Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Is he really as bad as I thought? [DM] » Chapter 2, First day

Is he really as bad as I thought? [DM]

20 mei 2010 - 17:09

1548

4

219



Chapter 2, First day

Reacties met commentaar zijn welkom ;$ Gedachtes zijn groen.

Als we aankomen, laat ik meteen Draco’s hand los en kijk om me heen.
Wow, dat ziet er écht mooi uit! Hier hou ik het wel een paar dagen uit, denk ik.
‘Zo,’ zegt Lucius, ‘wat vinden jullie van ons vakantiehuisje?’
Huisje, haha. Deze villa kan je geen huisje noemen.
‘Het is echt prachtig!’ Zegt mijn moeder tegen hem.
‘Inderdaad,’ zegt mijn vader verbaasd.
‘Kom, laten we naar binnen gaan,’ zegt Narcissa.
We lopen met z’n allen naar binnen.
‘Beneden zijn twee slaapkamers, één voor Narcissa en mij en één voor Ron en Mariëtte,’ zegt Lucius, ‘boven zijn nog twee slaapkamers, voor Pauline en Draco.’
‘Als jullie met ons meekomen, kan Draco Pauline laten zien waar ze slaapt,’ zegt Narcissa.
Mijn ouders lopen achter Lucius en Narcissa aan en ik loop met Draco mee naar de trap.
Ik probeer mijn koffer mee te slepen, maar hij is te zwaar.
Zoveel heb ik er toch niet in gepropt? Of toch wel?
Draco ziet me worstelen met mijn koffer en moet lachen.
‘Wat?’ vraag ik hem.
Hij lacht weer en pakt dan mijn koffer op en loopt er dan mee de trap op.
Ik kijk hem verbaasd na, die koffer was net nog loodzwaar, hoe kan hij hem nou zo makkelijk optillen?
Hij opent een deur en loopt de kamer in, ik volg hem.
‘Zo, hier is je kamer,’ zegt Draco.
Het is een redelijk grote kamer met een tweepersoonsbed. Er zit nog een deur in, ik denk dat daar een badkamer zit.
‘Daar is de badkamer,’ zegt hij, terwijl hij naar de deur wijst waar ik al naar keek.
‘Oké,’ antwoord ik, ‘dankjewel nog voor het tillen van mijn koffer.’
‘Is wel goed hoor,’ antwoordt hij glimlachend, ‘ik ga even mijn eigen spullen op mijn kamer zetten.’
‘Oké.’
Hij loopt weg en even later hoor ik hem de trap aflopen.
Ik pak mijn kussen uit mijn koffer en leg hem op het bed, daarna pak ik mijn kleren en leg alles in een kast die in de kamer staat.
Daarna loop ik naar beneden, de woonkamer in. Ik zie een briefje op tafel liggen.

‘Pauline en Draco,
We zijn even de stad in,
we zijn binnen een paar uurtjes terug.’


Leuk, een paar uurtjes alleen met Draco.
‘Draco,’ roep ik naar boven.
‘Ja,’ roept hij terug.
‘Kom eens.’
‘Oké,’ zegt hij, ‘wat is er?’ vraagt hij dan als hij beneden komt.
Ik wijs op het briefje.
‘Oh,’ zegt hij, ‘ik ga niet op ze wachten met eten hoor, ik heb honger.’
‘Wat gaan we eten dan?’
‘Wie had het over wij?’ vraagt hij.
‘Dus jij wil hier gewoon gaan zitten eten en mij niks geven? vraag ik verbaasd.
‘Ja,’ zegt hij.
Ik wil net boos gaan worden, als ik zie dat hij lacht.
‘Wat gaan we eten dan?’ vraag ik dan maar.
‘We bestellen wel een pizza,’ zegt hij, terwijl hij een telefoon pakt, ‘wat voor pizza wil je?’
‘Mozzarella,’ antwoord ik.
‘Oké.’
Ik hoor hem Frans praten, tenminste ik denk dat het Frans is, want ik hoor ‘deux pizza’s’
‘Ze zijn er binnen een kwartier,’ zegt hij als hij heeft opgehangen.
Ik loop naar de woonkamer en plof neer op de bank, verveeld om me heen kijkend.
‘Zullen we een film kijken?’ vraagt Draco.
‘Ja hoor,’ mompel ik, redelijk verveeld.
‘Wat voor film wil je kijken?’
‘Weet niet, zoek jij maar iets uit.’
Hij pakte een film en deed hem in de dvd-speler.
Shit, een horrorfilm, daar kan ik écht niet tegen!
Na een tijdje gaat de bel.
‘Dat is vast de pizzabezorger,’ zegt Draco, die de film op pauze zet en naar de deur loopt.
Even later komt hij terug met de pizza’s en geeft me mijn pizza.
‘Ehm, Draco,’ begin ik aarzelend, ‘kunnen we misschien eerst even rustig eten en daarna weer de film kijken?’
‘Hoezo?’
‘Nou, straks stik ik van schrik nog in mijn pizza ofzo,’ zeg ik blozend.
‘Haha, nou oké dan,’ antwoordt hij grijnzend.
We gaan aan tafel zitten en eten rustig onze pizza. Draco heeft hem echt veel sneller op dan ik en zit hongerig naar mijn pizza te kijken, die pas half op is.
‘Wil je nog een stukje?’ vraag ik lachend.
‘Nou...’
‘Haha, pak maar hoor, ik zit vol.’
Hij pakt glimlachend nog een stukje en na een paar minuten is mijn pizza ook op. We lopen samen weer naar de woonkamer, Draco houdt de deur voor me open.
‘Dames gaan voor,’ zegt hij grijnzend.
Ik glimlach naar hem, ook al snap ik nog niet waarom hij opeens zo doet.

In de woonkamer gekomen plof ik op de bank neer. Draco komt naast me zitten, dichter dan daarnet, tenminste, dat lijkt zo.
De film begint weer en na een paar seconden durf ik niet meer te kijken. Ik kijk opzij en zie Draco grijnzend naar het scherm kijken, blijkbaar vindt hij het erg grappig dat ik niet durf te kijken.
Ik kijk weer naar het scherm en pak een kussen stevig vast, zodat ik erin kan knijpen als het eng wordt. En even later heb ik het kussen hard nodig.
Ik voel dat Draco naar me kijkt en ik kijk opzij. Draco kijkt naar mij en dan weer naar het kussen en grijnst. Ik bloos, dit zal er vast wel heel stom uitzien, daardoor laat ik per ongeluk het kussen vallen. Daar moet hij hardop om lachen en ik bloos nog meer. Snel kijk ik weer naar het scherm, zodat ik niks doms meer kan doen.
Dat had ik beter niet kunnen doen, want ik schrik me dood.
Opeens voel ik een hand om de mijne, ik kijk ernaar en zie dat Draco mijn hand heeft gepakt. Ik bloos, ook al weet ik dat ik me hier niets van aan moet trekken, want ik ken Draco’s reputatie, maar stiekem vind ik het helemaal niet erg.
En hij zo te zien ook niet, hij kijkt strak naar het scherm maar ik zie dat hij grijnst. En het valt me op dat Draco echt knap is.
‘Dat ik dat nooit eerder heb gezien,’ denk ik blozend, terwijl ik naar zijn knappe gezicht blijf kijken.
Dit is écht fout, hoe kan ik hem nou knap vinden? Hij heeft me jarenlang gepest en mijn vrienden ook. Hij is vreselijk arrogant, hij denkt dat hij alles en iedereen kan krijgen! Hij heeft al zoveel meisjes na één keer zoenen - en wie weet wat nog meer - gedumpt.
Maar toch blijf ik kijken, tot hij de dvd opeens uitzet.
‘Goede film hè?’ vraagt hij grijnzend.
Shit, hij weet dat ik heb zitten kijken. Wat moet ik nu zeggen?
‘Ehm, ik keek niet echt,’ zeg ik blozend, terwijl hij nog meer grijnst, ‘ik vond het best wel eng.’
Hij kijkt me aan alsof hij weet dat ik lieg, maar ik negeer zijn blik.
‘Hoe laat is het eigenlijk?’ vraag ik doodnormaal.
Hij kijkt op zijn horloge en zegt: ‘half tien.’
‘Ze blijven wel lang weg,’ mompel ik.
‘Inderdaad,’ zegt hij, ‘nog een filmpje dan maar?’
‘Tja, we hebben niet veel anders te doen,’ zeg ik aarzelend.
‘Ik weet anders nog wel wat hoor,’ zegt hij grijnzend.
‘Wil ik het weten?’
Daar moet hij om lachen.
‘Een film dus?’
‘Nou, oké dan,’ geef ik dan maar toe, ‘maar geen horror meer!’
Hij pakt precies het tegenovergestelde van dat, een liefdesfilm.
Ergens aan het einde van de film, zoent de jongen eindelijk met het meisje van zijn dromen. Op dat moment kijkt Draco me aan, like verlangend?
Verwacht hij nu dat hij mij mag zoenen?
Hij buigt zijn hoofd naar me toe en dan horen we de deur openslaan.
‘We zijn er weer!’ hoor ik Lucius roepen.
Draco kijkt teleurgesteld, maar roept dan terug ‘in de woonkamer.’
En hij de film op pauze, precies op het moment van de zoen.
‘Hoi,’ zegt mijn moeder enthousiast als ze met z’n vieren binnenkomen.
‘Hebben jullie je nog vermaakt vanavond?’ vraagt Lucius ons.
‘We hebben films gekeken en een pizzaatje gegeten,’ zegt Draco serieus.
En precies op dat moment kijkt iedereen naar de tv en zien ze wat voor film wij hebben gekeken.
Kut, wat zullen ze nu wel niet denken?
Ik kijk snel op de klok en zie dat het elf uur is.
‘Ehm, ik ga naar bed, ik ben nogal moe, welterusten iedereen,’ zeg ik en ik loop snel naar boven.

Op mijn kamer aangekomen trek ik een shortje en een hempje aan, loop mijn badkamer in en poets mijn tanden. Daarna ga ik op bed liggen en ga nog wat lezen. Na een paar minuten wordt er op de deur geklopt.
Dat zal vast wel m’n moeder zijn.
‘Binnen.’
Tot mijn verbazing komt Draco naar binnen.
‘Hey,’ zegt hij grijnzend.
‘Hoi,’ mompel ik, ‘wat kom je hier doen?’
‘Ik dacht we misschien konden afmaken waar we net aan begonnen waren,’ zegt hij grijnzend.
Bedoelde hij nou die bijna-zoen?
Ik kijk hem vragend aan.
‘Je weet best wat ik bedoel,’ zegt hij, terwijl hij me verlangend aankijkt.
Ik bloos, maar weet dat ik niet mag toegeven.
‘Ga weg, Draco,’ zeg ik, ook al wil ik dat hij blijft, ‘ik wil slapen.’
‘Maar het is pas elf uur, veel te vroeg om te slapen. En ze zullen niks doorhebben, ze zitten nu zelf een film te kijken,’ zegt hij grijnzend.
Ik word echt gek van die grijns, ook al ziet hij er heel cute uit als hij zo grijnst.
‘Wat wil je nou eigenlijk?’ vraag ik zuchtend, want nu wil ik wel eens de échte waarheid horen.
‘Ik wil een kus,’ zegt hij zacht.
‘Weet je wat ik wil? zeg ik fluisterend tegen hem, terwijl hij me hoopvol aankijkt, ‘ik wil dat je weggaat, want ik wil slapen.’
Hij kijkt me teleurgesteld aan.
‘Ik krijg hem nog wel, let maar op, aan het eind van deze vakantie heb ik hem,’ zegt hij grijnzend.
Die is wel heel zeker van zijn zaak.
‘Dream on,’ fluister ik.
Hij kijkt me grijnzend aan, maar gaat dan toch weg.
Dream on, Draco. Ik zal niet zo makkelijk voor jou vallen als al die anderen.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 27 feb 2014 - 11:33:
Nice story.
Snel verder lezen!


Moonzzz
Moonzzz zei op 7 juni 2010 - 20:58:
ik wel!!


xEmma
xEmma zei op 20 mei 2010 - 17:00:
Heey!
Ik vind je verhaal heel leuk, echt waar!
Maar het gele vind ik persoonlijk niet zo heel fijn lezen..
Maar alsnog is je verhaal ontzettend cool
Xx


Yarah
Yarah zei op 20 mei 2010 - 16:57:

Yaay!