Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » De laatste toon na de slag. » Hoofdstuk 3

De laatste toon na de slag.

20 mei 2010 - 19:30

406

0

240



Hoofdstuk 3

De volgende morgen werd Rinja langzaam wakker van de uilen die in koor een ochtend lied zongen. Ze stond wankelend op en liep naar het raam dat al open was geschoven. Alle ravenklauwers waren ze slaapzaal al uit, alleen Rinja was er nog. Zelfs Nelana was al weg. Rinja keek slaperig uit over het schoolterrein en probeerde te wennen aan het licht van de zon. Toen dacht ze ineen aan het Verboden Bos. Zou het waar zijn wat Nelana gister avond allemaal zei? Ze keek aandachtig naar het bos. “Niets verandert”¯ dacht ze. Ineens stond ze in een flits voor het verboden bos, BAM! Recht voor een griezelig gezicht. En ze was ook weer binnen een flits weer in de slaapzaal. Er trok een pijnlijke steek door haar hoofd heen. Rinja zakte zowat inelkaar. “Wat was dat?!”¯ riep ze uit. Natuurlijk kwam er geen antwoord terug. Ze was helemaal alleen in de zaal. “Ik moet hier weg! Ik moet heel snel Nelana op zoeken, dit kan niet goed zijn!”¯ In een mum van tijd stond ze aangepelt voor haar bed. Ze pakte haar stok onder haar kussen vandaan en stopte hem in haar speciale zak in haar vest. Nog heel even keek ze via haar ooghoeken naar het raam en vertrok de zaal. Eenmaal toen ze bij de Grote Trap was voelde ze zich wel weer op haar gemak. Haar vrienden en vriendinnen gaven haar een fijn en veilig gevoel. Hier kon er niets raars gebeuren. “He allemaal!”¯ Riep Rinja opgelucht. “He Rin”¯ hoorde ze van alle kanten komen. Rinja ging op een bankje zitten en haalde opgelucht adem. Maar één ding ontbrak, Nelana was er niet bij! Ze zat nergens in de zaal. “He Miranda? Weet jij misschien waar Nelana is?”¯ “Uhm, nee.. Ik heb haar nog niet gezien.”¯ Zei Miranda die bezig was met haar haarklipje. “Ik wel.”¯ Zei een stem vanuit de hoek. Het was Nerwan, een gemeen type dat totaal geen vrienden had. Want daar had hij zelf voor gekozen, hij deed altijd de gekste en raarste dingen. Iedereen vond hem een freak. “Ik weet waar Nelana is, ze ging richting het verboden bos. Waarom? Geen idee.”¯ Zei Nerwan en zweeg. “M-maar, nee! Dat lieg je gewoon, je.. Je wilt me gewoon bang maken! Ze zit vast gewoon even op de wc.”¯ Zei Rinja woedend tegen Nerwan. “Ik heb het je gezegt..”¯ zei Nerwan nog tegen Rinja voordat hij de zaal verliet.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.