Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » There's nothing like Love {Voor onbepaalde tijd gepauzeerd} » 14. Olivander

There's nothing like Love {Voor onbepaalde tijd gepauzeerd}

4 juni 2010 - 23:59

552

8

473



14. Olivander

Lena's P.O.V.
Fred stond ineens stil, zijn blik gericht op de deur aan de andere kant van de ruimte.
"Malfidus." Gromde hij. "Vergeet maar wat ik net zei over geen slecht volk." Ik keek naar de jongen die in de deuropening stond en vijandig onze kant op keek. Hij was blond, had een smal gezicht en verschrikkelijk donkere ogen. Zijn lippen waren smal en vormden op dit moment een strakke lijn. Ik begon Fred mee te trekken naar de deur waar we heen aan het lopen waren. Na een paar zinloze pogingen lukte het me om hem een paar stappen voor uit te krijgen. Ik bracht mijn hand naar zijn oor en knipte een keer met mijn vingers. Hij keek me aan, knipperde een keer met zijn ogen en liep uiteindelijk met me mee naar de deur.

We stonden buiten en ik zag Fred met zijn stok op de wand tikken. Op het moment dat de bakstenen begonnen te verschuiven, ging de deur achter ons open en stapte niemand minder dan Draco Malfidus naar buiten.
"Zo, zo Wemel. Wat moet jij met zo'n schoonheid?" Ik keek verbaasd op. Schoonheid? Waar had hij- O wacht! Ik kreeg een idee. Ik stapte op Malfidus af en stak mijn hand uit.
"Lena Sanders." Hij aarzelde even en nam toen mijn hand aan.
"Draco Malfidus. Nou vertel eens.. wat moet jij met een Wemel?" Ik liet zijn hand los en pakte Fred's hand, zodat ik hem naast me kon trekken.
"Ik zou het op prijs stellen als je de familie Wemel niet beledigt. Ik ken jou Malfidus. Je bent een verachtelijk persoon en ik zou nog niet dood bij jou in de buurt gevonden willen worden." Na deze woorden draaide ik me om en begon Fred mee de drukke winkelstraat in te trekken.

Fred's P.O.V.
Had ze hem nou echt van katoen gegeven? Ik keek achterom en zag Malfidus' rood van woede worden.
"Je weet toch hopelijk wel dat je net geen vrienden hebt gemaakt hé?" Ze grinnikte.
"Klopt. Maar dat was het waard. Oké, waar moeten we heen?"
"Olivander. Daar wacht de rest op ons en kun jij je stok kopen. Ik geloof dat iedereen daar bij wilt zijn." Samen liepen we naar Olivanders winkel, die zo vol was dat hij bijna uitpuilde.
"Dit gaat niet werken." Riep Harry boven het rumoer uit. Ik gaf hem gelijk en zei:
"Iedereen behalve Harry, Ron, Hermelien, Ginny en Fred gaat naar buiten." Er klonk overal gemompel.
"Hé! Waarom mag Fred wel blijven en ik niet?" Vroeg George verontwaardigd.
"Omdat jij een klier bent en er snel tussenuit glipte, waardoor ze met mij opgescheept zat." Ik gaf hem een por in zijn zij en hij lachte. Ik wees mijn broer lachend de deur. "Goed, waarom mocht ik wel blijven?" Ze keek me alleen lachend aan en wendde zich toen tot de anderen die nog in de winkel waren.
"Jemig, ik wist niet dat mensen zulke kwallen konden zijn." Harry, Ron, Hermelien en Ginny keken haar allemaal vreemd aan.
"Lena heeft net Draco Malfidus ontmoet." Ik lachte onwillekeurig. "En die ontmoeting zal hij niet snel vergeten."

[u]Lena's P.O.V.[u/]
Ik legde ze uit wat er gebeurd was en Hermelien lachte.
"Ik zou er alles voor over hebben gehad om zijn gezicht te zien op dat moment." Opeens klonk er een gestommel van ergens achter in de winkel en we renden er allemaal naartoe.


Reacties:

1 2

HermoineG
HermoineG zei op 25 sep 2011 - 20:04:
aah, ik moet gaan, ik lees z.s.m. verder! het is geweldig!


Rebella
Rebella zei op 30 aug 2011 - 19:28:
Olivander??? Ik lees snel verder! (L) it!


Rikki zei op 4 mei 2010 - 15:16:
Whahaha. Kei vet


SaarForYou
SaarForYou zei op 20 april 2010 - 22:45:
poor draco. :C


Moonzzz
Moonzzz zei op 17 april 2010 - 23:15:
hahaha,

malfidus is gedisst