Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » Love is on it's way » De wedstrijd

Love is on it's way

30 mei 2010 - 8:57

1721

0

324



De wedstrijd

Inge pov
‘Opstaan! Opstaan!’ schreeuwde iemand door de hut. Alle meisjes schrokken wakker, Bindi viel uit bed. ‘Wat is er? Wat gaan we doen?’ vroeg ze verward. Inge bukte bij haar neer, ‘Wat we gaan doen? We gaan een wedstrijd winnen!’ riep Inge. Alle meisjes sprongen op. ‘Doe jullie sportkleren maar aan want wij gaan trainen!’ riep Inge. Alle meisjes kleedden zich om en Inge ging voor de hut naast Nynke zitten. ‘Klaar om ze te verslaan zusje?’ Zei Inge enthousiast. ‘Inge, ik weet dat ik zelf je gevraagd heb maar doe wel een beetje rustig aan, oké?’ zei Nynke lachend. Inge knikte en keek opzij naar de andere teams. Die waren allemaal aan het overleggen. Joe stond achter Nick, mee te bespreken. ‘Oh, we gaan ze zo hard inmaken!’ Zei Inge. Alle meisjes kwamen nog een beetje slaperig de hut uit. ‘Klaar dames? Laten we gaan!’ riep Inge. Ze liepen naar het sportveld. ‘Oké, iedereen in een grote cirkel! Nynke jij gaat in het midden staan.’ Zei Inge. ‘Waarom? Doe nou maar gewoon!’ Zei Inge. Nynke zuchtte en ging in het midden van de cirkel staan. ‘Nu gaan we oefenen met schoppen en ontwijken, jullie trappen de bal naar elkaar over en Nynke moet hem proberen te onderscheppen.’ Zei Inge.

Joe pov
‘Oké, laten we gaan!’ riep Nick. Ze liepen met z’n allen naar het sportveld. ‘Nou, Nick. Ik heb het andere team gisteravond bekeken en ze durven nog geen eens iemand aan de kant te duwen, laat staan tegen een bal aan schoppen.’ Zei Joe. ‘Wees daar maar niet zo zeker van, Nynke zei dat ze gingen winnen.’ Zei Nick. ‘En jij gelooft dat?’ Zei Joe. ‘Nou, ze leek nogal zeker van haar zaak. Alsof ze een geheim wapen had of zo.’ Zei Nick. ‘Geheim wapen? En wat mag dat dan wel niet zijn?’ Zei Joe spottend die Nick aankeek. Nick zijn ogen werden groter. ‘Geen iets, maar iemand.’ Zei Nick verbaasd. Joe had geen idee waar hij het over had. ‘Ja! Kom op! Strakker inspelen!’ riep ene stem vanaf het veld. Joe draaide zich om en zocht naar de plek waar Nick naar keek. Daar stond het team van Nynke met een andere trainer. ‘Inge…’ zei Nick verbitterd. ‘Oh! Die verslaan we wel toch?’ Zei Joe nerveus. ‘Weet ik niet, maar laten we maar snel beginnen.’ Zei Nick. Ze liepen verder naar het veld en gingen aan de andere kant oefenen.


Inge pov
‘Oké, Oké goed gedaan meiden! Nu kunnen jullie voetballen, maar er is nog een ding die jullie moeten leren.’ Zei Inge. ‘Wat dan?’ Vroeg Amy enthousiast. ‘Nou, we moeten tegen jongens. En die moeten we verslaan.’ Zei Inge. Ze keek even naar Joe en Nick die druk bezig waren met hun team. ‘Maar hoe doen we dat?’ vroeg Jenny. ‘Jongens zijn misschien wel sterker, maar wij zijn slimmer.’ Zei Inge. De meisjes begonnen te lachen. ‘Oké, je kiest elk een partner en dan ga je proberen om de bal af te pakken.’ Zei Inge. Ze liep naar de zijkant en schoot een paar ballen hun kant op. ‘Dank je, ben je er ook bij de wedstrijd vanmiddag?’ Vroeg Nynke. Inge knikte. Ze liep over het veld heen. Net langs het andere team. Er vloog ene bal haar kant op. ‘Sorry!’ riep Amy. Inge glimlachte en schoot de bal terug naar het team. Toen ze haar omdraaide stond Joe voor haar. ‘Hallo.’ Zei Joe blij. Inge schrok. ‘Hoi.’ Inge liep verder. ‘Inge?’ zei Joe. Inge stopte en draaide zich om. ‘Ja?’ Zei ze. ‘Het spijt me echt van dat ongeluk.’ Zei Joe zachtjes. Inge keek naar Joe, die naar zijn voeten staarde. Inge liep weer terug naar Joe. ‘Geeft niet, zand er over?’ Zei Inge. Joe glimlachte en wou Inge haar hand schudden. ‘Nee, sorry. Ik doe aan de boks.’ Zei Inge lachend. Joe lachte even en gaf haar een boks. ‘Loop je mee?’ zei Inge. ‘Nee, sorry. Ik moet Nick helpen.’ Zei Joe. ‘Oké, ik zie je wel weer.’ Zei Inge die zich weer omdraaide net als Joe. ‘Oh en Joe…’ zei Inge die zich omdraaide. Joe draaide zich snel om. ‘Je moet schieten met de binnenkant van je voet, niet de punt.’ Zei Inge met een glimlach. ‘Dank je.’ Zei Joe die Nick weer ging helpen. Goedkeurend keek Inge naar de nieuwe techniek van Joe. Ze liep naar haar hut en liep de trap op naar haar slaapkamer. Ze graaide in haar koffer tot ze het gevonden had, ze haalde het potje open en keek naar de kleur. Mooi rood, precies de goede kleur voor het team. Ze liep naar de kast en zocht iets passends. Zodat ze vanmiddag bij de wedstrijd niet compleet uit de boot zou vallen. Ze deed ene rood trainingsjack aan. Ze liep de trap af en ging aan de slag met het maken van heerlijke drankjes. Ze gooide van alles in de bekers, citroensap, ijs, limonade, ijswater. Ze mixte het en nam het mee naar het sportveld, op ene groot dienblad. ‘Meiden! Iets lekker!’ riep Inge. De meisjes stormden op haar af en dronken hijgend hun bekers leeg. ‘Wat is dit eigenlijk?’ Vroeg Jenny. ‘Mijn zelfgemaakt energiedrankje.’ Zei Inge trots. Ze legden de bekers terug en gingen naar hun hut. Daar trokken ze hun teamshirts aan. Ondertussen zaten Inge en Nynke voor de hut. ‘dus, heb je het weer goed gemaakt met Joe?’ Vroeg Nynke doe hun waarschijnlijk had zien praten. Inge knikte. ‘Oké, ik heb rode verf uit mijn koffer gevist.’ Zei Inge grijnzend. Nynke grijnsde en snapte wat Inge bedoelde. De meisjes gingen in de rij staan voor Inge. ‘Oké, volgende.’ Riep Inge. Ze gingen allemaal bij Inge weg, een voor een. Met allemaal rode indianenstrepen op hun wangen. ‘Oké, op naar het veld.’ Riep Nynke. De meisjes stormden naar het sportveld toe. Andie riep dingen om door de microfoon. ‘En…. Op veld 2 gratis gehaktballen!’ riep Andie lachend. Alle meisjes giechelden even. ‘Oké, in een cirkel.’ Zei Inge. Ze gingen in een cirkel staan, de meisjes allemaal met de armen over elkaar en Inge hurkte. ‘Oké, Jenny, jij gaat op keep, Megan, en Lilli staan verdediging, iedereen die jullie kant op komt onderuit halen! En Bindi en Amy, jullie staan samen in de spits. Gewoon de bal er in rammen!’ Zei Inge. ‘Yeahh!’ riepen de meiden en renden naar hun posities in het veld. Het andere team ging ook klaar staan. ‘En laat de wedstrijd beginnen!’ riep Andie door de microfoon. Amy trapte af en rende met Bindi naar voren. De jongens deden hun best om ze bij te houden. ‘Hup Bindi! Erbij! Erbij!’ Riep Inge. Bindi rende net iets harder en bereikte de bal. ‘Nu! Schiet!’ Brulde Inge over het veld. Bindi schoot, de bal vloog door de lucht, hoger dan dat de keeper kon springen. ‘Goal! Kom kijken! Gratis gehaktballen op veld 2!’ Riep Andie door de microfoon. Maar de jongens kwamen terug in de wedstrijd, ze raceten naar de andere kant van het veld. ‘Megan! Lilli! Stop ze!’ riep Nynke. Lilli gooide zichzelf tegen de jongen aan, die de bal in bezit had. Ze vielen op de grond en Megan ging er met de bal vandoor. Ze schoot het weer naar de andere kant van het veld.

Joe pov
‘Wow! Dat ging hard.’ Zei Nick. Joe keek naar het spel, ‘Kom op jongens!’ riep Joe. ‘Verloren!’ zei Nick teleurgesteld toen de wedstrijd was afgelopen. ‘Geeft niet jongens, morgen winnen we met zwemmen!’ Zei Joe. Er tikte iemand op zijn schouder. Geschrokken draaide Joe zich om. ‘Rustig, ik ben het maar.’ Zei Inge. ‘Oh, sorry.’ Zei Joe. ‘Jullie hebben goed gespeeld.’ Zei Inge. ‘Jullie ook.’ Zei Joe. Hij keek haar na terwijl ze weg liep. Nick kwam naast hem staan. ‘Leuk is ze hé?’ Zei Nick lachend. ‘Jaa…’ Zei Joe die afwezig voor zich uit staarde. Toen schrok hij wakker, zich realiserend wat hij net zij. ‘Uhm… ik bedoel. Nee, hoezo?’ Zei Joe. ‘Te laat, broer. Je hebt jezelf al verraden.’ Zei Nick lachend. ‘Oh ja! En jij dan, met Nynke?’ Zei Joe vijandig. ‘Ik? En Nynke? Wij passen toch helemaal niet bij elkaar. Jij en Inge wel.’ Zei Nick lachend. ‘Nick, jij weet heus wel dat dat niet waar is. Nynke is het meisje voor jou, aardig, onschuldig en mooi.’ Zei Joe. Nick glimlachte schijnheilig. ‘Haha, als er iemand goed bij jou past is het Inge wel.’ Zei Nick. ‘oh, en waarom is dat?’ Zei Joe. ‘Ze is koppig, net als jij. En getalenteerd, net als jij.’ Zei Nick. ‘Getalenteerd? Ze kan toch helemaal niet zingen?’ Zei Joe. ‘Joe! Talent is heel veel, ze kan bijvoorbeeld voetballen en koken…’ Zei Nick. ‘Koken?’ zei Joe. ‘Ja, ze werkt in de keuken hier.’ Zei Nick. ‘Hoe weet jij dat nou?’ vroeg Joe. ‘Heeft Nynke me verteld.’ Zei Nick met een rood hoofd.

Nynke pov
‘Oké, meiden. Vandaag hebben we gewonnen! Maar morgen zijn de andere twee onderdelen van de sport opdracht. Dus laten we naar de binnenplaats gaan!’ Zei Nynke. De meisjes liepen enthousiast achter haar aan. Alle teams zaten klaar voor de toespraak. Andie liep het podium op. ‘Oké, laten we beginnen! Vandaag was een mooie dag, maar morgen zijn de onderdelen hindernisbaan en zwemmen aan de beurt. Die vinden tegelijk plaats. Twee leden van het team gaan zwemmen en de andere drie leden gaan op de hindernisbaan. Alle vier teams strijden tegelijk tegen elkaar. Degene die de meeste punten hebben winnen ene plek naar de volgende ronde! Laten we kijken naar de stand!’ riep Andie. Iedereen keek benieuwd naar het scorebord.
Lippenstift: 0
Gratis gehaktballen: 1
Vrachtauto: 0
Luipaarden: 1
‘Oké, we hebben een gedeelde eerste plaats!’ Riep Andie. ‘Beslis alvast wie welk onderdeel gaat doen en dan zie ik jullie morgenochtend hier weer terug!’ zei Andie. ‘Oké, laten we eerst maar wat gaan eten.’ Zei Nynke. Ze liep met het groepje naar de eetzaal. Daniel en Inge zetten de pannen op tafel. Iedereen schepte vrolijk op en gingen aan tafel zitten. ‘Oké, welke twee kunnen heel goed zwemmen?’ Zei Nynke. ‘Amy en Jenny staken hun hand op. ‘Oké, dat is geregeld. Dan gaan Bindi, Lilli en Megan op de hindernisbaan.’ Zei Nynke. De meisjes knikten.

Nick pov
‘Yes! Ik ruik het al!’ riep Joe. ‘Wat ruik je?’ zei Nick terwijl ze in de rij stonden voor het eten. ‘Macaroni met kaas!’ Riep Joe blij. Ze schepten op en gingen bij hun team aan tafel zitten.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.