Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » There's nothing like Love {Voor onbepaalde tijd gepauzeerd} » 15. Flowers

There's nothing like Love {Voor onbepaalde tijd gepauzeerd}

4 juni 2010 - 23:59

350

5

407



15. Flowers

Hermelien en Ginny bogen zich bezorgd over meneer Olivander heen.
"Is alles goed, meneer Olivander?" De man ging rechtop zitten en keek naar ons.
"Ja hoor, ik voel me prima. Ah, Harry. Weer terug zie ik. Toch geen problemen met uw stok, hoop ik?" Harry schudde zijn hoofd.
"Nee, we komen een stok kopen voor Lena." De man keek me aan.
"Nee. Dat kan niet." Fluisterde hij. Hij keek van mij naar Harry en terug. "Dat is simpelweg onmogelijk."
"Meneer Olivander, ik wil u voorstellen aan Lena.. Potter." Het was raar om die naam te horen. Olivander keek me opnieuw aan.
"Je hebt de ogen van je moeder." Ik keek Harry aan en glimlachte. Olivander kwam met hulp van Harry en Ron overeind en begon direct langs de rekken te lopen, hier en daar een langwerpige doos pakkend. Harry, Ron, Hermelien en Ginny gingen opvallend ver van de toonbank staan, terwijl Fred mij er juist heen leidde. Olivander gaf me een stok aan. Ik keek er een keer naar en verplaatste toen mijn blik naar Fred.
"Zwaai er mee." Ik deed wat hij zei en zwaaide met de stok richting een glazen pot die een stukje verderop stond. Met een knal sprong die stuk en stukjes glas vlogen richting meneer Olivander, Fred en mezelf.
"Die wordt het dus niet." Zei meneer Olivander, waarna hij me een andere stok aangaf. Ik zwaaide ermee, ditmaal richting een kaars ongeveer twee meter bij me vandaan. Binnen een seconde was de kaars gesmolten. Meneer Olivander gaf me een andere stok. Ik ging op zoek naar iets waar ik hem op kon richten. Ik zag een bosje verwelkte bloemen in een koperen pot staan en zwaaide met de stok. De verdorde bladeren werden weer groen en de bloemen kregen verschillende kleuren. "Perfect." Was de reactie van meneer Olivander. Ik glimlachte en rekende de stok af. Ik keek naar de bloemen en in een impulsdaad vroeg ik meneer Olivander of hij er iets op tegen had als ik een van de bloemen meenam. Hij antwoordde dat dat geen probleem was. Ik liep naar de pot en haalde er een witte roos uit.


Reacties:


Kahlan
Kahlan zei op 5 sep 2011 - 10:41:
O wat lief


Rebella
Rebella zei op 30 aug 2011 - 19:29:
Witte roos wat lief!


Neeriash
Neeriash zei op 16 april 2010 - 21:20:
Dit is zó'n leuk verhaal =D
Laat je het aub weten als je verder bent?


xEmma
xEmma zei op 16 april 2010 - 20:22:
Witte roos<3
Die bloemen zijn zo mooi (:
En en dit stukje is ook al goed x]
En Olivander is cool

xx


Ezzlot
Ezzlot zei op 16 april 2010 - 20:09:
Ik wil ook een roos van Olivander =(
Maar hij is echt heel mooi geschreven