Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 43: Team Rocket Prison Break

Pokemon: New Legend

8 mei 2010 - 17:27

1580

0

261



Episode 43: Team Rocket Prison Break

Hypno, de Hypnose Pokémon, Hij draagt een slingerachtig apparaatje bij zich waarmee hij hypnose aanvallen uitvoert. Vermijd oogcontact als je er één tegenkomt.
"Meowth, Scratch!" riep Steve
"Squirlte, BubbleBeam!" zei Brenna
De twee Pokémon sprongen in de lucht. Meowth stevende op Hypno af en haalde uit met zijn klauwen terwijl Squirtle Drowzee bestookte met BubbleBeam.
"Drowzee, Hypno, Psychic!" riepen de twee schurken. Meowth en Squirtle bleven steken in de lucht en werden zonder pardon in tegengestelde richting geworpen door de twee Hypnose Pokémon.
"Nee, Squirtle!" riep Brenna
"Hier kunnen we niks mee beginnen," zei Steve. "Die psychische Pokémon zijn ijzersterk!"
"Laat mij maar!" zei Andrew en hij stuurde Mankey en Charmeleon uit hun Poké Balls.
"Jij kunt ze ook niet aan!" zei Steve. "Mankey is zwak tegen Psychic-types."
"Ik weet wat ik doe."
"Hehe," zei een van de schurken. "Hypno, Psybeam!" zei hij en een gekleurde straal kwam uit Hypno's ogen.
"Charmeleon, Smokescreen, Mankey, Dig!" riep Andrew. Charmeleon bracht een groot rookgordijn ter tonele, terwijl Mankey een groot gat begon te graven.
De rook klaarde op en Mankey, Brenna, Bulbasaur en Steve waren verdwenen. Andrew en Charmeleon hadden de tijd nog niet gehad om zich te verstoppen.
"Hah, nu heb ik je!" zei de man met de Drowzee "Drowzee, gebruik Psybeam."
"Snel Charmeleon, keer terug," zei Andrew en hij dook het gat.

Na een poosje groef Mankey het laatste restje zand weg dat ze afscheidde van de buitenlucht.
"Dank je, Mankey!" zei Andrew en hij liet Mankey terug keren in zijn Poké Ball. "Dus waar zijn we?" vroeg Andrew en hij keek eens goed rond net als Bulbasaur, Brenna en Steve.
"Misschien dat Pidgeot ons kan helpen" zei Andrew, terwijl hij naar Pidgeots Poké Ball greep.
"Wacht!" riep Brenna. Andrew keek Brenna aan en hij zag dat haar blik naar de bosjes aan haar linkerkant was getrokken. "Daar is een Marowak!" zei Brenna. "En volgens mij ken ik hem."
"Je hebt gelijk," zei Andrew "Het is de Marowak van..."
"Hallo jongens," klonk er achter hen.
"Brian!" riepen Andrew en Brenna allebei.
"Ook goeienavond," zei Patrick, die blijkbaar met Brian meeliep, mokkig. Ook Sabrina wandelde achter het tweetal Pokémon Rangers.
"Sabrina!" zei Steve, die blij was om zijn voorganger te zien.
"En natuurlijk, hoi Patrick!" Brenna voelde zich een beetje moeilijk doordat iedereen begroet werd behalve Patrick.
"Jaja, nu ken ik het wel," zei Patrick en hij ging er maar bij zitten.
"Wat doen jullie hier eigenlijk?" vroeg Andrew.
"Ik denk dat je dat beter aan Sabrina kunt vragen," stelde Brian voor.
"Oh," Sabrina schrok van Brians opmerking, maar herstelde zich spoedig door haar keel te schrapen. "Zijn jullie al bij Lavender Town geweest?"
"Ja, helemaal afgezet," zei Brenna. "En er is overal bewaking. Mijn Squirtle was niks in vergelijking met hun Pokémon."
"Dat klopt," zei Sabrina. "Ze hebben ijzersterke Psychic-Pokémon. Maar er is iets mis. Er is een legende dat rond Kanto een Pokémon rondzweeft met enorme psychische vaardigheden. Sommigen zeggen dat het een mythe is, maar daar geloof ik niks van."
"Mew," zei Brenna iets te hard om het fluisteren te noemen.
"Correct," zei Sabrina. "Vooral psychische Pokémon staan in contact met Mew. Gisteren was Alakazam erg onrustig en daarna erg uitgeput. Dat schijnt te gebeuren bij psychische Pokémon wanneer Mew in problemen is. Tot nu toe leek het een legende, want niemand had Mew ook maar gezien laat staan kwaad gedaan. Maar als het echt zo is, dan zou het wel eens kunnen dat zij Mew hebben."
"Wie?" vroeg Andrew.
"Team Rocket!" zei Brian.
Andrew keek er van op. De eerste associatie die ze met Team Rocket hadden waren natuurlijk Toni en Tanja. Niet bepaald de twee meest bekwame Pokémon dieven en zeker niet als het aankwam op een legendarische Pokémon als Mew.
"Toni en Tanja zijn slechts een klein deel van Team Rocket," zei Patrick, die het gevecht toch bleek te volgen. "Team Rocket is een geoliede misdaadorganisatie."
"Hoe dan ook," zei Sabrina. "Er is een manier om Team Rockets Pokémon te verslaan. Psychic-Pokémon zijn zwak tegen Ghost-Pokémon en er wordt beweerd dat er hier Ghost-Pokémon wonen. Daar in de Lavender Tower."
"Dan moeten we daar naartoe," zei Andrew en hij stond op.
"Ssst..." siste Brian maar het was al te laat.
De zes waren omsingeld door duistere mannen met ieder een Parasect.
"Parasect! Sleeppowder!"

Andrew kreunde. Hij had barstende hoofdpijn gekregen, al wist hij niet meer waarvan. Hij was niet ziek, nee, het was gewoon brute kracht dat op zijn hoofd had gebotvierd. Hij voelde over zijn hoofd, maar moest daarvoor eerst langs een stalen wand. Een grote bult. Langzaam opende Andrew zijn ogen. Het was vrij donker, maar hij kon zijn metgezellen makkelijk zien. Hij was in een soort vrachtwagen. De behuizing was van staal.
"Wat is er gebeurd?" vroeg Andrew
"We zijn gearresteerd," zei Sabrina.
"Stilte!" schreeuwde een van de Team Rocket-leden in de cabine.
"Dat we achterin je auto zitten betekent nog niet dat jullie de baas zijn!" zei Andrew brutaal.
"Oh nee?" zei de man. "Hypno, Hypnosis!" zei hij en een Hypno verscheen uit een Poké Ball die de man de kabine ingooide. Hij hypnotiseerde Andrew, waardoor hij weer in slaap viel.

De wagen was aangekomen bij een grote, stalen gebouw, met ramen in rechte rijen.
"Kom mee," bulderde een van de criminelen. Er stonden een paar Drowzee en Hypno klaar mochten de gevangenen proberen te ontsnappen. Het zestal (of zevental als je Bulbasaur meerekent) liet zich zonder problemen naar het gebouw leiden. Ze liepen met de criminelen mee naar hun gevangenis. Plotseling begon Andrew een van de criminelen aan te vallen, maar Drowzee was sneller en gebruikte Psychic om Andrew in bedwang te houden. Hij wierp Andrew de gang op en viel hem aan met Psybeam. Andrew ontweek net en Drowzee werd door een van de criminelen gestopt.
"Zo is het genoeg," zei hij. "We zijn er bijna."
En inderdaad. Na een paar meter deed de andere schurk de deur van een cel open en Hypno en Drowzee gooide de groep een voor een naar binnen. De cel was erg ruim zo'n 8 bij 8 meter schatte Andrew.
"Als je het niet erg vindt," zei een van de schurken. "Ik ben even weg," hij liep weg en lachte luid, net als zijn collega.
Andrew gromde.
"Grr..." zei hij. "Nu zitten we nog steeds vast. We moeten ontsnappen, Team Rocket moet gestopt worden."
"Ik ben het met je eens, maar hoe?" zei Brenna.
"Bulbasaur, Razor Leaf op de deur."
Bulbasaur schoot scherpe bladeren af op de deur, maar deze gaf geen krimp.
"Hij is te hard." zei Sabrina.
"Charmeleon, ik kies jou!" riep Andrew en hij zond Charmeleon uit zijn Poké Ball.
"Charmeleon, Flamethrower." Charmeleon opende daarop zijn mond en blies een grote vuurkolom op de deur, maar deze gaf zich niet gewonnen.
"Metal Claw!" riep Andrew, waarop Charmeleon een haal gaf aan de deur, maar nog steeds ging hij niet open.
"Charmeleon, keer terug." zei Andrew, "Goed geprobeerd, maar het is toch hopeloos." Hij ging maar ergens zitten.
"Laat mij eens proberen," zei Sabrina. "Alakazam, ik heb je nodig!"
Alakazam kwam uit zijn Poké Ball.
Alakazam, de Psi-Pokémon. Er wordt beweerd dat hij het IQ heeft van 1000 supercomputers bij elkaar.
"Alakazam, gebruik Teleport!" zei Sabrina.
Alakazam liet iedereen in de cel verdwijnen.

Na een seconde kwam de groep weer tevoorschijn, maar ze waren nog steeds in het Team Rocket-gebouw.
"Alaka-" zei Alakazam creperend.
"Alakazam!" riep Sabrina. "Je bent vast uitgeput. Dat komt vast door Mew. Keer terug." Sabrina liet Alakazam terug keren in zijn Poké Ball.
"Aaah..." een zware stem was hoorbaar vlak bij hen. "Hier zijn jullie!"
Een oude man kwam om het hoekje gelopen. Hij was lang en mager. Achter hem kwam een delegatie van een man on twintig. In hen midden was een kleine glazen koepel, maar Andrew zag niet precies wat het was, want de man stond ervoor.
"Jullie weten ook van geen ophouden hé?"
"Nee!" riep Brian. "Ninetales, Flareon, nu!"
"Jij hebt een Ninetales?" vroeg Andrew.
"Nu niet, Andrew!" zei Brian. "Ninetales, Flareon, Flamethrower!"
"Hypno, Mr. Mime, Exeggutor, Starmie, Psychic!"
Vier Pokémon kwamen uit de Poké Balls van de oude man en allevier deden ze dezelfde aanval. Ze dreven Ninetales en Flareon terug met hun Psychische aanvallen.
"Pidgeot, Mankey, nu!" riep Andrew. "Pidgeot, Quick Attack, Mankey, Thunderpunch!"
Pidgeot en Mankey voorden hun aanvallen uit en bijna raakte Pidgeot de oude man in plaats van Starmie. De man boog achterover en even ving Andrew een glimp op van de koepel. Er zat een Pokémon. Het was Mew.
"Mew!"
"Trek je Pokémon terug." hoorde Andrew. Het was een zachte, vredige stem. "Trek ze terug, je hebt ze nodig."
"Pidgeot, Mankey, terug!" zei Andrew.
"Wat doe je?" vroeg Brian.
"Ik weet niet, iemand vroeg me om ze terug te trekken. Ik weet niet wa..." en in een keer was Andrew verdwenen.
"Andrew!" riep Brian. "Grr... Marowak, kom erbij."
"Golduck, nu!" zei Patrick en zo stonden Golduck, Marowak, Flareon en Ninetales tegenover Exeggutor, Starmie, Mr. Mime en Hypno.
"Exeggutor, Starmie, Psychic. Mr. Mime, Hypno, Hypnosis." De vier Pokémon vielen aan en in een kwartier lagen alle trainers en Pokémon van de groep te slapen. Iedereen behalve Andrew. Hij was buiten. Mew had hem vlak naast de fietsen van Steve getransporteerd. Maar hij miste iets.
"Bulbasaur!" riep hij. Bulbasaur was er niet.
"Ik moet dit zo snel mogelijk doen," zei Andrew. "Straks doen ze iets met Bulbasaur. Of met Mew."
Hij pakte een fiets, deed hem van het slot en reed Lavender Town in.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.