Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Suite 102! (Door: nynke, kaylie & saphira.. » 12 <3

Suite 102! (Door: nynke, kaylie & saphira..

12 mei 2010 - 22:17

2419

3

439



12 <3

'Macy! Madison?! Kunnen jullie me helpen?' riep Ben door de lobby heen. Madison en Macy haastten zich vanuit de lift naar de balie waar Ben stond. 'Ja, wat moeten we doen?' Vroegen de meiden. Ben glimlachte nerveus, 'Macy, jij zit op de school voor kunst en muziek dus ik dacht, misschien kun je een klein toneelstukje schrijven. En Macy, kun jij het allemaal regelen voor de kostuums en zo?' Zei Ben. 'Tuurlijk Ben, maar waarvoor?' Vroeg Macy. &#145;Er komt een hele belangrijke gast in het hotel en ik wil wat speciaals voor hem organiseren&#146; Zei Ben. De meiden knikten. &#145;Het moet wel gaan over een historisch moment&#146; Zei Ben. &#145;Ik weet iets! We maken een toneelstuk met het personeel.&#146; Riep Madison. &#145;Ja! Leuk idee! Over de drie musketiers!&#146; riep Macy enthousiast. &#145;Goed idee!&#146; Riepen Ben en Madison in koor. &#145;Hoe ben je op dat idee gekomen?&#146; Zei Ben enthousiast. Hij volgde de wijzende vinger die richting de bar wees, waar Sterling, Brandon en William stonden. Madison begon breed te grijzen. Macy nam Madison mee naar het drietal en vroeg; &#145;Zeg jongens, willen jullie ons helpen?&#146;. &#145;Hangt er helemaal vanaf waarmee!&#146; Zei Brandon grijzend. &#145;Ja! Wat houden wij eraan over?&#146; Vroeg Sterling. &#145;Niks!&#146; Zei Macy. &#145;Jawel! Er komen allemaal mensen kijken natuurlijk, het is voor een belangrijke gast, maar we moeten er ook wat aan verdienen natuurlijk!&#146; Zei Madison. &#145;En wat is dat iets wat wij dan moeten doen?&#146; Vroeg Sterling. &#145;Een klein toneelstuk&#146; Zei Macy. &#145;Alleen als ik de hoofdrol krijg, waar gaat het stuk over?&#146; Vroeg sterling. &#145;De drie musketiers!&#146; riep Madison enthousiast. &#145;Nou, doen jullie mee?&#146; Vroegen de meiden smekend. &#145;Nou, ik wil jullie wel helpen.&#146; Zei William zachtjes. &#145;Oké, super.&#146; Zei Madison die William dankbaar aankeek. &#145;En jullie?&#146; Vroeg Macy. Sterling en Brandon knikten. 'Oké, dan gaan jullie de tekst maken met Macy en dan ga ik alvast bezig me jullie kostuums.' Zei Madison. 'Kostuums?' Vroeg Brandon. 'Ja, tuurlijk. als jullie de drie musketiers gaan spelen moeten jullie er ook zo uitzien!' Zei Madison enthousiast terwijl ze richting de lift liep. &#145;Ik ga even de scènes en de teksten voorbereiden, dus ik zie jullie over een uurtje in de grote zaal.' Zei Macy die achter Madison aan naar de lift toe liep.

&#145;Kom op jongens! We gaan beginnen!&#146; Riep Macy door de repetitiezaal waar al een klein podiumpje opgebouwd stond. &#145;Wacht! Ik moet hun maten nog hebben!&#146; Riep Madison die door de deuropening heen rende. Macy riep de jongens naar de lift toe. &#145;Ja, wat is er?&#146; Vroeg Sterling. &#145;We moeten jullie maten nog hebben, dus jullie moeten mee naar boven!&#146; Zei Madison. &#145;Oké&#146; Zei Brandon. &#145;Ik ga wel met William via de trap.&#146; Zei Sterling. &#145;Oké, tot zo!&#146; Macy, Madison en Brandon gingen omhoog met de lift. Macy, Madison en Brandon liepen de suite in. Madison zette een krukje neer. 'Hier opstaan graag.' Zei ze tegen Brandon. Brandon ging op het krukje staan. Madison pakte een meetlint en begon de maten op te nemen. Toen kwamen ook Sterling en William binnen gelopen. 'Oké, volgende!' Zei Madison die het meetlint om Brandon zijn middel weg haalde. Brandon stapte van het krukje af en Sterling ging erop staan. 'Wow! Sterling! Wat een groot hoofd!' Riep Madison lachend terwijl ze de maat voor de hoed op nam. Macy schoot in de lach en ook Brandon en William konden het niet helpen om te lachen. 'Haha! Erg grappig Madison!' Zei hij geïrriteerd. Toen Madison klaar was met het opmeten van zijn hoofd wou ze hem om zijn middel doen. Maar sterling maakte allemaal rare bewegingen op het krukje. &#145;Sterling, sta nou eens stil!&#146; Zei Madison. &#145;Nee, kan niet! Mijn hoofd is daar te groot voor!&#146; Zei Sterling. &#145;Pas op! Zo meteen val je nog&#133;.! &#145;Boof!&#146; Daar lag hij, bovenop Macy die haar zin niet had kunnen afmaken. Madison schoot in de lach. &#146;S-Sorry!&#146; Riep Sterling paniekerig. Macy krabbelde overeind terwijl Sterling van haar af rolde. Ze keken elkaar even aan. &#145;Is alles goed met je?&#146; Vroeg Sterling. Macy knikte en lachte naar hem. Sterling werd rood en ging gauw weer op het krukje staan. Toen Madison klaar was met Sterling was het William's beurt om op het krukje te staan. Een beetje ongemakkelijk liep hij naar het krukje toe en ging erop staan. Madison kreeg een rood hoofd, waarom wist ze niet precies. Want daar had ze ook geen last van bij Sterling en Brandon. Ongemakkelijk nam ze de maten op. 'Zo, nu moeten jullie maar even jullie scripts gaan oefenen ofzo! Want ik moet de maten van Macy opmeten!' Zei Madison blij. 'Maten van Macy?' Doet zij ook mee dan?' Vroeg Sterling verbaasd. 'Ja, natuurlijk! Zij speelt de schone jonkvrouw die JIJ! Moet gaan redden!' Zei Madison lachend. Macy knikte even terwijl ze een beetje bloosde.
'Wat? Ik? Waarom ik?' Riep Sterling luid. 'Jij wou toch de grootste rol, nou dan speel jij de musketier die de schone jonkvrouw redt, de andere twee helpen jou daarbij!' Zei Madison terwijl ze in de lach schoot. Brandon begon keihard te lachen. 'Haha Ha! Jij moet haar zoenen!' Schaterde Brandon uit. 'Echt niet!' Riep Sterling.
'Echt wel! Heb je de film niet gezien!' Riep Brandon vol leedvermaak uit. 'Echt waar? Gebeurt dat echt? ' Vroeg Sterling. Madison knikte lachend. Macy rende de suite uit. &#145;Jij ook altijd met je grote mond!&#146; Zei Madison boos terwijl ze de achtervolging inzette. &#145;Macy! Macy!&#146; Riep Madison. Toen ze de lobby in kwam zag ze Macy aan de bar zitten bij Lance. &#145;He! Waarom ging je nou weg?&#146; Riep Madison nog hijgend van de achtervolging. &#145;Ik weet het niet, sterling deed zo negatief en daar werd ik gewoon niet zo blij van, ik weet niet echt waarom!&#146; Zei Macy die naar haar voeten keek. &#145;Geeft niet joh! Weetje hoe rood ik werd toen ik de maten van William op moest nemen!&#146; Zei Madison met een rode kop. Lance hief zijn glas op en begon luidkeels te zingen; &#145;Love is in te air! Lalallala! Love is in the air!&#146; Macy en Madison keken naar elkaar om het beeld van Lance te ontwijken. &#145;Hun? Verliefd? Nee toch? &#145;Zullen we maar terug gaan?&#146; zei Madison die met een raar gezicht naar de luidkeels zingende Lance keek. &#145;Ja, ze vragen zich vast af waar we blijven.&#146; Zei Macy knikkend. Samen liepen ze naar de lift. Eenmaal weer aangekomen bij de suite zagen ze dat de deur nog open stond. De jongens zaten nog binnen en Macy en Madison liepen ook naar binnen. 'Waar waren jullie nou?' Vroeg Brandon die de enige van de drie was die hun blik niet probeerde te vermijden. 'Uhm, niks. Laten we maar gaan oefenen dan kan Madison bezig met het maken van de kostuums.
De jongens knikten en liepen terug naar de deuropening. 'Macy, ga je niet mee?' Vroeg Sterling. Macy knikte, 'Ja, ik kom er zo aan. Madison moet mijn maten nog hebben.' Zei ze. Sterling knikte en liep de gang in. Nadat Madison ook de maten van Macy had ging Macy naar de jongens toe in de repetitiezaal.

&#145;Kind! Prachtig!&#146; Riep Lance die de jurk van Macy bekeek. Macy draaide een rondje. (http://www.misquincemag.com/cm/misquincemag/images/brown-dress-quinceanera-mariposa-Q393-de-94154034.jpg
) Madison keek goedkeurend. Samen met Macy en Lance liepen ze naar de kleedkamer. &#145;Kom op jongens! Jullie kunnen er nu wel uit komen!&#146; Riep Macy. De deur ging open en Brandon kwam zelfverzekerd de kleedkamer uit gelopen. (http://costumecraze.com/images/vendors/incharacter/5420-Plus-Size-Super-Deluxe-Musketeer-Costume-main.jpg) &#145;Wauw!&#146; Zeiden Madison en Macy. Breed grijzend liep Brandon rondjes om hun heen. &#145;Oké, nu Sterling!&#146; Riep Lance vrolijk. De deur ging weer open en Sterling liep naar buiten. Hij paradeerde over het podium. &#145;Prachtig!&#146; Riep Lance met en hoog stemmetje. Brandon en Madison knikten ineenstemmend. Macy hield zich stil en keek alleen. &#145;Nu William!&#146; Riep Lance. De deur ging weer open en langzaam schuifelde William naar voren. &#145;Awh! Wat schattig!&#146; Riep Macy gillend. Madison glimlachte breed. &#145;Prachtig! Voor je gemaakt!&#146; Riep Lance. Brandon en Sterling keken verslagen toe hoe de drie toeschouwers naar William keken. &#145;Maar hé, hebben jullie Macy haar jurk al opgemerkt?&#146; Vroeg Lance gillend. De jongens keken naar haar jurk. &#145;Wauw Macy!&#146; Zeiden Brandon en William. &#145;Ja, uhm.. Mooi.&#146; Zei Sterling met een rood hoofd. Macy moest er even van glimlachen. &#145;Nou genoeg geklets mensen! Ik moet jullie het podium op krijgen! Lance, zorg jij dat alle gasten hun plekje vinden?&#146; Vroeg Madison die haar oortelefoontje in deed. Lance knikte en liep naar de ingang van de zaal. &#145;Hup! Achter de gordijnen! Straks ziet iemand jullie al voor de show!&#146; Riep Madison. Het viertal liep weg en Madison keek even om haar heen voor de laatste check. &#145;Stoelen staan goed, podium is helemaal opgebouwd, spelers zijn er&#133;&#146; zei ze zachtjes. &#145;Komt alles goed?&#146; Vroeg een stem achter haar. Madison schrok zich helemaal kapot. &#145;Oh Ben! Jij bent het! Ja, alles komt helemaal goed. Lance gaat de gasten ontvangen en ik regel alles backstage. Dus jij kunt je met de eregastbezig houden.&#146; Zei ze met een zucht. &#145;Mooi,en zijn alle kaarten verkocht?&#146; Vroeg Ben opgelucht. &#145;Ja, we zijn helemaal uitverkocht.&#146; Zei Madison. Ben knikte tevreden en liep de zaal uit. Madison zette haar camera klaar en zette hem voor het podium op de standaard. Ze wou het voor geen goud missen om dit aan hun te laten zien. Op het podium stond een klein torentje en nog wat nephuizen er omheen. Madison liep backstage en gaf iedereen een flesje water. &#145;Nou, de zaal loopt al behoorlijk vol! We gaan knallen vanavond! Nerveus?&#146; Vroeg ze enthousiast. Macy knikte zenuwachtig. Sterling en Brandon schudden hun hoofden en grijnsden breed. William knikte zenuwachtig. &#145;Wat als ik wat vergeet?&#146; Vroeg William zachtjes. &#145;Dan zeg ik het je voor, ik sta net achter de coulisses dus ik kan het je zo influisteren. William knikte en worp een dankbaar lachje naar Madison. &#145;Oké mensen! Zijn jullie klaar voor een prachtige avond vol spanning en romantiek! Ga lekker zitten en geniet van de show!&#146; Hoorden ze op het podium. Het was waarschijnlijk Lance die ter plekke bedacht had dat hij wel de presentator kon spelen. Er klonk een luid applaus. 'Hup! Jullie moeten op!' Zei Madison die de drie jongens het podium op stuurde. 'Gordijn omhoog' Zei Madison die door haar oortelefoontje sprak.
Het gordijn ging omhoog en de show begon.

Sterling, Brandon en William verschenen. &#145;Ohw Musketiers! Ik zou mij graag bij u willen voegen, naar Parijs!&#146; Riep Sterling overdreven. &#145;Gegroet, d'Artagnan!&#146; Riep Brandon. Hij had de hele middag op die naam geoefend. &#145;Het zou ons een eer zijn u te vergezellen richting Parijs.&#146; Zei William. Madison glimlachte tevreden vanachter de schermen. Ze liepen drie rondjes over het podium. Madison veranderde ondertussen het decor. &#145;Eindelijk Parijs!&#146; riep Brandon terwijl hij met zijn arm naar achteren zwaaide. Er viel een huisje van karton om. Madison rende er onopvallend om het huisje weer overeind te zetten. Gelukkig had het publiek niet zoveel gemerkt. Brandon herstelde zijn evenwicht weer. Madison duwde Macy het podium op. Macy droeg een grote mand met brood uit de keuken. Louwie zou woedend worden als hij erachter kwam dat ze brood uit de keuken hadden gepakt. Macy staarde dromerig naar het plafond. Ze wachtte af tot Sterling haar zou aan stoten. Na tien seconden voelde ze dat Sterling zachtjes tegen haar aan liep. Ze liet expres haar mand met broden vallen. &#145;Sorry, ik had u niet gezien.&#146; Verontschuldigde Sterling zich. Ze keken elkaar aan. &#145;&#146;Tekst! Sterling! Je tekst!&#146; siste Madison zo onopvallend mogelijk. Sterling schrok even wakker. &#145;Het spijt me&#133;.&#146; &#145;Constance&#146; maakte Macy zijn zin af. &#145;Het spijt mij Constance.&#146; Zei hij. Macy lachte even zachtjes. &#145;Ik- ik ben d&#146;Artagnan.&#146; Zei Sterling moeiteloos. Macy was onder de indruk. &#145;D&#146;Artagnan! We moeten gaan!&#146; riep Brandon. &#145;Constance, zie ik je nog eens, vanavond?&#146; vroeg Sterling snel. &#145;Bij de brug.&#146; Zei Macy terwijl ze het podium afliep. Madison gaf haar even een klopje op haar schouder. &#145;Ongelofelijk dat hij die naam normaal uit kon spreken.&#146; Zei Madison onder de indruk. Het stuk ging verder. Sterling stond klaar op het podium, bij de brug. Vanessa kwam op in een dienstmeisjes outfit. &#145;Constance kan niet komen.&#146; Zei Vanessa overdreven. &#145;Wa- waarom niet?&#146; Vroeg Sterling. &#145;Ze is gevangen genomen door de soldaten. Het gerucht gaat dat ze vergiftigd is.&#146; Zei Vanessa terwijl ze het podium af liep. Macy keek naar Sterling vanaf de zijkant. Hij zag er echt geraakt uit, ze hoopte stiekem dat het niet zijn acteertalent was. Brandon en William kwamen het podium op. &#145;Constance is gevangen genomen!&#146; Zei Sterling. &#145;d&#146;Artagnan we staan aan jou zijde.&#146; Zei William die hem een schouderklopje gaf. &#145;Één voor allen, Allen voor één!&#146; Riep Brandon. Ze trokken hun degens en raakten elkaars degens met de punt. Brandon zette de actie in. Ze begonnen over het podium te marcheren. Het decor werd veranderd. Macy ging snel op de grond zitten, ze deed haar armen achter haar rug, alsof ze vast was gebonden. Sterling, Brandon en William wachtten aan de zijkant. &#145;Ohw, waarom juist ik? Net nu ik d&#146;Artagnan ontmoet heb.&#146; Zei Macy treurig. Sterling, Brandon en William stormden het podium op. Ze sloegen met hun degens heen en weer. &#145;Ik ga naar de kelders! Daar zit ze vast!&#146; riep Sterling terwijl hij naar een kartonnen torentje liep waar een stoel achter stond. Hij verscheen weer achter de toren weg en kwam bij Macy terecht. &#145;&#146;D&#146;Artagnan! D&#146;Artagnan! Is het gij die naar mij zoekt.&#146; Zei Macy met tegenzin. Het was het idee van Lance. &#145;Constance! Het is ik! D&#146;Artagnan!&#146; zei Sterling terwijl hij zijn armen overdreven spreidde. Hij bukte bij haar neer. Hij maakte haar handen denkbeeldig los. &#145;Ohw D&#146;Artagnan! Hoe kan ik je ooit bedanken!&#146; zei Macy zenuwachtig. Sterling glimlachte even. Madison stond met grote ogen toe te kijken. Sterling deed zijn hoed af en hield hemvoor hun gezichten, zodat het publiek niets kon zien. Hij glimlachte weer even en bukte langzaam naar Macy toe. Het publiek keek met grote ogen toe, een paar mensen aan de zijkant bogen naar buiten om te proberen om langs de hoed te kijken, maar tevergeefs er was niets te zien. Sterling gaf Macy glimlachend een kus op haar wang. Macy glimlachte even. Madison deed teleurgesteld het gordijn omlaag. Er volgde een luid applaus. &#145;Was dat ff balen.&#146; Zei Lance die het podium op paradeerde. Het publiek moest even lachen. Achter de schermen werden Macy en Sterling omringt door de rest van de cast. &#145;Wat gebeurde er?&#146; vroeg Brandon. Sterling keek even geamuseerd naar Macy. &#145;Zullen jullie nooit weten.&#146; Zei hij grijnzend. Macy lachte even. Het gordijn ging weer omhoog. Ze bogen allemaal een keer.


Reacties:


shania13
shania13 zei op 4 sep 2012 - 16:48:
Waarschuwing voor mij please


bonita105
bonita105 zei op 24 feb 2011 - 19:24:
verder en waarschuw me


V0nneke
V0nneke zei op 14 juni 2010 - 13:34:
Ik heb het nog niet gelezen hoor...Maarrreeeeh...Wat is er met dat verhaal gebeurd?