Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 56: I can hear de bells

When a muggle meets a Weasley.

11 mei 2010 - 21:00

423

6

409



Hoofdstuk 56: I can hear de bells

‘Zo goed?’ Hermelien draaide een rondje.
Ik ga er niet om liegen, ze heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. De lila kleurige jurk, paste precies en haar haar zat prachtig.
Zenuwachtig streek ze met haar hand langs haar jurk. ‘Zou hij het ook mooi vinden?’
Ginny knikte hevig. ‘Ook al had je een vuilniszak aan, dan had hij je ook nog mooi gevonden.’
Eerst vond Ginny het een beetje raar dat Hermelien op Ron was. Gelukkig is ze daar nu overheen.
‘Veer? Wil jij even mijn rist dichtdoen.’ Vroeg Ginny en ze ging met haar rug naar me toe staan. Natuurlijk wilde ik dat, en ik riste de rode jurk dicht.
Ikzelf had een licht roze jurk aan met een witte lint die vast was geknoopt met een strik op mijn rug. Mijn haar werd nonchalant naar achtergehouden door een witte haarband.
‘Maar oppassen dat Fred je niet opeet.’ Grapte Ginny. Ik lachte, maar Hermelien vond het niet zo grappig. ‘Zeg, wij maken ook geen opmerkingen over jou en Harry hoor.’ En boos liep ze Ginny’s kamer uit. ‘Hoe bedoel je, zenuwachtig?’ Mompelde ik.
Ginny ging voor de spiegel staan en probeerde haar haar goed te krijgen. Ik liep naar haar toe, en hielp haar een handje. ‘Vind je het niet raar, dat Fleur zo een familielid van je is?’ Vroeg ik. Haar rode haren glipte door mijn vingers. Ze haalde haar schouders op.
‘Mam vindt het niet zo leuk, maar ze is blij voor Bill.’ Ginny zuchtte en gaf mij een kam.
Ik pakte hem aan, en liet hem door haar haar gaan.
‘Ik heb liever dat jij mijn schoonzus wordt.’ Ze draaide zich om en keek me serieus aan.
‘Wanneer gaan jij en Fred trouwen?’ Ik schoot in de lach. ‘Trouwen? Mens, ik ben pas zeventien!’ Ginny haalde haar schouders op en bleef me aankijken. ‘Dus? Volgend jaar mag het.’ Ik schudde vol ongeloof mijn hoofd en draaide haar terug.
‘Zo, en nu even een kunstwerk van je haar maken.’ En ik begon ijverig haar haar op te steken.
Na een tijdje begon Ginny er weer over. ‘Mam is een leuke schoonmoeder hoor!’ Zei ze.
‘Gin, serieus, houd je kop.’
Samen schoten we in de lach. ‘Zijn jullie klaar?’ Hoorde we Charlie roepen. ‘Bijna!’ Riepen we tegelijkertijd. Even keken we elkaar via de spiegel aan, en schoten weer in de lach.
‘Houd op!’ Gierde ik uit. ‘Mijn mascara gaat zo nog uitlopen!’
‘Tja, dat kunnen we Fred niet aandoen, hé?’ Hikte Ginny. Plagend stak ze haar tong naar me uit. ‘Nee, dat kunnen we zeker niet.’ En ook ik, stak mijn tong uit.


Reacties:

1 2

Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 22:29:
yeah!


Galadriwele
Galadriwele zei op 23 mei 2010 - 21:00:
a-a-a-a-a-aaaaaa
Dit is zooooo goed!
En ik bedoel dan ook echtechtecht goed.
Met de nadruk op echtechtecht goed (':
Dus met andere woorden: Wil je snel verder gaan ajb,
want wooooooooooooow ik hou van jouw verhaal
Zeg nu niet dat het gedaan is, want dat overleef ik niet ^^


MissJonas
MissJonas zei op 17 mei 2010 - 9:35:
JAAA
LAAT ZE TROUWEN<333
X


4passions
4passions zei op 16 mei 2010 - 14:15:
waaw blij dat ze vn die rotzak af is
snel meer
xx


xEmma
xEmma zei op 16 mei 2010 - 12:51:
Ah, superleuk!
- inspiratieloos -
Snel meeer<3
xx