Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » When everything is made to be broken {de Hongerspelen} » 1.12

When everything is made to be broken {de Hongerspelen}

6 april 2010 - 14:56

352

3

241



1.12

Whie, de laaste boete!

Sam
Ik kwam nog net optijd aan bij de boete. Ze waren net begonnen met het verdrag. iK nam snel mijn plek in, en luisterde naa rhet verdrag. Als enige. maar dat deed ik automatisch, want ik wilde Voorleester/trekster worden later. Dna kreeg ik geld, en kon ik mijn ouders betalen.
Maar ik kon natuurlijk ook zorgen dat ik getrokken werd, en dan winnen. Duh.
'De mentors!' kondigde Effie Prul vrolijk aan. 'KATNISS! KATNISS! PEETA! PEETA!' werd er overal geroepen. Ik bleef stil. Ik had een bloedhekel aan Katniss en Peeta. Dat slome gedoe in de Arena. Juks. Maar ik had wel bewondering voor Cinna, Katniss' stylist destijds. Dat hij zo'n lelijk mens er nog zo mooi uit kon laten zien...
'Dames gaan voor!'jubelde Effie opgewekt. Ze had een nieuwe pruik: Model Ik-sta-recht-overeind-en-als-ik-tegen-een-muur-of-iets-anders-hards-aanloop-zit-er-een-gat-in-dat-harde-oppervlakte. VOlgens mij zat er zeventien kilo cement in. alshet niet meer was. Roze cement, uiteraard.
'En de dame is... Sam Gewisses!' Ik keek even boos naar boven. Kijk, God, als ik zeg dat ik wat geld wil verdienen, en dan denk dat ik ook de arena in kon gaan , bedoelde ik dat niet letterlijk, snapt U?

Dire

Ik lachte die Sam uit.
'hahahaa! hard voor je!' Ik had het zo druk met lachen, dat ik neit merkte hoe ik aangestaard werd. Maarja, als burgemeesterszoon kon je alles maken! Nou ja, bijna alles. Maar ik durfde toch niet onder het hek door te gaan..
Effies pruik, die bijna vastgelast zat aan haar hoofd, nadat hij er twee jaar geleden afgewaait was, gaf geen beweging toen er een mus in ging zitten.
'En de jongenstribuut is..,'begon Effie, die niets door had. Mense nlachte en wezen naar haar.
'Wat is er nou?'vroeg ze verontwaardigd.
'Er zit een mus in je haar!' wrd er geroepen door de allerkleinste.
Effie sloeg met haar handen boven haar haar, maar de mus bleef zitte nwaar hij zat. Effie zuchtte.
'Nou, oké. De jongen.' Ze grabbelde ven in de bol.
'Dat is.. Dire Appelscha!' HE! Dat kon niet! papa had er voor gezorgd dat ik niet getrokken kon worden!
'Blijkbaar neit goed genoeg! Dire, kom naar voren!'riep Effie. Had ik dat echt hardop gezegd?


Reacties:


chocojunk
chocojunk zei op 3 mei 2010 - 13:52:
Muhahaha Dire dat heet Karma. Gnagnagna. Oee wat geniaal. En En En Sam is totaal überhipp. (: God toch weer een überkort gedoeitje


NovaFlowne
NovaFlowne zei op 13 april 2010 - 17:14:
Hé. HAhaha, ik vind Sam cool.
Mejehehehe. ^^


JeRiNo
JeRiNo zei op 6 april 2010 - 20:41:
Haha. Appescha. Okee,ik ben vaag. Maar wel goed gedaaaaaan