Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » het pad » hoofdstuk 1

het pad

17 juni 2010 - 22:04

224

0

169



hoofdstuk 1

Ik sliep in mijn hangmat, ik was doodmoe want ik had feest gevierd ik was 16 geworden en peter had voor het eerst gejaagd met zijn boog en met succes!
We hadden gefeest tot diep in de nacht
Ik werd ruw wakker gemaakt door peter die op mij sprong en in mijn oor schreeuwde: “wakker worden zusje , de zon schijnt!”¯
“ja ja ik kom eraan”¯mompelde ik vermoeid
Ik kleedde me aan en liep naar buiten.
Mijn ogen prikte door het felle licht van de zon , ik liep verder met mijn ogen dicht.
POK!
“AUW!”¯ riep ik. ik was onder het lopen tegen de houten tafel aangelopen.
Ik keek naar mijn been , er zat een grote schaafwond op.
Het was niet zo erg , maar het deed wel pijn.
Mijn broer liep waaks door het dorp , met zijn pijl en boog in de hand.
Geritsel , tenminste ik dacht dat ik dat hoorde.
Ik luisterde heel aandachtig en inderdaad nu hoorde ik het heel duidelijk.
Het kwam uit het bos.
Ik floot naar mijn broer , ons teken voor gevaar, en wees naar het bos.
We liepen er voorzichtig op af en ik pakte mijn speer.
We hoorden gesnuif en daarna gegrom. Ik stond daar , samen met mijn broer , met onze wapens in de aanslag.
Eerst zagen we een poot , daarna een snuit.
Het was een bruine beer!
Hij zag ons en draaide naar ons toe ,
Ging op zijn achter poten staan , klaar om aan te vallen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.