Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Tokio Hotel » Freestyle Love & Porn » Nederlands?

Freestyle Love & Porn

24 dec 2008 - 22:02

390

0

301



Nederlands?

Ik kijk verbaasd naar Elysha. "Kan je Nederlands?" Vraag ik haar in gebrekkig Nederlands.
"Ja ik ben een halfbloedje, half Nederlands half Duits, ik ben geboren in Rotterdam en ik ben nu hiet omdat hiet me andere familie woont ik ben weggelopen van me ouders." ratel ik snel in het Nederlands in mijn eigen accent. Iedereen kijkt me vaag aan. Shit, attention, i hate it.
"Zo, das niet niks..." Zeg ik terug in het Nederlands. "Ik woonde er tot mijn 6de en ben toen verhuisd. Ik ben de taal een beetje aan het verleren."
"Waar woonde je?" antwoord ik weer in het Nederlands, iedereen begint steeds vreemder te kijken.
"Amsterdam." Ik grijns naar de jungs. "Eet eens een beetje door!" Zeg ik in het Duits.
"Aaaah, Ik ging vaak naar Amsterdam. Geweldige stad." glimlach ik terwijl ik terug denk aan Nederland. De jongens hun monden vallen nu letterlijk open, zelfs Peter kijkt ons vreemd aan en belt eens een keer niet.
Het enigste wat ze snappen is Amsterdam. "Holland?" Vragen Bill en Tom tegelijk. "Ja." Zeg ik, en ik pak een broodje die ik begin te smeren. "Ik herinner me niet veel, alleen dat het groot en druk was. Ik zat in de klas bij heel veel allochtonen."
"In Rotterdam had je ook veel allochtonen, vooral waar ik woonde, ik woonde aan de laan op zuid. Bij de Thalia Lounge in de buurt, gevaarlijke buurt." ratel ik.
"Het is fijn om weer eens die taal te spreken. En volgens mij hebben we meer gemeen dan we denken!"
"Ja, denk ik ook. Maarja, ben jy ooit in Rotterdam geweest?" vraag ik haar.
"Vast wel eens... Maar het is al zo lang geleden."
"Het is verandert. Wel jammer maarja, niet mijn probleem." grijns ik.
Ik lach. "Waarom ben je weggegaan van huis.?" De jungs beginnen een eigen gesprek.
Peter kijkt ons nog altijd vol ongeloof aan. "Nou omdat, ik werd niet bepaald goed behandelt thuis. Er werd nooit rekening met mij gehouden, en hier in Berlijn kon ik mijn studie volgen." vertelde ik Niyavi.
"Aha." zegik. "Wat voor studie? Ben je al afgestudeerd?" Vraag ik nieuwsgierig.
"Ja, deze zomer afgestudeert, ik heb 2 studie's gevolgt, fotografie, en iets met talen. Ik wil graag Fotografe worden, maar mij is altijd verteld dat het zonde zou zijn als ik niets met mijn talenknobbel zou doen, dus ik heb allebei gedaan. Ik vind alleen geen werk dat ik leuk vind."


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.