Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Tokio Hotel » .: Finding Identity :. [TK] » 6. I won't stay here

.: Finding Identity :. [TK]

1 juni 2010 - 21:57

293

0

176



6. I won't stay here

[i]'Waar zijn je ouders?' vraagt de vrouw dan. Ik merk dat ze bij mij wilt blijven, wat me meteen weer ongelooflijk veel hoop geeft. Maar ik hou het niet meer. De tranen rollen al over mijn wangen en vallen op m'n vieze shirt. Het blijft eventjes stil, tot de vrouw me een vraag stelt die ik liever niet had willen horen. 'Hoe heet je?'[/i]

Shit, denk ik dan. Maar ik hoef niet lang na te denken, aangezien ik nog weinig in m'n geheugen heb opgeslagen.
'Noa.'
Ik schrik als ik mijn stem hoor, voor het eerst nadat ik wakker ben geworden. Het klinkt erg schor en zwak.
'Noa..' zegt de vrouw me na, en ik zie haar even nadenken. 'Aparte naam, maar wel mooi.'
Er verschijnt een lach op m'n gezicht en begin wat onzeker met m'n vingers te friemelen.
De vrouw laat een zucht ontsnappen, waardoor ik weer het gevoel krijg dat ze me elk moment weer kan verlaten. Ze staat op, maar blijft staan.
'Weetje,' zucht de vrouw dan. 'Ik kan je hier niet achterlaten.'
Wat zegt ze nou? Wilt ze dat ik met haar mee ga? Maar..
'Ik heb hier genoeg zwervers rond zien lopen, maar ik heb zo'n idee dat jij dat niet bent.'
Op dat moment weet ik niet wat ik ervan moet denken. Maar ik wil er ook niet over na gaan denken. Ten eerste wil ik hier weg, weg van al deze mensen die blijkbaar niks van me af weten. Langzaam kijk ik weer op naar de vrouw en ze begint lief te glimlachen.
'Misschien vertrouw je me niet omdat je me niet kent, maar het is natuurlijk jou keuze.'
Ik knik, en toch maakt het me niks uit.
'Ik heet trouwens Lisa.' zegt de vrouw dan. Haar hand steekt ze niet uit, wat ik al verwachtte natuurlijk. Lisa loopt een stukje verder weg richting de uitgang van het park. Na een paar meter draait ze zich naar me om.
'En, wil je met me mee?'
Eigenlijk voel ik totaal geen twijfel bij me opkomen. Ik bedoel, wat heb ik überhaupt nog te verliezen..?
Ik sta op van het bankje en loop achter Lisa aan, terwijl ik de eend achter me nog even hoor snateren.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.