Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Een visser uit Falador {gepauzeerd en inspiratieloos} » 1. Een geboren boogschutter

Een visser uit Falador {gepauzeerd en inspiratieloos}

1 april 2013 - 22:44

354

2

326



1. Een geboren boogschutter

Dit hoofdstuk beschrijft de jeugd van onze avonturier, Piscotary. Ook bekend als Tary.

"Artemis, Artemis!" roept de vroedvrouw. "Uw vrouw is bevallen van een gezonde jongen." "Kinderen, kom je nieuwe broertje begroeten." Zegt Artemis terwijl hij naar Teresa loopt. Hij wordt gevolgd door Dougno, Salvo, Luma, Kelda en Elida. "Wilt u hem vasthouden, Teresa?" "Ja." Antwoordt Teresa terwijl de rest van haar gezin binnenwandelt. Nieuwsgierig vraagt Kelda aan haar ouders: "Hoe heet hij?" Artemis antwoordt, verrast door de vraag van zijn dochter: "Teresa, zullen we het ze vertellen?" Waarop Teresa antwoordt: "Jullie broertje heet: Piscotary." Elida vraagt: "Waarom?" Waarop vader antwoordt: "Omdat jullie vijf zijn vernoemd naar de vijf rivieren: Dougne, Salve, Lum, Kelda en Elide. En omdat er geen zesde rivier is in de wereld die wij kennen, hebben we hem vernoemd naar de Piscotaris Viskolonie. Maar laten we nu maar even jullie moeder en nieuwe broertje uit rusten. Ga maar buitenspelen. Speel veilig." "Oké pap." Antwoorden de kinderen tegelijkertijd en ze stormen naar buiten.

-Acht jaar later-
"Salvo! Wacht op mij." Roept Piscotary terwijl hij Salvo in de verte ziet. Zinloos was het, want Salvo was al de stad uit. Uitgeput van het rennen en eenzaam gaat Piscotary zitten bij de Noord-poort. "Heey Tary, waarom zit je hier zo alleen?" Piscotary kijkt naar boven en is blij om Perry te zien en roept: "Perry!" Waarna hij vraagt: "Heb je zin om te schieten op de eendjes in het park?" "Ja, natuurlijk, maar dan moet ik eerst mijn pijlen en boog pakken thuis. Kom je mee?" "Ja." Waarna het duo naar het huis gaat van Perry. Aangekomen bij het huis, opent Perry de voordeur. Ze lopen naar binnen, begroeten de ouders en vragen waar de pijlen en bogen zijn. De vader wijst ze waar de spullen staan en waarschuwt hen dat ze veilig moeten spelen. Perry pakt twee bogen, een voor hem en de andere voor Tary, en 100 pijlen die ze een paar dagen geleden samen met de vader van Tary gemaakt hadden. Samen lopen ze het huis uit en gaan richting het park. Pratend over waar ze het beste kunnen verstoppen, lopen ze over het pad, maar midden in hun gesprek worden ze bekogeld met steentjes.


Reacties:


V0nneke
V0nneke zei op 21 april 2010 - 12:59:
Steentjes?
Die durven!


Moonzzz
Moonzzz zei op 17 april 2010 - 22:37:
leuk verhaal,

maar serieus op eendjes schieten

greetsz moni