Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » Live Like We're Dying » Slakken

Live Like We're Dying

26 mei 2010 - 23:07

849

1

334



Slakken

Joe pov
Joe stond tegen de muur waar hij Yara vanmorgen had gezien. Yara was nog nergens te bekennen. Het was al bijna een uur. Er tikte iemand op zijn schouder. Hij keek naar links en zag Yara die breed aan het glimlachen was. 'Hey.' Zei Joe lachend. 'Hoi, ben je er klaar voor?' Zei Yara. 'als jij dat ook bent.' Zei Joe. Yara knikte en haakte haar arm in de zijne. 'Deze kant op.' Zei ze vrolijk. Joe zette zijn zonnebril op, hij wou natuurlijk niet herkend worden midden op straat met een meisje die hij nog maar net kende. 'Wat gaan we eigenlijk doen?' Zei Joe. Yara glimlachte en trok hem mee naar een picknick bankje. Ze gingen tegenover elkaar zitten. 'Dit...' Zei Yara die een papier op de tafel legde. Joe bekeek het papiertje, bovenaan stond: Dingen die ik nog moet doen vor ik doodga. Er stonden allemaal rare opdrachten op. Achter de meeste stond een kruisje. 'Wow, heb je die allemaal gedaan?' Zei Joe verbaasd die naar de aangekruisde woorden keek. Yara knikte trots. 'Ik heb ze een keer opgeschreven, alle dingen die ik nog wil doen of waar ik nog heen wil. Zo weet ik zeker dat ik alles heb gedaan in mijn leven wat ik wil. Mensen zeggen wel eens; Je moet elke dag leven alsof het je laatste is. Nou, dat is precies wat ik elke dag doe.' Zei Yara. Joe knikte even, hij begreep het al een beetje. Hij las de zinnen door; 3 dagen wakkerblijven, druiven persen in Frankrijk, gokken in Las Vegas, diepzeeduiken, meedoen aan een danswedstrijd... De lijst ging nog wel even door. 'Kan jij dansen?' Zei Joe die naar de woorden; danswedstrijd keek. 'Nee, helemaal niet. Maar ik wou het gewoon een keertje doen. Ik ben toen laatste geworden.' Zei Yara lachend. Joe lachte even. 'En straks gaan wij een paar dingen doen die nog niet aangekruisd zijn.' Zei Yara die de lijst bekeek. 'Oké, welke dingen?' Zei Joe die meekeek. Yara begon te lachen; 'We beginnen met haar verfen.' Joe keek op.'Haar verfen? Wat is daar bijzonder aan?' Zei Joe. Yara wees op de lijst. Joe las; een rare kleur. Yara stond op en sleurde Joe mee de winkelstraat in. Ze stapten een kapperszaak binnen. Ze stonden voor een vitrine'waar allemaal kleurtjes in lagen. 'Oké, kies maar een kleur.' Zei Yara. 'Voor jou?' Vroeg Joe. 'Ja, of wil jij ook gekleurde lokjes?' Zei Yara lachend. Joe schudde lachend zijn hoofd. Joe keek alle kleurtjes bij langs. 'Smurfenblauw.' Zei Joe lachend. 'Goed idee.' Zei Yara die naar de balie liep. Joe kek verbaasd dat ze het ook nog serieus nam. Joe las onder Yara's knipbeurt een tijdschrift.

Yara pov
'Tadaa!' riep yara die haar armen spreed. Joe keke op en er verscheen een glimlach op zijn gezicht. Yara had twee smurfenblauwe lokjes aan de linkerkant van haar haren. 'Mooi.' Zei Joe glimlachend. Ze liepen de kapperszaak uit door de winkelstraat. Ondertussen bekeek Yara de lijst. Joe keek mee. 'Oh, die moet je nog afkruisen.' Zei Joe enthousiast die naar de schoenveter-opdracht wees. yara glimlachte en kruiste het af. 'Ja, dit is een goede; Een hele slechte film kijken.' Zei Yara. Joe knikte, dat word dus de bioscoop. Yara schudde haar hoofd. 'Nee, kan niet. Over een uur hebben we een afspraak bij de brug.' Zei Yara lachend. 'Wat? Hoezo? Met wie?' Vroeg Joe nieuwsgierig. 'Haha, is een verrassing.' Zei Yara. 'Dus nu kunnen we gaan slakken eten.' Zei Yara lachend die naar het onderdeel; Slakken eten keek. 'Wat? Hoe kom je erbij dat je slakken wilt gaan eten?' Zei Joe verbaasd. 'Gewoon, ik heb veel mensen horen zeggen dat het lekker is.' Zei Yara lachend. Joe schudde zijn hoofd. 'Maar waar halen we slakken?' Zei Yara. Joe wees naar rechts. 'Er stond een groot restaurant met vijf sterren. 'Wacht maar even.' Zei Joe die het restaurant in liep. Yara zat op de stoeprand voor het restaurant. Ongeveer tien minuten later kwam Joe naar buiten met een zakje. 'Wat heb je?' Vorge Yara. 'Je wou toch slakken?' Zei Joe lachend. 'J,a kon je die zo meenemen?' Zei Yara. 'Ja, ze vonden me volgens mij wel een beetje gek.' Zei Joe lachend. 'En? Hoe vind je dat? Gek zijn?' Zei Yara die gebaarde dat hij naast haar kon komen zitten. 'Eigenlijk verrassend goed.' zei Joe terwijl hij neerplofte. hij maakte het zakje open. Hij pakte er een slak uit en legde die in Yara's hand. 'Getver! Wat ziet het er raar uit!' Zei Yara. 'Dan moet je het niet eten!' Zei Joe. 'Jawel, dat moet! Ik heb het zelf bedacht.' Zei Yara lachend terwijl ze de slak uit het huisje probeerde te peuteren. Joe keek vies terwijl Yara de slak naar binnen werkte. 'Jij bent echt gek weet je dat?' zei Joe lachend. yara slikte de slak met moeite door en trok een vies gezicht. 'Dankje.' Zei ze terwijl ze lachend het volgende kruisje zette op de lijst. 'Oké, nu moeten we richting de brug lopen.' Zei Yara lachend. Onderweg vroeg Joe de hele tijd waarom ze naar de brug toe gingen.


Reacties:


Nynke
Nynke zei op 27 mei 2010 - 0:01:
Whahaha omg