Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Tokio Hotel » Vertrek zonder vaarwel » 02. Op school

Vertrek zonder vaarwel

14 juni 2010 - 22:44

469

2

206



02. Op school

'Esther, meisje!'
Liza bespringt haar.
Esther lacht van oor tot oor en omhelst haar.
Vervolgens keuren ze elkaars kleding.
Allebei dezelfde spijkerbroek, met hetzelfde Tokio Hotel fanshirt, met dezelfde zwarte laarsjes.
Ze hebben zelfs dezelfde goude ringetjes in hun oren, met dezelfde groene haarband op hun lange blonde haren.

Liza neemt Esther dan bij de arm en ze wandelen samen naar de kantine. Ze nemen hun standaard plekje in beslag bij altijd het zelfde raam. 'Is er nog veel gebeurd gister, nadat ik weg was gegaan?' zegt Liza.
'Nee, toen jij weg was was er plots geen bal meer aan,' loog Esther.
Ze vind Liza een schat, maar als ze zou zeggen dat ze ten slotte en prachtige film hadden gekeken en dat Esther schitterende oorbellen had gekregen, zou Liza boos kunnen reageren. Esther had namelijk al lí¡ng gemerkt dat er iets aan de hand is met Liza. Ze legt haar hand op die van Liza en kijkt met een onderzoekende blik in haar ogen.
'Ga jij vanavond ook naar die nieuwe dicotheek?' verbreekt Liza de stilte.
Vragend schud haar vriendin haar hoofd.
'Oh, wat jammer. Mag je soms niet?'
'Ik heb geen idee welke discotheek je bedoelt, Lies.'
'Tuurlijk wel. De Loovey, die ene nieuwe waar ze al eeuwen aan werken. Die is eigenlijk af!'
'Oh, ik kom graag. Welke kleding zullen we aantrekken?'
'Wat dacht je van onze nieuwe witte jurkjes met design laarsjes?'
Esther kijkt haar ongelovig aan.
'Welke bedoel je? Ik heb geen witte jurk!'
'Oh nee, die had ik met Carmen gekocht, da's waar ook. Ach ja, dan maar een keertje niet dezelfde kleding aan, denk je niet?'
Esther wist niet wat ze moest zeggen. Voor ze kon vragen wat er mis was met Liza ging de bel. 'Ik moet nog naar mijn kluis!' schrikt Esther. 'Ik wil niet te laat komen: We hebben van Steen!'
Esther kijkt mest stomheid geslagen zo verbaasd haar vriendin na.

Als Esther het lokaal binnen stapt, zit Liza naast Yulia. Zij was de eerste van haar vriendinnen die haar negeerde. Yulia is altijd de eerste met iets. Net als nu, waarschijnlijk. Ze is het middelpunt van de aandacht en iedereen kijkt haar aan. Yulia is, net als Liza trouwens, stinkend rijk.
Esther neemt een stoel bij het raam en zit er eenzaampjes bij. Ze hadden niet eens les van van Steen, maar van Groenegras. Zij is wel aardig, maar kan geen orde houden.
En zo komt Groenegras geen seconde aan het woord, maar Yulia het hele lesuur.
Ze heeft verkering met Troy de Zuurt, de zo genaamde stoerste jongen van de school. Hij zit in de vijfde klas en iedereen weet dat hij alleen maar denkt aan seks.
Niet dat ze jaloers is, hoor... Helemaal niet, zelfs. Volgende maand komt Tokio Hotel naar de stad en drie maal raden wie er meet&greet kaartjes hebben? LIZA EN ESTHER!

Esther tekent dagdromend hartjes, tot ze wakker wordt gemaakt door de bel.
Ah. Het volgende les uur.


Reacties:


x0Saphira0x
x0Saphira0x zei op 14 juni 2010 - 22:44:
Danke ^-^


xDevilBitch
xDevilBitch zei op 14 juni 2010 - 18:52:
Mwhii, leuk, een verhaaltje van jou ^^
En ik vind het leuk, tot nu toe dan. En hmmpf, ik mag haar ex-vriendinnen niet.

Oh, nog één ding...
Niet dat ik jaloers ben, hoor... Helemaal niet, zelfs.

Dat is in de 1e persoon [ik-vorm] geschreven, terwijl het rest van het verhaal in de 3e persoon [zij-vorm] geschreven is.

Verder is het super

xXx Daan