Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » The story of : Remus Lupin » hoofdstuk 1

The story of : Remus Lupin

17 juni 2010 - 21:36

237

1

175



hoofdstuk 1

Begin 1e jaar.

Omg, wat ben ik nerveus.
Oké, wat had mijn moeder me ook al weer geleerd?
Owja! In-uit pff, oké.
Gewoon de trein uitstappen en zien wat er gebeurt. Dus toen liep ik de trein uit, heel erg nerveus maar ik ging eruit.
'1e jaars hier heen!' riep iemand.
Ik keek in de richting van de bulderende stem en zag een enorme man staan.
'Zo hé, die is groot!'
Ik keek naast me, er stonden drie jongens, een met halflang haar met slagen erin, een jongen met kort zwart haar en een bril en een jongen met zandkleurig haar, die een beetje mollig was.
Zeg dan wat tegen ze! dacht ik. Ik wilde nieuwe vrienden maken, heel graag zelfs, maar dan moest ik wel wat ondernemen.
Oké, daar gaat ‘ie. 'Hey,' zei ik tegen ze.
De jongen met het halflange haar keek als eerste om.
'Hey, ik ben Sirius Black en hopelijk een nieuwe aanwinst voor Griffoendor. En jij?'
Ik stak mijn hand uit: 'Rumus Lupin.
Hij schudde mijn hand. De andere twee kwamen er nu ook bij.
'James potter,' zei de jongen met de bril.
'Hoi, ik ben Remus Lupin.'
De bolle jongen sprong een beetje op en neer en zei: 'Peter Petigrew.'
'Hoi, moet ik mijn naam nog een keer zeggen of heb je het al gehoord?'
Hij grinnikte even. 'Nee, dat hoeft niet hoor.' 'Hey jongens, deze kant op!' het was de hele grote man.
'Hai, ik ben Hagrid, volg mij alsjeblieft jongens.'
En zo liepen we achter Hagrid aan naar het kasteel.


Reacties:


Veanar
Veanar zei op 28 aug 2010 - 19:54:
Je schreef een keer 'Rumus', maar dat kan je er zo weer uithalen, natuurlijk.

Ben benieuwd hoe het verder gaat!