Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » De laatste toon na de slag. » Hoofdstuk 2

De laatste toon na de slag.

20 mei 2010 - 19:30

391

0

229



Hoofdstuk 2

“Nelana? Nelana! Nelana!!”¯ riep een stem. “L-laat me m-met rust, engerd!”¯ riep Nelana hard. “Nelana? Ik ben het.”¯ Ineens klonk de stem heel aardig en bezorgt. Nelana opende 1 oog en wende aan het licht dat inmiddels aan was gedaan. Ze zag een bekent vriendelijk gezicht, het was haar goeie vriendin Rinja. Ze stond in een blauwe snoopie pyjama met een kaars in haar hand bezorgt te kijken. “Gaat het wel? Ik hoorde je ineens gillen. Toen ik zag dat je uit je bed was wist ik dat ik maar beter even kon gaan kijken.”¯ Nelana stond met grote ogen naar Rinja te kijken. “He? Luister je wel? Nela-”¯ “Ik zag het, het is waar! Er is echt iets aan de hand daar buiten.”¯ Nelana begon hysterisch heen en weer te lopen. “Wat is waar? Waar heb je het allemaal over?”¯ Rinja begreep er helemaal niets van. Waarom deed Nelana zo raar? “Je weet toch? De geruchten die rondgaan over het Verboden Bos? Die zijn waar! Ik heb het net zelf gezien.”¯ Rinja ging naast Nelana staan en keek haar met een vragende blik aan. “Wat heb je gezien? Volde..?”¯ “Nee! Ik.. Ik.. Ik weet het niet.. Ik hoorde een kreet in de richting van Het Verboden Bos en ineens lichte er een licht op. Het leek wel alsof iets me riep.. Me riep naar het bos..”¯ Nelana keek starend naar het gordijn. “Wat, wat riep je?”¯ Rinja keek vragend naar Nelana. “Ik heb echt geen idee.. Ik voelde me gewoon aangetrokken tot het bos. Het was waarschijnlijk maar gewoon mijn verbeelding, althans..”¯ Nelena liep naar haar bed toe en ging op de rand zitten. “Weet je? Het is beter als je nu maar gewoon gaat slapen. We zoeken het morgen wel uit, oke?”¯ Rinja liep ook naar haar bed, ging lekker liggen en blies de kaars uit die ze ondertussen op haar nachtkastje had gezet. “Ja, je hebt gelijk. Morgen weer een dag.”¯ Nelana ging liggen maar kon alsnog niet slapen. De hele tijd bleef ze denken aan dat licht dat ze had gezien, en die kreet natuurlijk. Wat zou het zijn geweest? Stond daar soms gewoon iemand haar te foppen? Had iemand daar soms gewoon met een schijnwerper richting haar afdeling zitten wijzen? En met een luidspreker die kreet gedaan zodat ze bang werd? Een beetje onlogisch dacht ze.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.