Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » My 100 little stories » 97. Spiegel

My 100 little stories

9 juni 2010 - 12:04

744

1

198



97. Spiegel

Zelf bedacht en een beetje 30STM

-Taylor-
'Ah, kom op!' Alex duwde me voor de spiegel.
'Nee, ik wil niet!' Ik probeerde terug te lopen, maar dat ging niet.
'Taylor, ik zeg het je, het moet!'
'Ik ben vast weer veeeeel te dik, en mijn haar zit niet, en...' ratelde ik.
'Taylor Safrina McClowdy!' riep Alex. 'Hou op daarmee, en kijk in de spiegel!' Hij keek er zo dreigend bij, dat ik het wel móest doen.
Ik haalde diep adem, en ging voor de gigaspiegel staan.
Wat ik zag, is niet door mij te beschrijven, dus laat ik dat aan Alex over.

-Alex-
Taylor ging voor de spiegel staan, en ik zag dat haar gezicht betrok.
Waarschijnlijk vond ze zichzelf nog steeds te dik, en was haar haar dof, en leek ze op een vuurtoren die vol met vlekken stond.
Maar, als ze dat dacht, dan had ze het verkeerd.
Ze was precies goed. Niet meer zo dun als ze eerst was, maar precies zoals ze dí¡í¡rvoor was: Niet te Dik, en niet te Dun. Haar rode haar hing tot op halverwege haar rug, er zat ietwat slag in. Ze had sproeten, maar dat stond haar goed. En dan had je nog haar ogen, die ze zelf altijd op de ogen van een slang vond lijken. Maar ze waren prachtig groen-bruin.
'Ik zie er niet uit,'fluisterde ze. 'Moet je mijn haar zien!' Hulpeloos keek ze me aan, via de spiegel. 'Het is zo... Rood... Ze zocht naar een vergelijking. 'Een uithangbord van de Digros!' Nog even, en ze zou aan het huilen zijn. 'En ik ben ookal zo dik! En mijn gezicht... Mijn ogen! Ze zouden zo van een slang kunnen zijn!' (Wat zei ik je?)
'Taylor, alsjeblieft,'zuchtte ik. 'Je bent helemaal niet zo!'
'Waarom zegt Senna dan van wel?' vroeg ze, haar lip trilde.
'Omdat Senna een gemene trut is, en ze denkt dat ze alles is. Maar jij bent veel mooier, Taylor, geloof me.' Ze keek me aan, met een vreemde blik.
'Je liegt,'fluisterde ze.

-Taylor-
Hij loog. Niemand was zo mooi als Senna.
'Je liegt,'fluisterde ik. Alex rolde met zijn ogen, en zuchtte.
'Nee, dat doe ik niet. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben die je mooier dan Senna vind. Vraag maar aan Dawn, Alice, Jasper, Camyl, Hester,'somde hij op.
'Vind je het gek!' riep ik boos. 'Dat zijn mijn beste vrienden! Die zouden nooit iets zeggen!'
Nu werd hij boos. Ik zag het aan zijn gezicht.
'Taylor. Stop. Daarmee.' Toen lichtte zijn gezicht op. 'Wacht maar. Ik weet zeker dat je niet lelijk bent!' Hij gooide de deur open, en rende naar buiten.

Na zo'n tien minuten tot een kwartier kwam hij weer binnen, met een opgewonden blik op zijn gezicht.
'Taylor, kom mee!' Hij pakte mijn hand-ik werd rood- en hij trok me mee naar buiten.
Toen we buiten waren, zag ik dat er een groepje mensen stonden.
'Alex, wat.' begon ik. Hij schudde zijn hoofd.
'Stil. Taylor, dit zijn Peter, Maya,'een oud stel knikte, 'Viviënne,' een meisje dat onder de brandwonden zat, maar desondanks heel vrolijk keek,'en Jared Leto en Shannon Leto van 30 seconds to Mars.'
'Eh, Hi,'deed ik. 'Ik.' WACHT! Wat deden Jared en Shannon hier? Ik keek vragend naar Alex.
'Ze zijn hier om Kings & Queens op te nemen. Ik kwam ze toevallig tegen.' Oké. Dat wil ik ook wel n's, dacht ik. Zomaar even een wereldberoemde band tegen het lijf lopen!
'Maar waarom zij ze hier?' Ik gebaarde naar het groepje.
'Nou, jongens,'zei Alex. 'Jullie weten het. Zeg het maar. Hoe vind je haar?'
'Ze is. eh.' deed Maya. 'Nou. Hoe moet ik het zeggen?'
Zie je wel. Ik was lelijk.
'Ze is. Taylor. Je bent. Veel mooier dan ik dacht,'zei ze toen.
'Ja,'viel Peter haar bij. 'Je bent zelfs mooier dan Maya ooit geweest is.'
'En bedankt hé,' zei Maya met een lach.
Viviënne knikte.
'Ja. Het is zo. Je bent mooi, meid. En zorg alsjeblieft dat je nooit mee je leven vergooit.' Ze lachtte. 'Houden zo!'
Verbaasd keek ik ze aan. En ik keek nog verbaasder toen Jared en Shannon me een aanbod deden.
'Inderdaad, ze hebben gelijk,'zei Shannon. 'Dus, hebben Jared en ik een voorstel. Je mag in onze video clip meerijden, maar onder één voorwaarde.'
Jared knikte. 'Inderdaad. Je moet ons beloven dat je nooit, nooit meer zo achterlijk gaat doen, en jezelf uithongerd.' Ik knikte wezenloos. Droomde ik? Ik maakte me er zelfs geen zorgen over dat ze het wisten van mijn Anorexia.
'Beloof ik.'


Reacties:


xEmma
xEmma zei op 17 aug 2010 - 15:14:
Ooh, wat zijn de mensen van 30 seconds to mars toch lief*-*
Ik hou van hun muziek(: