Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » My 100 little stories » 13.Goudkoorts

My 100 little stories

25 mei 2010 - 17:11

172

3

243



13.Goudkoorts

Alchemisten

Domenico, alchemist in dienst van Baron Ulbus Dombledire, riep zijn assistent, Tymothy. Tymothy kwam aandraven. ‘Wat is er meester?’ ‘We hebben het Grote Werk bijna vertoond!’kondigde Domenico aan. Tymothys gezicht begon te glimmen.
‘Eindelijk!’ riep hij uit. ‘Eindelijk zullen we onsterfelijk zijn!’ Domenico knikte. ‘Maar belangrijker, we kunnen van al het metaal.. Goud maken!’ Tymothys gezicht betrok. ‘Maar het is toch veel leuker om onsterfelijk te zijn?’ Domenico pakte zijn assistent bij de schouders vast.
‘Bedenk je eens…. Als je nou eens onsterfelijk en rijk zou kunnen zijn..’ Met zijn hand streek Domenico door de lucht.
‘We zouden alles kunnen doen wat we willen… Samen met de baron natuurlijk,’voegde hij er aan toe. Tymothy knikte. ‘Dat snap ik.. Maar, wat moeten we nog doen?’ Domenico keek de jongen ernstig aan.
‘Iemand van 13 jaar moet geven waar hij mee leeft.’ Tymothy knikte. ‘Tuurl.. Wacht. Je bedoelt mij hé?’ Domenico trok een gezicht van Wie-anders? Tymothys hart stond stil.
‘En waar leef je mee?’vroeg Domenico.
‘Met.. met.. mijn hart…’fluisterde Tymothy. Onwillekeurig greep hij richting zijn hart.


Reacties:


xEmma
xEmma zei op 17 aug 2010 - 14:44:
Ik vind deze echt leuk(:
Arme Timothy. Hij is schattig<3


Sookie
Sookie zei op 23 juni 2010 - 13:29:
deze vind ik echt cuwl !!


Monster23
Monster23 zei op 1 juni 2010 - 17:42:
Wauw...
ik denk steeds van, hoe zal t aflopen, maar het leuke aan deze kleine verhalen is, dat je zelf moet bedenken hoe het verder gaat.