Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » There's nothing like Love {Voor onbepaalde tijd gepauzeerd} » 43. Checkmate

There's nothing like Love {Voor onbepaalde tijd gepauzeerd}

5 juni 2010 - 0:06

506

8

564



43. Checkmate

(geen idee of ik de titel goed heb geschreven, but you get the point :P) Anyways.. Enjoy! :P

Lena's P.O.V.
"Schaakmat." Rons mond viel open van verbazing, net zoals die van verschillende andere griffoendors.
"Hoe deed je dat?" Vroeg Harry, terwijl Ron nog steeds ongelovig naar de brokstukken van zijn koning keek. Ik werd een beetje rood.
"Schaakclub." Mompelde ik. Ik stond op, rekte me uit en draaide me snel om toen ik achter me iemand hoorde roepen.
"Sodeknetter!" Riep Ron uit, waarna hij zijn ogen van het bord scheurde en mij aan keek.
"Ik begon al bang te worden dat je in shock was geraakt." Grinnikte ik.
"Ik wil nog een keer!" Ik zuchtte.
"Vanavond, oké?" Hij keek koppig voor zich uit, maar knikte toch even. Ik voelde hoe Fred mijn hand pakte.
"Kom op. Als Harry me nog een keer zo pissig aan kijkt word ik gek!" Fluisterde hij. Ik keek Harry's kant op en zag dat hij inderdaad niet bepaald vrolijk keek. Ik liet me gewillig door Fred meevoeren.
"Waar gaan we eigenlijk heen?" Vroeg ik, nadat hij me een aantal geheime gangen door had getrokken. Hij zei niets, maar stond even stil en liep toen, diep in gedachten drie keer heen en weer. Ik wilde iets tegen hem zeggen, toen er plotseling, zomaar uit het niets, een deur verscheen in de muur tegenover ons. Gedreven door mijn nieuwsgierigheid, opende ik de deur en ik keek verbaasd rond. Fred duwde me iets verder de ruimte in en sloot de deur achter ons.
"Welkom in de kamer van hoge nood." Zei hij zacht. Mijn blik gleed nog eens door de kamer. Het stond er vol met tinnen ketels en glazen flesjes en om de zoveel seconden ontplofte er iets.
"Ah Fred! Ik vroeg me al af waar je bleef. O hallo Lena!" Ik moest even zoeken voor ik George herkende en toen ik hem zag barstte ik in lachen uit. Zijn haar veranderde van kleur! Een paar seconden geleden had het nog zijn eigen kleur gehad en nu was het ineens knalroze.
"Fijn dat je het zo grappig vind." Hoorde ik Fred naast me zeggen. "Misschien moet je even in de spiegel kijken." Ik zag een metertje verderop een spiegel hangen en liep er heen. Ik begon keihard te gillen, terwijl de tweeling grinnikte.
"Wat?! Hoe?!" Mijn haar was op dit moment knalgroen en werd net vuurrood, op het moment dat dat van Fred paars werd en dat van George geel. Ik stormde op George af. "Haal het weg!!" Riep ik boos. Fred legde kalmerend een hand op mijn schouder.
"Maak je niet druk Lena, zo gauw we hier weg gaan is je haar weer normaal." Zei hij met een knipoog.
"Weet je het zeker?" Hij knikte en ik probeerde wat te kalmeren. "Wat doen we hier eigenlijk?" Fred keek George aan.
"Nou ja, je hebt haar toch al mee hier naartoe genomen, dus je kan haar net zo goed vertellen wat we hier eigenlijk doen." Fred en George vertelden me dat ze hier al hun Tovertweelings topfopshop producten uitvonden en testen. We brachten onze tijd door in de kamer van hoge nood, tot het tijd werd om naar de grote zaal te gaan.


Reacties:

1 2

HermoineG
HermoineG zei op 3 okt 2011 - 11:42:
Aah, goed bedacht! En eienlijk ook gewoon heel logisch


Rebella
Rebella zei op 30 aug 2011 - 20:18:
nice regenboog haar hoe doen ze dat? wil ook


Teysz
Teysz zei op 16 mei 2010 - 0:30:
De titel is trouwens goed geschreven.


Teysz
Teysz zei op 14 mei 2010 - 22:57:
Vervolg


Eliros
Eliros zei op 14 mei 2010 - 16:03:
Huuw, koel!
Ik wil ook groen haar :'D