Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Doin' it the Slytherin way [HP] » Neuf, fuck Gryffindor.

Doin' it the Slytherin way [HP]

9 juni 2010 - 17:01

1018

5

366



Neuf, fuck Gryffindor.

We're not arrogant, Slytherin simply is the best!

Toen we in de Great Hall waren zaten Brooke en Em er al. Em zag er top uit, maar Brooke, laten we zeggen; niet zo.
‘Lekker geslapen, Brooke?’ vroeg ik grijnzend.
‘Totdat Em me wakker maakte,’ antwoordde ze chagrijnig.
‘Tja, je moest toch wakker worden,’ zei Em tegen haar. Toen zei ze tegen mij: ‘Zoals je wel kunt zien, is Brooke geen ochtendmens.’
‘Ach ja, je hebt het of je hebt het niet,’ zei ik lachend.
Blaise kwam aangelopen en plofte naast Chanel neer.
‘Hé lieffie,’ zei hij en hij kuste haar op haar voorhoofd.
‘Hé,’ antwoordde Chanel met een lieve glimlach.
Brooke maakte een ik-hou-je-in-de-gaten-teken naar Blaise. Ik lachte, Brooke is echt een gek kind. Maar wel een lief gek kind.
‘Ah, mademoiselle Hautain,’ hoorde ik een kille stem achter me zeggen. Ik draaide me om. ‘Uw rooster,’ zei Snape.
‘Dank u wel, monsieur,’ antwoordde ik beleefd.
Ik bekeek mijn rooster klik hier om het rooster te zien; http://ti50.tinypic.com/2rdjkp0.jpg
‘En ook die van u, mademoiselle Douillet en ook die van u, miss Proud, miss McAdam en van u, mister Zabini.’
Ze pakten allemaal hun rooster aan en bekeken die. We hadden alle lessen samen, alleen Em had wat meer lessen. Zij had ook nog Arithmancy Voorspellend Rekenen.
‘Oh, en mademoiselle Hautain,’ zei Snape toen wat zachter tegen me. ‘Mister Malfoy zal zich bij u voegen straks.’
‘Dank u wel, monsieur,’ zei ik beleefd.
Snape liep weer weg, naar de High Table.
‘Dus, Malfoy zal weer bij ons komen straks?’ zei Blaise zuchtend.
‘I guess,’ mompelde ik.
‘Gezellig,’ zei Chanel, ‘ik ben echt nog steeds boos op die vuile klootzak, hoor!’
‘Snap ik wel,’ mompelde ik. ‘Wat hebben we straks als eerst?’
‘Blokuur Potions,’ zei Emily.
‘Great,’ antwoordde ik met een glimlach.
‘Vind jij Potions leuk?’ vroeg Brooke ongelovig.
‘Ja,’ antwoordde ik, ‘en ik ben er best goed in.’
‘Malfoy and his girlfriend, the best Potions couple ever, isn’t that romantic?’ spotte iemand achter ons. Ik keek om te kijken wie dat zei, en daar stond hij, Harry Potter. Ik herkende hem meteen aan zijn litteken. En, ik mocht hem toen al niet.
‘Waar héb jij het over?’ vroeg ik arrogant.
‘Nou, je had het met Snape net wel over Malfoy, niet?’ vroeg hij spottend.
‘So what?’ vroeg ik arrogant.
‘Je bent gewoon de volgende, beeld je maar niks in,’ zei hij en hij knipoogde. Toen liep hij weg. Ik keek hem arrogant na.
‘Wat een raar kind is dat,’ zei ik boos.
‘Roddelen is voor mensen van een zeer laag niveau,’ zei een meisjesstem betweterig.
Ik keek om en zag, Hermione Granger. Tenminste, dat moest wel. Aan wat Draco verteld had over haar dan.
‘’t Is maar net wat je laag vindt,’ zei ik spottend, ‘Mudbloods staan nog altijd helemaal onderaan.’
Ze keek me woedend aan en toen kwam er een jongen met rood haar naar voren gestapt, een Weasley. Dat moest wel die Ron zijn.
‘Ga jij het nou voor een Mudblood opnemen, Weasley?’ vroeg ik spottend.
‘Noem haar niet zo!’ zei hij woedend en zijn oren werden rood.
‘Ik noem haar zoals ik wil, you filthy Blood Traitor!’ antwoordde ik arrogant. Ik draaide me om en ik wilde gaan zitten, ik wilde geen aandacht meer aan hen besteden.
‘Levicorpus!’ schreeuwde opeens iemand. Ik draaide me om en zag die Weasley ondersteboven in de lucht hangen met getrokken toverstok. ‘Heeft je moeder je nooit geleerd dat je mensen niet in de rug aanvalt, Weasley,’ sneerde hij, Draco Malfoy.
‘Jij hebt dat anders ook pas vorig jaar geleerd, van Moody!’ riep Weasley woedend terug.
‘Beter laat dan nooit,’ sneerde Draco weer.
‘Mister Malfoy, kunt u mister Weasley laten gaan?’ zei een kille stem achter ons, Snape.
‘Liberacorpus,’ mompelde Draco met tegenzin. Weasley viel naar beneden en begon te schreeuwen.
‘Waarom deed je dat?’ schreeuwde hij.
‘Kalm aan, mister Weasley,’ zei Snape kil.
‘Maar hij viel me zomaar aan!’
‘Tien punten aftrek voor Gryffindor, wegens schreeuwen tegen een professor.’
‘Maar hij viel me aan!’
‘Twintig punten aftrek voor Gryffindor, moet het meer worden, mister Weasley?’
Nijdig liep Weasley weg, op de voet gevolgd door Granger.
‘Oppassen, Draco, ik kan je niet eeuwig helpen,’ hoorde ik Snape zacht tegen Draco zeggen, waarna hij weg beende naar de High Table.
‘Grijp je kans,’ siste Chanel in mijn oor, ‘wij zijn vast naar het lokaal.’
Chanel, Blaise, Brooke en Em liepen weg, de Great Hall uit.
‘Bedankt, Draco,’ zei ik zacht. Ik liep naar hem toe, kuste hem op zijn wang en liep toen ook de Great Hall uit.
3, 2, 1. ‘Hé wacht!’ riep hij, precies nadat ik had afgeteld. Ik grijnsde erom. Het was te verwachten.
‘Wat is er?’ vroeg ik.
‘Wat hebben we nu?’ vroeg hij, ‘Snape heeft mijn rooster nog niet gegeven.’
‘Potions,’ antwoordde ik, ‘waar is dat?’
‘In de kerkers,’ zei hij, ‘kom.’

Toen we bij de kerkers aankwamen liep Draco vastberaden op Blaise af.
‘Hé Blaise,’ begon hij voorzichtig, ‘kan ik even onder 4 ogen met je praten?’
Chanel bedekte met haar hand één oog van zichzelf en één van Blaise en keek toen vragend naar Draco. Draco liep gewoon weg en Blaise liep even later achter hem aan. Chanel keek ze beledigd na.
‘Wat zou hij gaan zeggen denk je?’ vroeg Brooke geïnteresseerd toen ze buiten gehoorafstand waren.
‘Ik denk dat Draco zijn excuses gaat aanbieden,’ antwoordde ik.
‘Dat is dan ook voor het eerst,’ spotte een stem achter me. Ik keek om en zag Potter. Dus we hadden Potions met Gryffindor, gezellig.
‘Hoe kan jij dat weten? Stalk je hem de hele dag?’ vroeg ik spottend.
‘Jij wel, hè,’ ontweek Potter mijn vraag.
‘Moeilijk hè, antwoorden op een vraag,’ zei ik arrogant.
‘Ach, hou je bek, vieze slet,’ riep Potter boos.
‘Wí t zeg je?’ vroeg ik woedend, toen ik zag dat Snape eraan kwam.
‘Ik zei dat je een vieze slet bent,’ herhaalde hij met de nadruk op slet.
‘Twintig punten aftrek voor Gryffindor,’ zei de kille stem van Snape.
‘Twintig?’ vroeg Harry verbaasd, maar bovenal woedend.
‘Ja, twintig, mister Potter,’ sneerde Snape, ‘omdat dit vandaag al eerder is gebeurd. En als het nogmaals gebeurd worden er vijftig punten afgetrokken. En nu iedereen naar binnen!’

Ik vind het heel lief dat jullie mijn verhaal lezen, dus ik heb een vraag aan jullie; zouden jullie voortaan wat uitgebreidere reacties kunnen geven? Want aan goed! of verder! Heb ik niet zoveel, aan kritiek wel. Dus welke stukjes je goed vond, wat je slecht vond enz. Ik zou het heel lief vinden als jullie dat zouden willen doen.

xkus «3


Reacties:


Moonzzz
Moonzzz zei op 14 juni 2010 - 17:16:
ik vind harry gewoon niet harry

hij gedraagt zich een beetje als een slytherin

maar je verhaal is gewoon perfect zoals het nu is


xEmma
xEmma zei op 9 juni 2010 - 21:12:
Oke, ik ga proberen een langere reactie te geven (;

Haha, Griffoendor heeft zometeen geen punten meer over

En ik hou van Eloise haar brutaliteit
Altijd d'r woordje klaar.
En ik vind het nog steeds cool dat ze Draco z'n hart gaat breken (sadist, i know)

En je wilt kritiek.. Hmmm.. Even denken.
De mensen die al gereageerd hebben voor mij zeggen vooral dat de Engelse termen vervelend zijn.
Mwaaaah.. Ik weet niet goed wat ik daarvan vind. Ik vind de Engelse termen stiekem leuker. Maar het is natuurlijk wel een Nederlands verhaal.. *Denkt na*
Nouja, ik weet het niet. Dat moet je zelf weten, ik weet 't niet ><

Maar andere kritiek.. Het lijkt me beter als je bijvoorbeeld 'vier' typt in plaats van '4'.
Dat lijkt mij. Nouja, i don't know. Ik ben niet zo goed in kritiek geven.

Lang genoeg?
Xx


realMe
realMe zei op 9 juni 2010 - 18:10:
nou hier komt dus mijn reactie
ik ben niet zo goed in lange berichten sturen dus...
I can't find any bad thing in your story.
alleen is het engels erdoor som een beetje irritant, maar wel handig als je geen engels kent ( zoals ik dus) ik heb mijn woordenschat weer wat vergroot


SusieSimon
SusieSimon zei op 9 juni 2010 - 18:01:
Ik vind dat je Sneep geweldig neer zet
En Harry is gewoon compleet anders dan normaal De andere kant van Harry Potter, nooit gedacht dat ik hem ooit zo mee zou maken
Verder vind ik je hoofdkarakter briljant

xx Leona


justAgirl
justAgirl zei op 9 juni 2010 - 17:08:
Nou hier komt een uitgebreide reactie
Ik vind het een heel leuk verhaal! alleen die engelse woordjes tussendoor zijn soms irritant
Verder is het echt perfect <33
xxxx