Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » korte dingskes » A life is a song

korte dingskes

15 juni 2010 - 17:32

145

0

220



A life is a song

Wat muziekkennis is handig hierbij...

Het leven is net een lied.
Het begint in pianissiomo, heel zacht, bijna niemand die het merkt, zo onschuldig. De eerste crescendo, je groeit, wordt opgemerkt. En dan, BANG! Een gongslag, gelijk met de eerste ademhaling.
De crescendo groeit verder en ook jij groeit, terwijl je ouders de eerste strofe schrijven.
De crescendo is gegroeid tot een mezzoforte en je vrienden schrijven het refrein.
Jijzelf schrijft de tweede strofe terwijl een nieuwe crescendo ja naar forte brengt.
Het refrein, opnieuw door je vrienden geschreven.
De derde strofe heeft boven de notenbalk Vivace staan wanneer je je eerste lief hebt en het lied accellereert bij je puberjaren in fortissimo.
De volgende jaren vormen de bridge, vol accenten, maatsveranderingen, fermates en accelerando's.
En dan, na een grote decrescendo belanden we in piano in een rusthuis. De decrescende gaat verder tot opnieuw pianissimo, tot het lied uiteindelijk eindigd met een stille, laatste gongslag, de laatste hartslag.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.