Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 50: Money, money, money

When a muggle meets a Weasley.

5 mei 2010 - 18:03

561

4

267



Hoofdstuk 50: Money, money, money

‘Ben je er klaar voor?’ Fred en George stonden bij de voordeur van de winkel.
Buiten stonden al wat klanten, die niet konden wachten om wat fopspullen te kopen.
Vandaag was mijn eerste werkdag.
Ik knikte en de tweeling gooide de deur open.
Een paar kinderen kwamen de winkel binnen gestormd. ‘Welkom!’ Riepen de broers tegelijk.
Snel liep ik naar mijn post, achter de toonbank.
‘Is dit wel veilig?’ Vroeg een bezorgde moeder aan me. ‘Ah, toe mam, niet zo zeuren!’ Jengelde een klein kind. ‘Vooruit dan maar.’ En ze gaf me een knipoog.
Ik gaf haar het wisselgeld en de klanten liepen tevreden weg.
‘Je doet het goed.’ Zei Fred. Hij stond bij de popcorn. Het speciale daaraan was, dat die werd gepoft door een klein draakje. Ik wilde hem graag een naam geven, maar George zei dat ik dan teveel aan hem ging hechtte.
‘Ik heb nog steeds moeite met het tovergeld.’ Lachte ik. Hij grijnsde naar me en richtte zich weer op een klant.
Na een tijd zwoegen in de winkel, was het mijn pauze. ‘Wil jij even kijken of er nog uilen zijn gekomen?’ Vroeg George aan me. Ik knikte en ik liep naar buiten.
Tegenover de winkel was de uilenpost. In de dreuzelwereld zou dat een postkantoor heten.
Een oude man met een hoed op, begroette me. Netjes zei ik hem gedag.
Fred en George waren razend populair geworden op de Wegisweg. Doordat ik in hun winkel werk, was mijn status ook omhoog geschoten. Iedereen was geïnteresseerd in me. Ik was immers de eerste dreuzel op aard geweest, die les had gehad op Hogwarts.
‘Hallo Igilus. Zijn er nog uilen voor de Weasleys?’ Terwijl ik naar binnen liep, klonk een klein bel geluidje. ‘Ja, een paar van Hogwarts en nog eentje vanaf het Nest.’
Sinds een week, zijn de lessen op Hogwarts weer begonnen. Wat ik erg jammer vond, want nu moest ik Ginny en Gina missen.
Ik pakte de brieven aan en keek naar een witte uil. ‘Is dat niet Hedwig?’ Vroeg ik aan hem.
Hij knikte. ‘Hij is gewond geraakt onderweg. Ik heb al een brief naar meneer Potter gestuurd.’
Het belletje van de deur rinkelde weer. Een vrouw met een mantel om, liep naar Igilus.
´Mergers.´ zei ze nors. Snel liep hij naar achter om de brieven voor de vrouw te pakken.
Ik vond dit wel een goed moment, om weg te gaan.
´Doei!´ Riep ik. Igilus riep ook gedag. Ik pakte de brieven van de toonbank en liep terug naar de winkel.
´En?’ Vroeg George. ‘Eentje van het Nest en een paar van Hogwarts.’
Dankbaar pakte hij de brieven aan en liep naar het kantoortje, om ze waarschijnlijk te gaan lezen.
Zuchtend keek ik om me heen, er was niemand in de winkel.
Ik besloot maar de fop toverstokken te ordenen en liep naar het juiste rek.
Terwijl ik bezig was, voelde ik twee warme armen om mijn middel glijden.
‘Hoi.’ Fluisterde Fred. Hij gaf me een zoen in mijn nek.
‘Zeg, geen privézaken onder het werk.’ Riep George vanaf de trap.
Lachend liep Fred weg.
George kwam naar me toe en gaf me een brief. ‘Deze was van jou.’
Ik bedankte hem en ik ging op een krukje zitten, die bij het rek stond.
Hij was van Ginny. Er stond van alles in, maar het leukste nieuws was, dat zij en Harry nu officieel wat met elkaar hadden.
Met een glimlach sloot ik de brief en ging weer aan het werk.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 27 feb 2014 - 0:46:
Ja ik wil ook kunnen toveren :s


xEmma
xEmma zei op 6 mei 2010 - 10:44:
Wauww, ik zou het zo geweldig vinden om daar te werken!
Jaloers
Xoxo


4passions
4passions zei op 6 mei 2010 - 9:19:
oooh ik ben het eens met SuzieSimone! Ik mak me echter wel serieuze zorgen om Gauthier:s

xx


SusieSimon
SusieSimon zei op 6 mei 2010 - 9:07:
Geweldig
Ze zijn zoooo lieff samen
snel verder? Melding?
xx