Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Screaming, Fighting and kissing in the rain JB/HP Crossover. {Af} » Ontbijtje

Screaming, Fighting and kissing in the rain JB/HP Crossover. {Af}

17 april 2010 - 21:09

387

1

262



Ontbijtje

Joe:
‘Joe staar niet zo naar hem.’ Siste Hermelien. Joe grinnikte even en draaide geamuseerd zijn blik naar Hermelien. Ze grijnsde even. Opeens verdween haar glimlach. Joe zocht de oorzaak. Hij zag Ron die naar hun staarde in het midden van de gang. Hij kwam naar hun toe. Hermelien wachtte zenuwachtig op Ron zijn reactie. ‘Joe, kan ik je even spreken?’ vroeg Ron moeilijk. Joe knikte. ‘Ik kom zo terug oké?’ vroeg Joe aan Hermelien. Ze knikte en beet even op haar lip. Joe volgde Ron een leeg lokaal in. Het viel gelijk stil. Joe deed zijn mond open om iets te zeggen, maar Ron was hem voor. ‘Oké luister, het spijt me dat ik laatst zo gemeen deed tegen je. Ik denk dat ik gewoon jaloers ben.’ Gaf Ron toe. Joe zijn mond viel open. Dit had hij niet verwacht. ‘Oké, ik snap niet waarom je jaloers op mij zou zijn, maar dank je.’ Zei Joe. ‘Ben je gek? Zie je dan niet dat Hermelien gek op je is?’ zei Ron verontwaardigd. Joe slikte even. Ron was al de tweede die het zei, na Loena dan. ‘Echt?’ vroeg Joe terwijl hij nog een keer slikte. Ron knikte. ‘Hé, bedankt man.’ Zei Joe terwijl hij Ron zijn hand schudde. Ron lachte even. ‘Hé, je moet eens op Lavender letten.’ Zei Joe grinnikend. ‘Hoezo?’ vroeg Ron verbaasd. ‘Volgens mij heeft ze een oogje op je.’ Zei Joe grijzend terwijl hij het lokaal uitliep. Ron volgde hem grijnzend. Hermelien stond tegen een muurtje aan te wachten. ‘Hé. Ben ik weer.’ Zei Joe vrolijk. Hermelien bekeek zijn blik. Ze lachte tevreden. Ze knikte dankbaar naar Ron. ‘Zullen we gaan?’ vroeg Hermelien. Joe knikte tevreden. Niets kon hem meer stoppen.

Loena:
Samen met Nick zat Loena aan het ontbijt. Ze staarde dromerig naar haar broodje. Loena zat aan tafel met haar nieuwe schoenen. Ze wiebelde haar voeten heen en weer. Ze merkte dat Nick al klaar was met zijn ontbijt. Ze nam de laatste hap van haar broodje en veerde omhoog. ‘Zullen we gaan?’ vroeg ze. Nick knikte. Hij stond ook op en pakte haar hand. Samen liepen ze de grote zaal uit, het schoolterrein op. ‘Hierheen.’ Zei Loena terwijl ze Nick meetrok naar Hagrid zijn hut. Nick werd een beetje zenuwachtig merkte ze. Ze klopte aan op zijn deur. De deur ging open.


Reacties:


Marshmallow
Marshmallow zei op 21 april 2010 - 18:31:
Ik vind nog steeds dat Ron beter bij Hermelien past, maar goed :p.
Leuk deeltje

x