Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Doubt » #4

Doubt

25 juni 2010 - 14:30

399

3

235



#4

Some people drink from the fountain of knowlegde, others just gurgle

Esmé nam zachtjes mijn hand vast, maar ik voelde dat ze ook heel sterk was. Ze nam me mee naar de anderen.
"Jasey, dit zijn mijn kinderen. Dat is Alice." Een meisje met heel erg grappig haar lachte vrolijk naar me en ik lachte terug.
"En dat is Rosalie." Mijn mond viel open. Dat was een héél erg mooi meisje. Ik draaide me om naar papa.
"Papa, ze lijkt op een prinses!" Rosalie keek trots rond, duidelijk gecharmeerd.
"Ja, Jasey, ze is mooi, hé."
"En dat andere meisje ook, ze lijkt een beetje op mijn Barbie."
"Welke? Die je hebt kaalgeknipt?"
"Neehee, die andere, met het paard erbij," zei ik ongeduldig. Ik zuchtte en zei tegen Esmé:
"Mijn papa is soms een beetje dom." Ze lachte en wees naar een andere jongen.
"Dit is Emmett." Ik zag hoe hij Rosalies hand vastnam.
"Volgens mij is hij een beetje verliefd op Rosalie," fluisterde ik.
"Ja, dat denk ik ook, Jasey. En deze jongen hier is Edward." Hij keek heel erg boos naar me en ik slikte. Misschien was hij slechtgezind.
"En als laatste hebben we Jasper." Ik schrok een beetje. Zijn ogen waren niet bruin, zoals bij de andere, maar heel erg zwart. En hij stond heel erg ver van me af. Ik wilde dichter bij hem gaan staan, maar hij deinsde achteruit. Ik voelde mijn lip trillen. Ik rende naar mijn vader en sloeg mijn armen om zijn benen.
"Waarom is hij bang van me?"
"Jasper is bang dat hij je pijn gaat doen."
"Maar waarom dan?"
"Jij ruikt heel erg lekker voor Jasper. Weet je nog wat ik je geleerd heb over eten tijdens het kamperen?" Ik fronste.
"Ja, dat je het niet in de tent mag laten liggen, want dan ruikt de grote boze beer en komt hij het halen!"
"En je weet je ook nog wat er toen gebeurt is?"
"Ja, ik had honger en ik had stiekem de honingpot meegenomen voor 's nachts, en toen heb jij heel erg ruzie gemaakt met de grote boze beer!"
"Dit is hetzelfde. Jij bent een potje honing en Jasper is de beer."
"En als hij me opeet, wordt jij heel erg boos!" joelde ik. Ik draaide me om naar Jasper. Zijn ogen waren niet meer zo donker, en hij kwam al wat dichterbij.
"Let maar heel goed op, hoor, want als mijn papa boos is, wordt hij heel erg groot en sterk en dan eet hij je op!" Toen lachte iedereen, maar ik bedoelde het eigenlijk heel erg serieus.


Reacties:


Yarah
Yarah zei op 18 juni 2010 - 19:44:
Echt een goed verhaal!
En ik ben benieuwd.. Word/is zij ook een wolf? Doet me igg heel erg denken aan Jake en Nessie.. Als ze weg waren gegaan, bedoel ik


BreakingDawn
BreakingDawn zei op 18 juni 2010 - 19:33:
Wauw!
Ik zag dat je een nieuw verhaal had en ben het meteen gaan lezen
Ik vind jouw schrijfstijl op de een of andere manier erg fascinerend. Laat je het me even weten als er nog een nieuw stukje is?
En even een kort vraagje, is Bella hier ook al bij? Zo ja, als mens of vampier?
xx BD


twinsis
twinsis zei op 18 juni 2010 - 16:23:
snel verder het is echt leuk
en ook goed geschreven
xx melis