Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Love Conquers All ~DM~ » ~005

Love Conquers All ~DM~

13 april 2010 - 20:34

705

2

195



~005

Reacties?

June Dawnson,
‘’We mogen straks naar Hogsmeade!’’ Kwam Grace gillend de leerlingenkamer in rennen, iedereen keek haar een beetje vaag aan, maar ze liep vrolijk verder naar ons. ‘’Wat?’’ Vroeg ik, want ik had geen idee wat of waar dat was. ‘’Hogsmeade is een klein stadje niet ver hier vandaan, we gaan daar altijd naartoe, er zijn winkels en cafés.’’ Klonk leuk. ‘’Wanneer is straks?’’ Ze pakte mijn hand en sleurde me naar ons slaapvertrek. ‘’Straks, maar we moeten je nog opdoffen, misschien komen er wel leuke jongens!’’ Ik rolde met mijn ogen, natuurlijk is dat het enige waar ze aandenken. Tien minuutjes later was ik ‘opgedoft,’ en waren Emily, Grace, Alyssa en ik klaar om te gaan. Al kletsend liepen we naar Hogsmeade en we waren blijkbaar niet de enige die gingen, in de verte kon je al leerlingen zien die er al waren. ‘’Zullen we eerst naar Honeydukes Sweetshop gaan?’’ Emily en Grace knikten, maar ik had geen idee wat het was dus drentelde verbijsterd achter hun aan. Het zag er allemaal zo sprookjesachtig uit, met die schattige huisjes. ‘’June, kom je nog? Of blijf je daar de hele dag staan?’’ Emily haalde me uit mijn bewonderen en ik liep achter haar aan. Ik keek mijn ogen uit, snoep was opgestapeld tot aan het plafond en niets was hetzelfde. Het zag er té lekker uit, maar ik was niet zo’n snoeper, dus ik keek gefascineerd toe hoe iedereen zijn geld verspild aan snoepgoed. ‘’June, hoef jij niks?’’ Vroeg Alyssa met een hand vol snoep. ‘’Nee, ik wacht wel tot jullie klaar zijn.’’ Ze haalde haar schouders op en liep weg om in de ellenlange rij voor de kassa te staan. Emily kwam naast me staan en trok me mee uit de winkel. ‘’Kom, we gaan alvast naar De Drie Bezemstelen, de anderen komen er straks aan.’’ Ze sleurde me mee door de smalle straatjes totdat we bij een café aankwamen, het was er aardig druk. We liepen naar binnen en keken rond voor een plaatsje. ‘’Daar!’’ Ik wees naar de hoek. We ploften neer op de stoelen en Emily stond meteen weer op. Ze wees naar de andere kant van het café. ‘’Daar zit Terence, je vind het toch niet erg dat ik naar hem toe ga?’’ Ik wuifde haar weg en ze schonk me een grote lach. ‘’Dankje!’’ Ik grinnikte en keek Emily na. Ze ging naast een bruinharige jongen zitten en kuste hem vol op de mond. Ik keek weg, niet in de stemming om ernaar te kijken. ‘’Is deze plaats bezet?’’ Ik schrok van de stem. Niemand anders dan Draco Malfoy stond naast me. ‘’Nog niet.’’ Hij grijnsde maar ging wel naast me zitten. ‘’Ben je hier alleen?’’ Vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd. Waarom klapte ik nu opeens dicht? Mijn vriendinnen hebben me verteld wat zijn reputatie is; hij verteld een meisje dat hij van haar houd, en breekt daarna haar hart, hoewel hij nu best wel aardig leek. ‘’June!’’ Geschrokken keek ik naar Draco en bloosde als een gek. ‘’Sorry, wat zei je?’’ Hij lachte. ‘’Wil je ook een boterbiertje?’’ ‘’Ja, lekker.’’ Boterbier was het lekkerste drankje dat er bestaat, ook al mochten we het nog niet drinken. Hij stond op en liep naar de bar. Opeens stonden Grace en Alyssa naast me, was ik dan zo onoplettend? ‘’Waar is Emily?’’ Vroeg Grace. Ik wees naar de bar, waar Emily nog steeds een jongen zat af te lebberen. Ze schoten in de lach en gingen naast me zitten, op de plek van Draco. ‘’Hier is je-. Hallo dames.’’ Zei Draco slijmerig. ‘’Wat doet hij hier?’’ Zei Alyssa zachtjes. Ik stond op en pakte mijn boterbiertje van hem over. ‘’Dankjewel Draco.’’ Prevelde ik in zijn oor en liep terug naar mijn plek. Draco stond even stil, verdwaasd van mijn actie, maar toen vernauwde zijn ogen tot spleetjes. ‘’Ik krijg jou nog wel, June.’’ Siste hij. Ik schamperde niet onder de indruk. ‘’Mijn krijgen? Dus niet.’’ Naar mijn laatste woorden draaide hij zich om en liep het café uit. Naast mij lagen Grace en Alyssa dubbel van het lachen, maar binnen, diep van binnen, wist ik dat hij mij ooit wel te pakken zou krijgen, of ik het wilde of niet.


Reacties:


Neeriash
Neeriash zei op 19 april 2010 - 18:44:
Dit is zó cuuwl ^.^

Mag ik een melding?


4passions
4passions zei op 15 april 2010 - 12:11:
^^hehe mooi mooi ben benieuwd naar bmeer?Terug een melding?