Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 47: Oh shit...

When a muggle meets a Weasley.

18 april 2010 - 20:49

344

3

268



Hoofdstuk 47: Oh shit...

‘Wat bedoel je daarmee?’ Fluisterde ik.
‘8 uur, kruidlaan.’ En daarmee ging hij uit mijn hoofd.
Twijfelend keek ik naar buiten. Wat moest ik doen?
Het uitzicht was best leuk. Ik keek op een winkelstraat neer, en zag allemaal bizarre mensen lopen. Het leek wel alsof de tovenaren geen schaamte hadden. Elkaar namen, zoals ze waren. Behalve de dooddoeners dan. Maar, dat is weer een ander verhaal.
Ik liep langs de muren en liet mijn hand langs het beton glijden.
Wat voor kleur zou ik erop doen? Roze, rood, crème. Allerlei kleuren vormden in mijn hoofd, ze verschenen op de muren, alsof ze er echt waren.
Ik wilde een hemelbed met duizend kussens. En een mooie sofa.
Zuchtend liep ik naar de deur, en pakte de deurkruk vast.
Dit was van mij, ik zou voorgoed in de toverwereld wonen. Wat de tweeling voor me gedaan heeft, blijf ik ze eeuwig dankbaar. In de winkel werken, is het minste wat ik voor hun kan doen. Het enige wat me niet bevalt hier, is de duistere kant. En dan vooral Gauthier.
‘Niet aan denken nu, Vera.’ Zei ik streng tegen mezelf.
Met opgeheven hoofd liep ik mijn kamer uit.
Van beneden kwamen luiden stemmen. Iedereen was razend enthousiast over deze winkel.
Ik ook. ‘Kom je nog?’
Geschrokken keek ik opzij. Daar stond Fred. Lachend.
‘Ja, ik weer eens aan het dromen.’ En ik sloeg mezelf voor mijn hoofd.
‘Niet doen, dat dagdromen van jou is juist schattig.’ Hij kwam dichterbij en gaf me kusje op de plek waar ik mezelf had geslagen. Verlegen keek ik naar hem.
Zijn hand gleed over mijn wang en kippenvel ontstond op mijn armen.
Ik drukte me tegen hem aan. Hij liet zijn ene hand op mijn bil en zijn andere hand op mijn rug rusten. Een tijdje stonden we daar en fluisterde elkaar lieve dingen toe.
Ik wilde Fred over Gauthier vertellen, maar mijn geweten wist dat het geen goed idee was.
‘Waar is de kruidlaan?’ Fluisterde ik. ‘Hier tegen over, hoezo?’
‘Oh, ik heb daar met Gina afgesproken.’ Hij knikte enkel.
Het deed pijn om tegen hem te liegen. Maar wat moest ik anders?


Reacties:


SusieSimon
SusieSimon zei op 19 april 2010 - 21:42:
Ik hou echt van dit verhaal!! Krijg ik weer een melding?


4passions
4passions zei op 19 april 2010 - 10:14:
:o ooow Snel meer!!


Hugbear
Hugbear zei op 18 april 2010 - 21:26:
doe het niet!! *zwaait dramatisch met haar armen*

snel verder