Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Time Hollow {gaat pas verder als ik het GRONDIG verbeterd heb.} » Hoofdstuk 19

Time Hollow {gaat pas verder als ik het GRONDIG verbeterd heb.}

20 mei 2010 - 11:03

615

1

258



Hoofdstuk 19

Gelukkig was de school dichtbij, maar toch renden ze niet snel genoeg om op tijd te komen. Een kwartier later kwamen ze met een rood hoofd en helemaal buiten adem de les binnen. De leraar keek raar op, en een paar klasgenoten begonnen te fluiten. Ben en Vic keken Ethan raar aan. Opeens kuchte Mr. Twomble. Toen begon hij te praten. "Beste leerlingen, willen jullie allemaal weer even opletten? Ik heb jullie wat te vertellen." "Nee hè, niet weer een preek..." Zuchtte Ivana nog steeds buiten adem. Ze keek Ethan aan en opeens schoten ze allebij in de lach. "Ethan, Ivana, jullie ook dus. Jullie zijn al telaat in de les gekomen en jullie moeten blij zijn dat ik jullie niet naar de directeur heb gestuurd. Ik waarschuw jullie niet nog eens." "Ja meneer Twomble." Zeiden ze allebij tegelijk en ze moesten zich inhouden niet weer in de lach te schieten. "Ok dan. Ik heb belangrijk nieuws. Ik heb net een telefoontje gehad...De excursie die stond gepland gaat niet door." De hele klas gilde vrolijk. "Ja, ik weet dat het moeilijk voor jullie is, maar ik kan er niets aan doen." Zei meneer Twomble sarcastisch. "Het museum is overvallen. Ze zijn nu onderzoek aan het doen en we mogen er niet in. We konden alleen maar in de tuinen, maar dat vond ik de prijs niet echt waard. Nu gaan we daar nog een oplossing voor verzinnen. Misschien dat we later dit schooljaar er toch nog heen kunnen." De klas zuchtte. "Maar wat is er dan meegenomen meneer?" Vroeg een jongen helemaal vooraan. "Dat weten ze nog niet helemaal precies, maar het is wel duidelijk dat ze zoiezo een boek mee hebben genomen. Het ging over heksen en tovenaars of zoiets en het was het pronkstuk van het museum." Ethan schoot wakker. Een boek...Misschien wel het boek dat ze zochten! Ook Ivana scheen het door te hebben en keek naar Ethan. "Ethan, denk jij ook dat dat het boek zou kunnen zijn waar wij naar op zoek zijn?" Fluisterde ze. "Dat dacht ik inderdaad, maar het zou net zo goed-" "Meneer Kairos en Mevrouw Chronos, ik heb jullie al vaak zat gewaarschuwd. Willen jullie nu naar de directeur gaan?" Onderbrak de leraar hen. Toen Ethan het lokaal uitliep zag hij Ben en Vic, die hen met een rare blik in hun ogen achtervolgde. "Wat heeft dí­e nu weer vandaag?" Hoorde hij nog net Ben mompelen, voordat Ivana de deur dichtsmeet.

"Weet je," Zei Ivana, "Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om naar de directeur te gaan." Ethan zuchtte. "Ikke ook niet." Toen keek hij naar Ivana en het viel hem op dat ze een duistere blik in haar ogen had staan. "O nee Ivana, dat dacht ik niet! Wij gaan er gewoon heen, ook al willen we dat misschien niet!" Zei Ethan. "Maar Ethan, het heeft toch geen nut! De tijd veranderd en dan hebben we die straf helemaal voor niets gedaan! Nu weten we waar we moeten beginnen met zoeken, dan moeten we er ook níº op af! Strakjes kan het niet meer!" Ethan dacht na. Ze had gelijk. Strakjes waren ze telaat. "Ok dan, maar ik ga hier geen gewoonte van maken. Ik bedoel, í­k kan het verleden nu niet meer veranderen...Strakjes duurt dat nog eeuwen! Of word het zó veranderd dat de straf blijft! En bovendien, ik heb nog nooit gespijbeld, en eigenlijk wilde ik dat graag zo houden..." "Ikke ook niet." Zei Ivana, "Maar ooit moet de eerste keer zijn toch?" Toen renden ze samen heel snel het gebouw uit, op naar het museum. Toen Ethan naar boven keek zou hij toch zweren dat Ben en Vic hun uit het raam nakeken.


Reacties:


Teysz
Teysz zei op 21 mei 2010 - 0:11:
Hahaha. Leuk hoofdstuk.
P.S. Allebei schrijf je met "ei" niet met "ij".
P.S.2 Te laat wordt apart van elkaar geschreven.