Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Thirty-Eight - The big wave

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

8 april 2010 - 21:07

638

3

174



Episode Thirty-Eight - The big wave

Toen Sky, Jesse, Lisa, Chris, Thomas, Noa en Phione eindelijk aankwamen op de grote boot, stonden Matt en een meisje op hen te wachten.
De kinderen klauterden de boot op en Matt barstte helemaal los.
'Is alles helemaal goed gekomen? Zijn jullie oké?' stotterde hij.
'Alles is goed', zei Chris met een brede grijns. 'We hebben de Phione en Manaphy eieren terug gegeven aan hun echte eigenaren - hun ouders. Maar...'
Chris' gezicht betrok.
'Maar wat?' vroeg Matt.
'Penelope is weggekomen', zei Chris kwaad. 'Die stomme trut!'
'Hé, rustig, maat', zei Lisa en ze klopte Chris op zijn schouder. 'Onze missie is in ieder geval geslaagd.'
'Ja', bromde Chris. 'Maar ik kan die Penelope echt niet uitstaan.'
'Wat dacht je van mij?' zei Thomas die nog steeds half hinkelde. 'Ik haat haar echt voor eeuwig!'
'Ik haat heel Team Eternal', zei Noa.
'Daar heb je niet zoveel aan, jongens', zei Sky. 'Om ze alleen maar te haten.'
Thomas haalde zijn schouders op.
Het meisje knielde naast Thomas neer. 'Laat je enkel is kijken, jongen', zei ze.
Thomas werd zo rood als een tomaat, liet Noa los en rolde zijn spijkerbroek omhoog. Zijn enkel was helemaal blauw en paars.
'Dat ziet er niet zo goed uit', zei het meisje. 'Kom maar even mee, dan doen we er wat ijs op. Trouwens, ik ben Belle.' Ze stak haar hand uit.
'Thomas', zei Thomas en hij schudde haar hand.
'Ik ga wel met je mee', zei Noa.
Thomas knikte en hij, Noa en Belle liepen weg.
'Deed Noa dat omdat ze jaloers was of omdat ze hier weg wilde...?' vroeg Chris, die Noa niet helemaal snapte.
'Waarschijnlijk was Noa jaloers op Belle', zei Jesse. 'Thomas en Noa kunnen elkaar niet uit staan, maar ondertussen...'
'Dat had ik al door', zei Chris.
'Doe niet zo gemeen, joh', zei Lisa en ze mepte Chris op zijn schouder. 'Liefde en haat liggen dicht bij elkaar.'
'Persoonlijk zeg ik altijd dat liefde begint met ruzie', zei Jesse.
'Dat kan ook', zei Lisa lachend.
Toen Noa, Thomas en Belle opweg waren naar de EHBO ruimte, klotste er ineens een enorme golf tegen de boot aan en Noa en Thomas struikelden door de enorme klap en klapten tegen de reling van de boot.
Het duizelde in Noa's hoofd en ze werd misselijk.
'Gaat het wel?' vroeg Belle, die de twee kinderen overeind hielp en Noa's bleke gezicht zag.
Noa schudde haar hoofd en mompelde:
'Ik.. Ik voel me niet zo lekker, geloof ik...'
'Maar goed dat we op weg zijn naar de EHBO dan', zei Belle vriendelijk. 'Het is nog maar een klein stukje.'
Noa knikte en hielp Thomas overeind. Maar zodra ze stond, werd Noa weer helemaal duizelig en ze struikelde over een emmer die op het dek stond.
'Au', zei ze droog en ze krabbelde weer overeind.
Nu was het Thomas beurt om Noa overeind te helpen, waar hij natuurlijk weer knalrood van werd.
'Dank je', zei Noa en samen strompelden ze verder, met Belle met een bezorgd gezicht voorop.
Eenmaal aangekomen bij de EHBO kamer, hield Belle de deur voor de twee kinderen open en ze duwde ze voorzichtig naar binnen.
'Gaat het nog goed, jongens?'
'Prima', zei Thomas en hij stak zijn duim op.
'Hm.. Ja', zei Noa en ze stak ook haar duim op, maar niet zo overtuigend.
De wereld duizelde nog steeds voor haar ogen en Belle merkte dat wel, ze drukte haar koude hand op Noa's voorhoofd, die vreselijk gloeide.
'Meid, je hebt ontzettende koorts!' zei Belle geschrokken. 'Je moet meteen naar bed!'
'Fijn', zei Noa sarcastisch. 'Dat is nog wel het laatste waar ik zin in heb.'
'Ik loop met je mee', zei Thomas.
'Jij kíºnt niet eens lopen, joh', zei Noa met een grijns.
Thomas stompte Noa en hij trok haar mee de EHBO ruimte uit. Belle reikte hem nog een koelcompres aan voor zijn enkel en Thomas nam het aan en bedankte.
'Je moet je enkel goed koelen als jullie op je kamer zijn', zei ze.
'Komt voor elkaar', zei Thomas en hij hinkte samen met Noa de trap op.
Belle lachte hoofdschuddend.


Reacties:


BlindTears
BlindTears zei op 29 juli 2010 - 11:42:
Maar waar is Phione nu?


JustaStory
JustaStory zei op 8 april 2010 - 21:54:
geweldig =)


Soragek
Soragek zei op 8 april 2010 - 21:13:
Aawwwhhh^^ Leuke Epi!!!