naar binnen je vrienden wachten. Ik glimlachte vriendelijk en stapte door het portret. Ik zal het er nog even met professor Sneep over hebben. Waarover vroeg ik aan haar. Over het verhaal wat u mij net vertelde over wat juffrouw Park bij u heeft gedaan. Dat soort dingen worden hier niet geaccepteerd. Waarom bent u toen niet direct naar professor Sneep gegaan. Uhm weet ik eigenlijk niet. Niemand wist toen dat ik zwanger was, alleen madame Pleister, Draco en ik. Hmm oke, nou ik zal het er vandaag nog even met hem over hebben.
U hoort nog van mij, zei professor Anderling. Dank u, zei ik. En ik liep snel naar binnen.

Hey waar zat je nou! Ik keek om en je was weg. Ow de dikke Dame liet me niet binnen. Hmm nou ja ze is al oud. Het geeft verder ook niets, ik ben even naar professor Anderling gegaan. Maar goed vertel nu maar waarom je hier heen werd geplaatst, en waar die ruzie om ging! Oké als je de tijd heb? Natuurlijk heb ik dat, en ja hoor ze ging er lekker voor zitten. Nou goed. Je weet wel wat er voor was gevallen met Park hé? Ja… ze had je een miskraam bezorgd. Precies het liefste wilt ze deze baby ook weg hebben, en Draco van me af pakken. Dus toen ik veel at begon ze me uit te schelde voor nijlpaard! Jezus zij kan ook geen scheld woorden verzinnen lachte Hermelien. Ja inderdaad maar goed, Draco pikte dat niet zoals gewoonlijk, en viel uit tegen haar. Ik probeerde Draco nog te kalmeren maar hij zei, nu even niet Serena ze komt hier niet mee weg.. En toen begon Patty over jeweetwel. Over dat hij hun had aangewezen als stel en dat jeweetwel niet zou willen dat hij met mij zou gaan, vanwege dat hij me wilde vermoorden. Dus de hele zaal heeft mee kunnen genieten. En daarom ben ik hier heen gezet, voor de veiligheid van mij en mijn kindje. Wat stom waarom kunnen ze Park dan niet ergens anders heen plaatsen. Nou ik praatte net nog even met professor Anderling. Ik vertelde haar van mijn miskraam, en dat Park dat had veroorzaakt. Ze wist daar helemaal niks van, en ze zou het er met professor Sneep over hebben. Hermelien kwam naar me toe en omhelsde me stevig. Ik vind het allemaal zo erg voor meid, zei ze. Je bent en blijft altijd mijn stiefzuster, en ik zal er altijd voor je zijn. Het voelde fijn om weer even met Hermelien alleen te zijn. Ik had haar echt gemist. Ik heb trouwens een brief gehad van mijn echte moeder Bellatrix? OW echt? En ga je haar opzoeken? Je weet dat ze een dooddoener is. Ja dat weet ik, en ik weet nog niet of ik haar op wil zoeken. Toen ik de brief kreeg wilde ik het echt heel graag maar nu….. Serena het is jouw keuze hé? Maar ik moet je wel zeggen, het kan een val zijn. Maar het is wel mijn moeder! Het is jou keuze meid zei Hermelien! Als ik het wel zou doen, zou je dan met mij willen om haar te ontmoeten. Hoe kom je daar opeens zo bij zei Hermelien. Nou sinds ik bij Zwadderich ben geplaatst doen we niks meer samen, en we zien elkaar bijna niet meer. OW Serena toch. Had dat dan gezegd. Dan gingen we samen naar Zweinsveld of de wegisweg. Ik wou dat ik daar eerder bij stil had gestaan. Ik ga naar bed zei ik tegen Hermelien. Is goed meid slaap lekker. Ik gaf Hermelien nog een knuffel en liep de meisjesslaapzaal in. Toen ik daar binnen liep zag ik mijn spullen allemaal al op een leegbed liggen. Eigenlijk weet ik niet waarom ik het nooit tegen haar zei. Misschien was ik bang dat ik haar teleurgesteld had door dat ik in Zwadderich was geplaatst. Of omdat ik met Draco ging. Ik weet het allemaal niet. Het belangrijkste is dat ik weer eens met haar heb gepraat. Ik stapte in bed en deed de deken ver over mijn hoofd. Ginny die ook al in bed lach keek me verbaast aan. Serena wat doe jij dan hier? Lang verhaal Ginny een heel lang. OW oké dan welterusten. Ik draaide me om en voelde mijn ogen al snel zwaar worden. En ik viel in een diepe slaap. Ik droomde over Draco, dat ik nu niet meer bij hem ben. En Ik droomde over het kleine wonder dat in mijn buik groeide. Ik kon bijna niet wachten tot het zover was.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.