Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » She is the Sunlight » De verrassing

She is the Sunlight

25 april 2010 - 14:30

1100

2

408



De verrassing

Nick pov

Nick liep de keuken binnen. Joe was de laatste restjes van het ontbijt aan het opeten. Dat was niet zo gek want voor Joe was het normaal dat hij twee uur s’middags nog eens uit bed kwam. Frankie kwam naar binnen gerend, ‘Jongens er staan mensen voor de deur!’ Schreeuwde Frankie. Joe gaf Frankie een tik op zijn hoofd, ‘Frankie doe normaal! Het zijn gewoon mam en pap, die hebben een huissleutel hoor!’ zei Joe die met zijn ogen rolde. ‘Jongens! We hebben een verrassing!’ Riep zijn moeder door de gang heen. Paul en Denise gingen voor hun in de keuken staan. ‘Yes! Wat is het?’ Vroeg Joe enthousiast. ‘Joe! Het is geen ding!’ riep Paul. Nick lachte even om het gezicht wat Joe trok. Ze hoorden geblaf harder worden. Elvis racete net langs hun voeten door de keuken, tussen Paul en Denise door. Nick keek waar Elvis heen rende. Nick schrok, Jessica stond in de deuropening met een grote koffer. ‘Zeg eens hallo tegen jullie nieuwe zusje!’ Zei Denise enthousiast.

Jessica pov
Jessica keek naar Joe en Nick, bang hoe ze zouden reageren. Frankie rende op haar af en gaf haar een knuffel. ‘Yes!’ Riep hij. Toen Frankie losliet werd ze omhelsd door Joe, ‘Zusje van me!’ Riep Joe enthousiast. Tijdens de verwurging van Joe viel Jessica haar blik op Nick. Die verbaasd toe keek. Toen Joe losliet keek Jessica angstig naar Nick. Maar toen verscheen er een lach op zijn gezicht. Hij liep naar haar toe en omhelsde haar. Jessica vond het fijn voelen.

Nick pov
Hij liet haar weer los, aangezien Elvis tegen hun aan het opspringen was. ‘Elvis, doe eens rustig!’ Zei Nick. Jessica bukte en aaide Elvis over zijn kop. Elvis kwispelde tevreden. ‘Laten we maar even aan de tafel gaan zitten.’ Zei Paul. Iedereen ging op een stoel zitten. ‘Nou, we zijn vanmorgen naar het tehuis gereden, hebben met de eigenaar gepraat en besloten om haar te adopteren.’ Zei Paul. ‘Want we waren zo ontroerd over haar verhaal.’ Zei Denise erachteraan. ‘Ik vind het gaaf!’ Zei Joe. ‘En jij Nick?’ Vroeg Paul. ‘Ja, gaaf.’ Zei hij zachtjes. Het voelde voor hem gewoon anders, hij zag haar nog niet als een zusje. Nou was hij dan ook niet zo open als Joe, maar hij kende haar nog maar net. ‘Oh! Misschien kan ze Kevin zijn kamer wel krijgen!’ Riep Frankie. ‘En waarom dat Frankie? Omdat jouw kamer er tegenover is?’ Vroeg Joe lachend. Frankie knikte lachend en bewoog zijn wenkbrauwen op en neer. ‘Nou, het zou wel goed kunnen ja, Joe bel jij Kevin even om hem in te lichten?’ Zei Paul. Joe knikte en liep bij de tafel weg. ‘Nou, dan kunnen Frankie en Nick je jouw nieuwe kamer wel laten zien.’ Zei Denise blij. Jessica knikte. Nick stond op en begon de koffer te tillen. Jessica tilde de andere kant van de koffer. ‘Oeh! Hier heen!’Riep Frankie luid. Met een glimlach op haar gezicht bekeek ze het huis. ‘Wat groot!’ Zei ze lachend terwijl ze even opzij naar Nick keek. ‘Wacht maar, wanneer je jouw nieuwe slaapkamer ziet!’ Zei Frankie lachend. Frankie opende de deur. Jessica en Nick zetten se koffer neer en Jessica keek rond. Er stond een groot tweepersoonsbed. Een gitaar, bureau en een reusachtige kledingkast. ‘Wauw!’ riep Jessica. Ze bekeek alles aandachtig. Ze wou de kledingkast opentrekken maar het lukte haar niet. ‘Oh, dit knopje.’ Zei Nick die naar een knopje in de muur wees. Jessica drukte op het knopje en schrok omdat de deuren vanzelf open gingen. De kast was reusachtig en er zaten allemaal vakken en hangers in. ‘Wow! Ik kan met mijn kleren maar drie of vier vakjes vullen!’ Zei Jessica. Nick lachte even, ‘Oh, die anderen worden nog wel gevuld. Je hoeft niet in je uniform rond te lopen hoor.’ Zei Nick. Jessica glimlachte even. ‘Daar gaan wij wat aan doen’ Zei een stem in de deuropening. Daar stond Denise te glimlachen. ‘Kom Jessica, wij gaan te shoppen!’ riep Denise die haar hand pakte en haar mee trok. ‘Oh, Nick wil jij even haar koffer legen? Dan kunnen we straks wat nieuwe spullen op haar kamer leggen.’ Zei Denise. Denise en Jessica liepen weg. ‘Oeh! Wat zou er in zitten?’ Vroeg Frankie met een duivelse blik. ‘Frankie, zei mam dat jij mij moest helpen?’ Zei Nick. ‘Ja?’ Vroeg Frankie die een engeltje imiteerde. ‘Dacht het niet.’ Zei Nick. Frankie zuchtte en verliet de kamer. Nick klikte de koffer open, nou ja het was meer een oude kist vond Nick. Hij pakte een stapeltje kleren uit de kist. Het waren twee uniformen en een oude rode zomerjurk. Hij legde het stapeltje neer op het bed. Hij haalde haar wekker er uit en zette het op haar nachtkastje. Ook lag er een rood boekje. ‘dagboek’ las Nick voor. Hij legde het aan de kant, in de la. Hij vond een knuffel en een deken. Het deken gooide hij weg, ze kreeg hier wel een nieuwe. Bovendien was het een hele oude. Hij hoorde zijn telefoon afgaan. Een sms’je van Joe: Hey, ik kom er aan met Kevin en Danielle. We hebben een leuk idee voor haar kamer!. Nick stopte zijn mobiel weer weg en pakte de rest van de koffer uit en schoof de koffer onder haar bed. Even later kwamen Joe, Kevin, Danielle en Frankie binnen lopen. ‘Oké, aan de slag!’ riep Danielle. ‘Watt gaat er gebeuren dan?’ Vroeg Frankie. ‘We gaan deze kamer pimpen! Drie gaan te shoppen en de andere twee gaan verfen!’ Zei Kevin enthousiast. ‘Gaan we haar kamer pimpen?’ Vroeg Frankie enthousiast. Danielle knikte. ‘Oké, Frankie kan wel met mij en Kevin mee. Ondertussen gaan jullie deze kamer verfen, rood met goud!’ Zei Danielle tegen Nick en Joe. ‘Oké, let’s go! Voor ze thuis komen!’ Riep Joe vrolijk.

Even later waren Joe en Nick druk bezig met de verfkwasten. Joe was de muren rood aan het verfen, terwijl Nick de kastjes deed. Er kwam een luidruchtig geluid uit de gang. ‘We zijn er!’ riep Frankie enthousiast. Vol bepakt kwamen de drie binnen met grote tassen. ‘Wow! Wat hebben jullie allemaal meegenomen?’ Vroeg Joe die in de tassen begon te graaien. ‘Oh, van alles! Kussens! Lampjes! Gordijntjes! Tapijtjes!’ riep Danielle. Ze legden alles op de juiste plek. Nick hing de lampjes op, Kevin en Frankie prutsten met de gordijnen en Danielle en Joe waren alles mooi aan het maken. ‘Zo, klaar!’ riep Joe blij. De kamer was supermooi geworden. ‘Ho! Ho! Nog niet!’ riep Danielle terwijl ze naar de deur liep en de verfpot met goud pakte. Sierlijk verfde ze Jessica haar naam op de deur.


Reacties:


lisasnowy
lisasnowy zei op 25 april 2010 - 16:03:
awesome lijkt me cool
rood met goud,
snel verder!


Nynke
Nynke zei op 22 april 2010 - 11:53: