Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 44: Gone with the wind

When a muggle meets a Weasley.

14 april 2010 - 20:59

336

7

412



Hoofdstuk 44: Gone with the wind

De dagen vlogen voorbij, als blaadjes op de wind.
De dag waar ik voor bang was, kwam steeds dichterbij. Dat was namelijk de dag, dat Hogwarts weer zou gaan beginnen. De dag dat ik afscheid moest nemen van iedereen.
Alweer.
Voorzichtig gieten ik wat melk bij het beslag. Ik was een taart aan het maken voor de Weasleys, omdat ze zo aardig voor me zijn. Waren.
Waar moest ik heen, als iedereen wegging?
Gingen mijn nachtmerries over Gauthier maar weg, daar had ik tenminste wat aan.
‘Iedereen in de woonkamer verzamelen! NU!’ Riep George door het huis heen.
Voorzichtig legde ik de beslagkom op het aanrecht neer, en veegde mijn handen af. Mijn schort deed ik uit en hing die over een stoel heen.
Ik deed de deur van de woonkamer open. Fred kwam meteen naar me toe en sloeg een arm om mijn middel en trok me mee naar de bank. Ik ging op zijn schoot zitten.
Na een tijdje wachten, was iedereen er. Fred gaf me een klein duwtje, als waarschuwing dat ik van zijn schoot moest gaan. Hij ging naast George staan.
Fred begon met praten. ‘Zoals jullie weten, begint de school bijna.’
Een raar gevoel mengde zich in mijn maag. Ik wilde helemaal niet dat hij wegging.
‘Ik hoop dat jullie het begrijpen, maar wij horen niet op school.’ Vervolgde George.
‘Nee, en daarom willen we jullie wat laten zien. Namelijk,‘ Fred stopte even en keek zijn broer aan. ‘Onze winkel’ Eindigde ze tegelijkertijd.
‘Wat?’ Riep mevrouw Weasley. ‘Mol, even rustig. Laten we nou eerst nar die winkel gaan kijken. Wat is het? Een limonadekraam?’ Vroeg meneer Weasley geïrriteerd.
‘Een fopwinkel.’ Zeiden ze tegelijkertijd. Mevrouw Weasley sloeg een zucht.
‘En hoe komen jullie aan het geld?’ Vroeg ze. ‘Van mij.’
Harry gooide beschuldigend zijn handen omhoog. Nog een zucht verliet mevrouw Weasleys haar mond. ‘Nou, laten we maar gaan kijken.’ Zei meneer Weasley.
De tweeling grijnsde van oor tot oor. Fred liep naar me toe en fluisterde:
‘Voor jou is er een extra verrassing.’ En hij gaf me een kus op de wang.


Reacties:

1 2

Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 22:13:
ghaahaahhahaa!


Hugbear
Hugbear zei op 18 april 2010 - 21:22:
Harry gooide beschuldigend zijn handen omhoog

moet schuldig zijn, niet beschuldigend


witch
witch zei op 16 april 2010 - 16:55:

leuk,
ga je snel verder?


MissJonas
MissJonas zei op 15 april 2010 - 15:35:
wat is de verassing??
Snelverder gaan. :3
weer melden ^^
x


4passions
4passions zei op 15 april 2010 - 12:08:
ooooh! snel meeer!