Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Songs of the last days » I want to be alone

Songs of the last days

27 april 2010 - 20:58

526

1

206



I want to be alone

I want to be alone - Green Day

Als we thuis stoppen heb ik nog geen woord gezegd. Ik loop het huis binnen en geen halve minuut later klinkt het geluid van mijn kamerdeur die dichtgegooid wordt door het hele huis. Ik wil nu even alleen zijn, alleen op mijn kamer. Een zacht geklop is ineens te horen.
“Tom, ik….”¯
“GA WEG! IK WIL ALLEEN ZIJN!!”¯
“Maar…”¯
“ALLEEN!”¯ Snapt hij het nu niet? Ik moet verwerken dat dood ga, dat kan ik niet als hij erbij is.
“Tom, je weet dat ik er ben he?”¯
“IK WIL ALLEEN ZIJN!”¯ De voetstappen op de gang verraden dat hij naar zijn eigen kamer gaat.
Hij denkt vast dat ik gek ben. Ik heb nog maar 2 dagen te leven, en dan wil ik ALLEEN zijn. Hij begrijpt het vast niet, maar ik wil ook niet dat hij het begrijpt.
Hij denkt vast dat ik gek ben, en eigenlijk zit hij er niet ver naast. Ik wordt gewoon gek van mijn eigen gedachten! Maar hij kan me niet helpen, of misschien wel, maar ik laat het niet toe. Dit is mijn probleem, ik moet dit zelf verwerken, dat hij maar iemand anders gaat helpen! Zolang hij mij maar gerust laat.
Door een sms begint mijn gsm te trillen in mijn broekzak. Ik haal hem eruit en wanneer ik de naam van mijn tweelingbroer op het scherm zie staan voel ik de woede weer boven komen. Ik doe niet eens de moeite om naar zijn kamer te gaan of zelfs maar de deur open te doen, ik schreeuw gewoon door de muren heen.
“LAAT ME GERUST BILL!!!”¯
“IK WIL JE ALLEEN HELPEN!”¯
“JE MOET ME NIET HELPEN, IK WIL ALLEEN ZIJN!!!”¯
“TOM…”¯
“IK WIL ALLEEN ZIJN!!!!”¯
Er volgt geen antwoord meer, misschien dat hij het eindelijk begrepen heeft….

Bill
De hele rit in de auto heeft Tom geen woord gezegd. De auto stopt op de oprit en hij loopt meteen naar binnen. Met een zucht wandel ik rustig achter hem aan en binnen hoor ik nog net hoe hij zijn kamerdeur met een knal dichtgooit. Opnieuw zucht ik en ga dan de trap op naar zijn kamer.
Ik leg mijn oor tegen de deur maar hoor geen geluid en klop dan zachtjes op zijn deur.
“Tom, ik….”¯
“GA WEG! IK WIL ALLEEN ZIJN!!”¯
“Maar…”¯
“ALLEEN!”¯
“Tom, je weet dat ik er ben he?”¯
“IK WIL ALLEEN ZIJN!”¯
Oke, hij wil dus niet praten. Een derde zucht verlaat mijn mond en ik ga naar mijn eigen kamer.
Ergens kan ik wel begrijpen dat hij alleen wil zijn. Het nieuws dat je nog maar twee dagen te leven hebt is nu niet meteen het meest eenvoudige om te verwerken. En ik wil niet dat hij dit alleen moet doen. Ik wil dat hij weet dat ik er voor hem ben! Ik vis mijn gsm uit mijn broekzak en typ een nieuw bericht.
‘Al je wil praten, kom je maar naar me toe’
Ik lees het even over en druk dan op verzenden. Het duurt geen halve minuut voor ik een reactie krijg, maar het is niet echt de reactie die ik verwacht had.
“LAAT ME GERUST BILL!!!”¯
“IK WIL JE ALLEEN HELPEN!”¯
“JE MOET ME NIET HELPEN, IK WIL ALLEEN ZIJN!!!”¯
“TOM…”¯
“IK WIL ALLEEN ZIJN!!!!”¯
Oke, dit heeft geen zin. Misschien moet ik hem dan maar gewoon laten. Dat lijkt me het beste.


Reacties:


V0nneke
V0nneke zei op 7 juni 2010 - 13:12:
Oeh, dat past echt totaal bij dat liedje
Leuk