Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » Love is on it's way » The Kids

Love is on it's way

30 mei 2010 - 8:56

1416

0

346



The Kids

Nynke pov
Toen de film afgelopen was liep ze de trap op, om haar CampKids kleding aan te trekken. Ze was benieuwd wat voor kleren er voor haar klaar zouden liggen. Op haar bed lag een stapeltje met een briefje erop. ‘Nynke, dit is je kampleider uniform. Deze zomer geef jij leiding aan groep B. Trek je uniform aan en kom naar het begin van het kamp. Daar moet je jouw groep ontvagen. Jouw groep is van de leeftijden 9 en 10 jaar, meisjes. De lijst vind je onder dit briefje. Bedenk een teamnaam en een yell. Dan kun je ze de hutten laten zien. Als kampleider slaap jij in diezelfde hut. Dus de hut waar je nu in slaapt wordt aan de andere bewoner overgelaten.’ Stond op het briefje. Nynke pakte de lijst. Er stonden vijf kinderen op. Ze las ze op: Amy, Jenny, Megan, Bindi en Lilli. Nynke keek naar haar stapeltje kleren. Er zat een blousje bij met een kampleider badge en een rood sjaaltje. Ze trok het aan en trok een oude spijkerbroek aan. Vrolijk liep ze naar beneden, om naar het ontvangst toe te lopen. ‘Waar ga jij heen?’ Zei Inge die in de keuken bezig was. ‘De kinderen ontvangen, ik ben kampleider. Dus ik moet ook deze hut uit en bij mijn team gaan slapen.’ Zei Nynke. ‘Dan zit jij dus in een andere hut?’ Zei Inge verbaasd. ‘Ja, vind je het erg?’ zei Nynke. ‘Nee, man!’ riep Inge die haar vrolijk uitzwaaide. ‘Ik kom zo nog even kijken!’ riep Inge. Nynke knikte en trok de deur achter haar dicht. Op dat zelfde moment hoorde ze de deur naast haar ook dicht slaan. Nick kwam naar buiten, ook hij had een blousje aan, hij met een blauw sjaaltje. Nick liep naar haar toe zodat ze samen konden verder lopen. ‘Dus? Jij bent ook een kampleider?’ Zei Nynke. Nick glimlachte, ‘Ja, Groep C. het leek mij wel een keer leuk om ene zomer iets anders te doen dan een superster zijn.’ Zei Nick lachend. ‘Ja, dat snap ik best.’ Zei Nynke. Ze gingen bij de andere twee kampleiders staan. Jimmy, en Lisa stonden er. ‘Wie heb jij allemaal in het team?’ vroeg Nynke. Om de stilte te verbreken. ‘Allemaal jongens.’ Zei Jimmy grijnzend. ‘hé, ik ook.’ Zei Nick. ‘Dus, 2 tegen twee, of laten we zeggen 10 meiden tegen 10 jongens.’ Zei Lisa grijnzend. ‘Oh! Wij gaan winnen!’ riep Lisa vijandig. ‘Winnen? Wat winnen?’ vroeg Nynke. ‘De jaarlijkse trofee natuurlijk! Het is een grote trofee gevuld met snoep! Kilo’s met snoep!’ zei Lisa grijnzend. ‘Pff! Laat me niet lachen! Wij winnen toch net zoals vorig jaar!’ riep Jimmy. ‘Wacht maar! Dit jaar zal ene van de meidenteams winnen!’ Zei Lisa boos. Ze hoorden de bus dichterbij komen. De grote gele bus stopte een paar meter voor hun en de deur ging open. Er kwamen allemaal kinderen naar buiten gestormd. Ze gingen uit elkaar staan. ‘Team A met het groene sjaaltje hier heen!’ schreeuwde Lisa. ‘Team D met het paarse sjaaltje hier heen.’ Schreeuwde Jimmy die harder probeerde te schreeuwen dan Lisa. ‘Team c met het blauwe sjaaltje hier heen!’ riep Nick. Alle kinderen liepen uit elkaar naar de groepjes toe. ‘Team B met het mooiste sjaaltje hier heen!’ Riep Nynke lachend. Jimmy keek vijandig opzij. Lisa moest lachen. Voor ze het wist waren de groepjes al verveeld. ‘Oké, Nou ga ik jullie namen op noemen.’ Zei Nynke lachend. De meisjes knikten. ‘Amy, Jenny, Megan, Bindi en Lilli?’ zei Nynke. Een voor ene taken de meisjes hun hand op. ‘Oké, we zijn compleet! Dan gaan we nu onze hut bekijken!’ Zei Nynke enthousiast. De meisjes liepen enthousiast achter Nynke aan. Ze kwamen uit bij een rij, met vier hutten. Ze gingen naar de hut waar groep B op stond. Enthousiast liepen ze het kamertje binnen. En zochten allemaal een bed uit. ‘Ik wil boven!’ Riep Amy. Alle meisjes liepen door elkaar heen. Nynke ging op het overgebleven bed zitten, waar iemand haar koffers al had neergelegd. Er lag ene briefje bij. ‘Scheelt weer een hoop gesjouw, Inge.’ Stond erop. Nynke glimlachte even. ‘Oké, meiden! Allemaal je koffers neerleggen, en dan naar de tafel voor de hut!’ Riep Nynke. Alle meisjes legden hun tassen op hun bed en liepen de hut uit, ze gingen aan de grote picknick tafel voor de hut zitten. De andere kampleiders zaten ook al aan de picknick tafel met hun kinderen. ‘Wat gaan we doen mevrouw?’ riep Megan. ‘Mevrouw? Jullie mogen me gewoon Nynke noemen.’ Megan knikte even. ‘We gaan onze teamvlag maken! Die hangen we hoog boven onze hut uit!’ riep Nynke. De meisjes huiverden. Nynke haalde uit de kast een paar verfpotten en kwasten en zette die op tafel. ‘Maar hoe noemen we ons team?’ Riep Lilli. ‘Ja, team B is te saai!’ Riep Jenny. ‘Ik heb een leuk idee, team gratis gehaktballen!’ riep Bindi. ‘Gratis gehaktballen?’ Zei Nynke. ‘Ja! Dat heeft mijn papa ook ene keer gedaan. Dat is heel grappig als het omgeroepen wordt.’ Zei Bindi. Nynke zuchtte, ‘Waarom ook niet? Iedereen voor de naam gratis gehaktballen?’ Riep Nynke vrolijk. Alle meisjes joelden. Ze begon met het maken van hun strijdvlag. Iedereen zat onder de verf. ‘Oké, straks bij onze eerste bijeenkomst lopen we naar voren met onze vlag samen met de drie andere teams en hun eigen vlag.’ Zei Nynke. ‘Wat gaan we daar doen?’ riep Megan. ‘Nou, dit kamp heeft 3 onderdelen en daar gaan ze uitleggen wat dat zijn.’ Zei Nynke. Ze liep samen met de meisjes met hun vlag naar de binnenplaats. Daar stond Andie op het podium. Inge liep rond met bakken spekjes. Ze zette een bak bij hun tafel. ‘Hé, alles goed?’ zei Inge tegen het groepje. ‘Meisjes, dit is mijn zus Inge. Zei gaat de hele week voor ons koken.’ Zei Nynke. De meisjes knikten vrolijk en namen wat spekjes uit de bak. ‘Oké, ik ga jullie uitleggen wat er de komende week gaat gebeuren!’ riep Andie. Iedereen hield op met praten en luisterde aandachtig. ‘Er komen drie onderdelen, genaamd; sport, wandeltocht en pak de vlag. Bij elk onderdeel valt er een team af, die dan andere leuke activiteiten gaat doen. En het team dat wint krijgt de trofee!’ riep Andie dramatisch terwijl hij het doek van de troffee of trok. ‘Oehh..’ Riepen alle kinderen. Nynke keek opzij, Nick luisterde aandachtig naar wat Andie zei. ‘Morgen is het eerste onderdeel! Sport! Hier gaan jullie een wedstrijdje voetballen, zwemmen en een hindernisbaan over!’ riep Andie enthousiast. ‘Maar nu eerst stellen we alle teams voor! Kom maar naar voren team A, geleid door Lisa, oftewel team Lippenstift!’ riep Andie. Lisa en haar team kwamen naar voren gelopen met hun vlag. Er stonden een grote lippenstift op en de teamnaam. ‘En nu team C geleid door Nick! Oftewel team vrachtauto!’ riep Andie luid. Nick en zijn team kwam aangelopen met een grote vlag met iets erop dat wel een beetje wat weg had van een vrachtauto. ‘En nu team D geleid door Jimmy, oftewel team luipaard!’ riep Andie.

Inge pov
Inge keek verbaasd naar de teams. Joe kwam naast haar zitten. ‘heb ik wat gemist?’ Vroeg Joe. ‘Nee, alleen team luipaard, vrachtauto en lippenstift.’ Zei Inge. ‘Hoe verzin je zulke namen?’ Zei Joe verbaasd. ‘Oh, wacht maar. Nynke is pas origineel.’ Zei Inge lachend. ‘en dan nu team B geleid door Nynke, oftewel team gratis gehaktballen!’ riep Andie. Iedereen moest lachen. Ze liepen op met ene grote vlag met een gehaktbal erop. ‘Team gratis gehaktballen?’ zei Joe die er geen humor in zag. ‘Oké, dan nu alvast de indeling voor het voetbal morgen, 14:00, Lippenstift tegen Luipaarden op veld 1, en om 15:00 Vrachtauto tegen gratis gehaktballen op veld 2!’ riep Andie. Ook hij net als Joe begreep de grap nu pas. Andie had de slappe lach en kon niet verder praten. Alle teams liepen terug naar hun hut.



Nynke pov
Nynke hielp iedereen op bed en liep toen naar het kampvuur. Daar zaten de andere kampleiders al. ‘Dus…? Team gratis gehaktballen?’ Zei Nick lachend. ‘Ja, Bindi had het verzonnen.’ Zei Nynke lachend terwijl ze naast Nick neer plofte. ‘Dus, zin in morgen?’ zei Nick. ‘Ja, zeker als we jullie verslaan.’ Zei Nynke lachend. ‘Dacht het niet. Ik heb een paar goede voetballers in mijn team.’ Zei Nick. ‘Haha, ik heb geen voetballers in mijn team. Wel ballet.’ Zei Nynke lachend. ‘En dan gaan jullie nog winnen?’ Zei Nick. Nynke knikte. ‘Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?’ Zei Nick. Nynke begon te grijzen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.