Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » My 100 little stories » 95. Ridder

My 100 little stories

25 mei 2010 - 17:13

215

3

212



95. Ridder

King Arthur

Lancelot!’ Arthur riep me. Ik draaide me om. Arthur haaste zich naar me toe, zijn rijlaarzen tikte haastig over de marmeren vloer.
‘Wat is er, Arthur?’vroeg ik.
‘We worden binnengevallen! Nou ja, binnenkort! Merlijn heeft het gezien! Je moet er heen, Lancelot.’ Ik keek hem niet begrijpend aan. Weer weg?
‘Waarom? Waarom ga je zelf niet, “Hoogheid?”ť’spotte ik. Arthurs gezicht werd ineens ernstig.
‘Helpt het, als ik zeg, dat ze Gwen hebben?’
‘D.. D.. Dat.. Meen je niet?’stotterde ik. Ze knikte. Mijn binnenste klapte dicht, toen Arthur knikte.
‘Ik ga.’

De volgende dag zat ik op Moon, mijn paard. Ik daverde, samen met de rest van het leger, de poort uit, richting het slagveld.
De hele compagnie stelde zich op. En we vielen aan. Het was man tegen man.
Ineens besefte ik iets. Gwen. Waar was ze? dacht ik, en ik keek om me heen, alsof ik dacht dat ze ergens rond zou lopen. En ineens zag ik haar.
‘Geef jullie over!’klonk de stem. ‘Anders gaat zij eraan!’ Gwens hertenogen, die ik nog van zes mijl afstand kon herkennen, straalde angst uit.
‘NEE!’brulde ik, en ik worstelde me naar voren.
‘Lancelot!’ Gwens gil. Verblind door woede, hief ik mijn zwaardarm, en gooide ik mijn zwaard. Hastikke mis. Ik had degene die Gwen vast had willen doden…Maar had misgegooid.


Reacties:


xEmma
xEmma zei op 17 aug 2010 - 14:54:
Arme Gwen!
- haar hele naam is toch Gwendoline? En zij is dan Arthur's vrouw en heeft een verhouding met Lancelot? -


Sookie
Sookie zei op 23 juni 2010 - 13:36:
o m g , dat is.. zielig


Monster23
Monster23 zei op 1 juni 2010 - 17:59:
OMFGaGa dus nu is Gwen.. Dood?