Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » She is the Sunlight » Het Strand

She is the Sunlight

26 april 2010 - 16:16

1257

6

604



Het Strand

Nick pov
Nick liep enthousiast naar de kamer van Jessica. Iedereen was zich aan het klaarmaken voor een dagje aan het strand. Hij opende de deur van haar kamer. ‘Hoofdpijn?’ Vroeg Nick die Jessica een pilletje in zag slikken. Jessica schrok even, en glimlachte. ‘Ja, een beetje.’ Zei ze. ‘Ik heb wat voor je gekocht.’ Zei Nick. ‘Awh Nick! Dat had je niet hoeven doen! Ik heb alles al, een mooie kamer en nog beter… Een hele nieuwe familie.’ Zei Jessica. ‘Ja, dat is misschien wel zo, maar je moet van je nieuwe familie toch ook foto’s hebben?’ Vroeg Nick die achter zijn rug een camera tevoorschijn haalde. Jessica keek verbaasd naar de rode camera. ‘Wauw! Heb je die voor mij gekocht?’ Vroeg Jessica verbaasd die de camera bekeek. Nick knikte, ‘Zie het als een welkomstcadeautje.’ Zei Nick lachend. Jessica omhelsde Nick. ‘Oeh, krijg ik ook een knuffel als ik je een cadeautje geef?’ Vroeg een stem achter hun. Daar stond Joe te lachen in de deuropening. Ze lachten beiden even. ‘Maar jullie moeten snel meekomen, want ik wil er wel op tijd zijn hoor! Kevin en Danielle zijn er al!’ Zei Joe. ‘Ik ben er klaar voor!’ Schreeuwde Frankie die achter Joe verscheen. Hij had zijn zonnebril en zwembroek al aan, op zijn hoofd had hij een petje. Ze pakten beiden hun tas en liepen het huis uit richting de auto. Joe nam Elvis mee aan de lijn en lokte hem op de achterbank naast Jessica en Frankie. Nick zette zijn zonnebril op net als Frankie. ‘En nu heb ik voor jou…’ Zei Joe. Hij haalde wat uit de strandtas. ‘Een zonnebril!’ Riep Joe blij. ‘Wauw! Wat mooi! Dezelfde als jullie!’ Zei Jessica die hem snel opzette. ‘Wow! We kunnen wel een actiefilm beginnen!’ Zei Frankie blij. ‘Actiefilm?’ Vroeg Nick. ‘Ja, weetje wel. Ik ben de James Bond figuur, Nick is mijn handlanger, Joe de slechte maffiabaas die Jessica ontvoerd heeft, en ik ga haar dan redden!’ riep Frankie enthousiast. Joe begon hard te lachen. ‘Yeah! Right!’ Zei Joe terwijl hij de auto startte en weg reed. Hij deed de radio aan ze zongen allemaal vrolijk met het liedje mee. Ondertussen was Jessica foto’s aan het maken van Frankie, die gekke bekken trok. Van Joe die breed grijzend achter het stuur zat en van Nick die steeds in de lach schoot omdat hij niet wist hoe hij moest kijken. Nick maakte een foto met haar camera van haar en Elvis. Toen ze bij het strand kwamen stapten ze uit de auto en deden hun slippers uit zodat ze met hun blote voeten door het zand konden lopen. Het was gelukkig niet zo super druk. Ze liepen een eind verder waar niemand lag. Ze spreidden de handdoeken en gingen liggen. De zon scheen fel in hun gezicht. ‘Hey jongens!’ Zeiden Kevin en Danielle. Ze draaiden zich om, Kevin en Danielle stonden klaar in hun zomerse outfits. ‘Hey jullie ook eindelijk hier!’ Zei Joe. ‘Ja, waar is Frankie?’ Vroeg Kevin die naar hun keek. Ze keken allemaal om hun heen. Toen zagen ze het, Frankie liep spastisch achter Elvis aan. ‘Geef me mijn pet terug!’ Schreeuwde Frankie terwijl hij Elvis achtervolgde. Elvis had zijn pet in zijn bek en raasde over het strand heen. Ze lachten allemaal en Jessica kon het niet laten om een paar foto’s te maken. Hijgend kwam Frankie naar hun toe met zijn pet weer op zijn hoofd. ‘Wat loopt Elvis hard!’ Zei Frankie. ‘Ja, ik heb een paar mooie foto’s van je achtervolging gemaakt.’ Zei Jessica lachend. ‘Oh! Over een foto gesproken! Jullie moeten nog even met z’n allen op de foto!’ Riep Danielle enthousiast. Ze pakte Jessica haar nieuwe camera en ging klaar staan voor de foto. Het was een mooie foto geworden, Jessica glimlachte breed, Joe trok een gekke bek, Kevin glimlachte terwijl hij konijnenoortjes maken boven Joe zijn hoofd, Nick keek vrij normaal en Frankie keek smachtend naar Jessica. Danielle schoot direct in de lach toen ze de gemaakte foto bekeek. ‘Oké, Nu is het genoeg met al dit geniks!’ Zei Joe die opstond en zich uitrekte. ‘Wie als eerste in de zee ligt!’ Riep Kevin die naar het water stormde. Joe rende er achteraan en Danielle ook. Frankie had het niet door en merkte pas later dat ze naar de zee waren gerend. Frankie draaide zich snel om en liep gillend achter de rest aan. Elvis stormde erachteraan en rende als eerste de zee in. Jessica keek toe op een afstandje. ‘Wil jij niet?’ Vroeg Nick die langzaam opstond. ‘Uhm, nee. Ik vind het een beetje…’ Jessica maakte haar zin niet af werd een beetje rood. ‘Eng? Geeft niet. Ik ga wel met je mee.’ Zei Nick. Jessica keek op en glimlachte even. Ze stond op en liep langzaam naast Nick naar de zee. Nick voelde de golfjes tegen zijn benen aan. Voorzichtig liep Jessica stukje voor stukje iets verder de zee in. ‘Nick, dit is niet echt…’ Zei Jessica. Maar een grotere golf kwam tegen hun aan en ze gingen beiden even kopje onder. Ze kwamen proestend boven en begonnen te lachen.

Jessica pov
Jessica genoot van het frisse water, en het branden van de felle zon. ‘Kom laten we Joe gaan verzuipen!’ Riep Frankie van een paar meter verder af. ‘Jaa!’ Riep Kevin die bovenop Joe zijn rug sprong. Danielle zwemde er naar toe en begon Kevin te helpen. Het was een erg grappig beeld, Frankie zat inmiddels op Joe zijn schouders en Danielle en Kevin waren aan het proberen Joe naar beneden te trekken. ‘Kom maar op! Watjes!’ Riep Joe die al bijna ten onder ging. ‘Laten we ze helpen!’Riep Nick. Vrolijk zwom Jessica achter Nick aan. Nick begon ook Joe te verzuipen en ze hoorde Joe nog net schreeuwen: ‘Jess! Help me! Asjebliefbrbrb…!’ Joe ging onder in het water. Jessica moest lachen, achja. Joe had haar wel een mooie zonnebril gegeven.

Nick pov
Nick drukt Joe nog verder onder water. ‘Help! Help!’ Hoorde hij achter hem. Hij keek snel om, het was Jessica. Die nog maar net boven water kon blijven. Ze proestte nog wat en zakte toen onder water. Nick sprong van Joe af en zwemde zo snel hij kon naar de plek waar Jessica was onder gegaan. Danielle, Kevin en Frankie zwommen ook die kant op.

Jessica pov
Jessica zwom onder water, een paar meter verder. Ze zag Nick onderduiken en naar haar zoeken. Ze kwam boven water naast Joe. Beiden moesten ze breed grijzen. ‘Wie zoeken jullie?’ Riep Joe geamuseerd. Iedereen keek om en Nick kwam weer boven water. Ze zuchtten allemaal van opluchting. ‘Je hebt dat net verzonnen! Verrader!’ Riep Kevin lachend die naar hun toe stormde. Danielle en Frankie stormden ook op hun af.

Nick pov
Nick zag ze op hun afstormen. Het bonken van zijn hart werd minder, hij was zich helemaal rot geschrokken. Hij zwom naar hun toe en ging weer meedoen met het onderdrukken van elkaar.

Joe pov
Joe rende het water uit en ging op zijn handdoek zitten. Hij lag even in de zon, en genoot van de rust. Toen hoorde hij een mobieltje afgaan, die van Nick. Hij keek op het schermpje en las de woorden: Mam. Joe nam op. ‘Ja, mam. We komen zo thuis!’ Zei Joe door de telefoon. Toen hij het gesprek wegdrukte kwam Nick zijn achtergrond tevoorschijn. Joe begon te grijzen, op de foto stond Nick met Jessica, in het reuzenrad. ‘Dus toch! Wel in het reuzenrad gegaan!’ Zei Joe zachtjes. ‘Wat?’ Vroeg Frankie die blijkbaar achter hem stond. ‘Niks.’ Zei Joe die snel Nick zijn mobieltje weer terug stopte.


Reacties:

1 2

Nynke
Nynke zei op 4 mei 2010 - 16:28:
Nick maakt een foto van haar en Elvis terwijl hij rijd?


lisasnowy
lisasnowy zei op 3 mei 2010 - 18:05:
ga je nog wel verder?


Nynke
Nynke zei op 29 april 2010 - 13:46:
continueeeee


Nynke
Nynke zei op 29 april 2010 - 13:32:
Aaaaahw


lisasnowy
lisasnowy zei op 26 april 2010 - 19:10:
snel verder

-x-