Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Screaming, Fighting and kissing in the rain JB/HP Crossover. {Af} » Interesse

Screaming, Fighting and kissing in the rain JB/HP Crossover. {Af}

5 april 2010 - 18:37

380

1

282



Interesse

Joe:
De uitnodigingen waren verstuurd per uil. ‘Best slimme beesten eigenlijk.’ Merkte Kevin op terwijl hij de laatste uil losliet. Joe knikte. ‘En nu maar hopen dat ze zouden komen.’ Zuchtte Joe. ‘Komen jullie ook?’ vroeg Hermelien opeens. Joe en Kevin schrokken even. Achter hun stond Hermelien. Joe glimlachte even naar haar. Samen met Kevin ging Joe met Hermelien mee. Onderweg zagen ze Nick buiten zitten in de sneeuw. Hij staarde naar de lucht. ‘Wat is er toch met hem aan de hand?’ vroeg Kevin terwijl hij hem aangaapte. ‘Ja, hij is veranderd.’ Merkte Joe op. Hermelien grinnikte even. ‘Wat?’ vroeg Joe. ‘Zien jullie het dan niet?’ vroeg Hermelien lachend. Kevin en Joe staarden elkaar niet wetend aan. Hermelien zuchtte. ‘Nick is verliefd.’ Zei ze. Kevin zijn mond viel open. ‘Nick verliefd? Op wie?’ Vroeg Joe verbaasd. Hermelien haalde glimlachend haar schouders op. Joe had een donkerbruin vermoeden.

Hermelien:
Samen met Joe en Kevin maakte ze de leerlingenkamer gereed. Hermelien vrolijkte de kerstboom op met haar toverkunsten. Nadat ze klaar waren ging Hermelien naar de leerlingenkamer van Ravenklauw. ‘Wie was er eerder de feniks of het vuur?’ vroeg het portret. Hermelien lachte even. Dit was een makkie voor haar. ‘Er is geen begin aan een cirkel.’ Zei ze. Het portret vloog open. Loena zat alleen op de bank.

Loena:
Hermelien stapte de leerlingenkamer binnen. ‘Hé Loena!’ zie ze vrolijk. Loena glimlachte even. ‘Hé, aangezien jij de rest van de vakantie hier alleen zit, dacht ik, misschien kun jij bij mij op de slaapzaal komen slapen?’ vroeg Hermelien. Loena lachte tevreden. ‘Leuk.’ Zei ze. Ze stond op en pakte haar spullen. Onderweg naar de leerlingenkamer van Griffoendor begon Hermelien over Nick. ‘Weetje, ik heb gemerkt dat je veel met Nick omgaat.’ Merkte Hermelien nonchalant op. ‘Hmm. Ik denk het, ja.’ Zei Loena zachtjes. ‘Hebben jullie iets?’ vroeg Hermelien nieuwsgierig. Loena lachte even op haar manier. ‘Nee, ik denk het niet. Volgens mij heeft hij het voorzien op jou.’ Zei Loena zonder na te denken. ‘Ja, dat dacht ik ook.’ Zei Hermelien. Loena haar glimlach verkleinde. ‘In het begin.’ Voegde Hermelien eraan toe. Loena keek haar verbaasd aan. ‘Hij besteed nu niet zo veel aandacht aan mij, gelukkig want ik heb ook geen interesse in hem.’ Zei Hermelien. Loena keek haar aan. Ze hadden de leerlingenkamer bereikt.


Reacties:


Marshmallow
Marshmallow zei op 5 april 2010 - 19:16:
Oeh, gaat er iets gebeuren op het feestje?