Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Doin' it the Slytherin way [HP] » Quatorze, a new part of the plan

Doin' it the Slytherin way [HP]

19 juni 2010 - 10:35

983

4

357



Quatorze, a new part of the plan

They say; don't judge a book by its cover. But who wants to make out with a book?

Eloïse pov
Transfiguration was een leuke les, ook al was de lerares het hoofd van Gryffindor. Ik vond haar soms wel erg streng, maar ze behandelde iedereen gelijk. Dat vond ik goed aan haar, niet zo goed als Slytherins voortrekken - of course - maar beter dan Gryffindors voortrekken. Ze gaf mij in ieder geval wel tien punten extra, omdat ik de Verdwijnspreuk ik kon niet vinden wat dat in het Engels was --‘ in één keer kon uitoefenen op mijn slak. Wat Granger echt verschrikkelijk vond, zij kon het pas na drie keer, haha. Potter en Weasley was het daarentegen helemaal niet gelukt, wat wij nog grappiger vonden. Het was Chanel en Brooke ook niet gelukt, maar Em wel, na vijf keer.

‘Dat was een interessante les,’ zei Em vrolijk.
‘Ben blij dat hij voorbij is,’ zuchtte Chanel.
‘Ik ook,’ zei Brooke.
‘Ik vond het anders wel leuk,’ zei ik.
‘Omdat jij het in één keer kon,’ zuchtte Chanel weer, ‘ik ben echt slecht in Transfiguration. Mijn slak was nog niet eens wat bleker geworden en nu moet ik ook nog eens die stomme spreuk oefenen.’
‘Yeah, me too,’ zei Brooke.
‘Ik help jullie wel,’ zei ik vriendelijk.
‘Ik ook,’ zei Em blij.
‘Als we jullie toch niet hadden,’ zei Chanel met een lach.
Ik voelde opeens een prikkende vinger in mijn zij en draaide me om om te kijken wie dat deed. Ik keek recht in het grijnzende gezicht van Draco, who else?

Draco pov
Gelukkig was Transfiguration voorbij, ik haatte dat vak. Niet dat ik er slecht in was, ik ben een Malfoy, die zijn nergens slecht in, maar ik haatte die McGonagall. Filthy Gryffindor.
Ik liep met Blaise het lokaal uit, naar de Common Room. We liepen achter Chanel, Brooklyn, Emily en Eloïse. Ik besloot om Eloïses aandacht te trekken door haar plagend in haar zij te prikken. Ze draaide zich om en keek me geïrriteerd aan, toen draaide ze zich weer terug en liep door alsof er niks was gebeurd. Ging ze me nu negeren? Niemand negeert mij!

Eloïse pov
Ik keek hem geïrriteerd aan, maar bedacht me toen dat ik hem totaal ging negeren, dus ik draaide me weer vlug om. Ik liep door alsof er niks was gebeurd, maar inwendig lachte ik. Ik wist dat hij dit niet leuk zou vinden.
‘Wat voor vak hebben we nu?’ vroeg ik.
‘We zijn uit!’ riep Brooke enthousiast.
‘Was de dag nog niet lang genoeg voor je?’ vroeg Chanel lachend.
‘Normaal had ik altijd langer les,’ mompelde ik.
‘Maar dan had je thuis les, dit is op school,’ antwoordde Em, ‘we moeten ook nog huiswerk maken, dat had je zeker thuis niet?’
‘Nee, inderdaad,’ zei ik nadenkend.
‘En we moeten ontspannen van een lange dag les!’ zei Brooke met een grijns.
‘Dat zeker,’ zei Chanel.

Draco pov
‘Ze dist je keihard, man,’ zei Blaise grijnzend tegen me.
‘Nee, echt?’ antwoordde ik sarcastisch.
‘Het boeit je wel heel erg, hè?’ vroeg Blaise grijnzend.
Damn, rot op met je grijns.
‘So?’
‘Nou, je weet wat ik zei en...’
Ik liet hem niet eens uitpraten.
‘Rot op me je domme theorieën!’ riep ik boos, ‘ik vind haar niet leuk. Ik vind meisjes nooit leuk. Ze vinden mij leuk. Is dat zo moeilijk te begrijpen?’
‘Dude, rustig,’ zei Blaise, ‘je trekt het je...’
Ik liet hem weer niet uitpraten.
‘Ja, natuurlijk trek ik het me aan!’ riep ik verhit, ‘ze is de eerste die niet voor mij valt.’
‘So? Het is maar één meisje, je kan zo een ander kiezen.’
Hij had wel een punt. Maar ik zou dat nooit toegeven.

Eloïse pov
We waren inmiddels in de Common Room aangekomen en onderweg had ik nog een leuk detail aan mijn plan toegevoegd. We gingen in een paar comfortabele fauteuils bij de haard zitten.
‘Ik heb een nieuw detail aan mijn plan toegevoegd,’ fluisterde ik.
‘Wat dan?’ antwoordde Brooke zachtjes.
‘Nou, misschien wordt Draco nog sneller jaloers als ik met een andere jongen ga,’ fluisterde ik grijnzend.
‘Ik weet een perfect iemand!’ riep Em enthousiast.
‘Wie dan?’ vroeg ik geïnteresseerd.
‘Christopher Bole, of course!’ zei Em, nog altijd enthousiast.
‘En wie is dat?’ vroeg ik argwanend.
‘Een Sixth-year Slytherin!’
‘Pureblood?’
‘Voor minder doe je het niet?’ vroeg Chanel lachend.
‘Inderdaad,’ antwoordde ik met een lach.
‘Ja, hij is Pureblood,’ zei Brooke, ‘en ongelooflijk lekker.’
‘Hoe ziet hij eruit dan?’
‘Hij heeft kort zwart haar, is gespierd en...’ begon Brooke kwijlend.
‘Moet ik een teiltje halen?’ vroeg Em lachend.
‘We wijzen hem wel aan, kom maar mee!’ zei Chanel.

Draco pov
‘Eén verlies is al erg genoeg,’ zei ik boos tegen Blaise.
‘Spreek jij nu, of je ego?’ vroeg hij lachend.
‘Just shut up,’ antwoordde ik boos.
‘Calm down, dude,’ zei Blaise lachend.
Ik besloot om niet te reageren en liep boos naar de Common Room. Blaise volgde me. Toen we daar waren kwamen Chanel, Brooklyn, Emily en Eloïse er net lachend uit. Blaise liep op Chanel af en gaf haar een kus. Ze fluisterde iets naar hem, hij keek teleurgesteld en ze liepen weer door. Ik keek Eloïse reikhalzend na, zonder dat ik het zelf doorhad, Blaise had het jammer genoeg wel door.
‘Damn, Dray,’ fluisterde hij lachend.
‘Wat?’ vroeg ik boos.
‘Laat maar,’ fluisterde hij nog steeds lachend.

Eloïse pov
We kwamen Draco en Blaise tegen toen we pas net de Common Room uit waren. Blaise gaf Chanel een kusje.
‘Ik zie je straks wel weer,’ fluisterde ze naar hem.
Blaise keek teleurgesteld maar liep toen weer naar Draco toe. Wij liepen ook door, naar buiten. Ik voelde Draco’s blik in mijn rug boren maar ik trok me er niks van aan.
‘Waarom gaan we naar buiten?’ vroeg Chanel aan Brooke.
‘Daar zit Chris altijd,’ zei Brooke.
‘Dat weet je wel heel goed,’ zei ik lachend.
‘Tja, je moet natuurlijk wel weten waar de hotties zitten,’ antwoordde Brooke lachend.
We liepen naar buiten, naar het meer en zagen daar een aantal Slytherins zitten. Het was een groepje jongens, waarschijnlijk Sixth-years.
‘Dat is hem,’ fluisterde Brooke en ze wees naar de knapste.
‘Hij is inderdaad wel erg knap,’ fluisterde ik lachend terug, ‘maar, hoe ga ik dit ooit aanpakken?’
‘Dat weet ik wel,’ fluisterde Chanel, ‘we hebben alleen Blaise even nodig.’


Reacties:


realMe
realMe zei op 20 juni 2010 - 10:56:
I want more
I want more
Dit is gewoon echt te leuk
draco pov. is goed
ga please snel verder


justAgirl
justAgirl zei op 20 juni 2010 - 10:04:
hahaha, hij wordt steeds weer gedist door haar, dat is echt geniaal ^^
Snel meer?
xxxx


xEmma
xEmma zei op 19 juni 2010 - 12:08:
Ik vind die Draco PoV's echt leuk! Hij denkt echt droogx]
En Blaise is ook heerlijk droog, en die komt er op deze manier wat meer in voor (:

Ik zou stiekem best wel zijn hoofd willen zien als hij weer eens door Eloïse wordt gedist. Volgens mij moet dat er best wel masterlijk uitzien.

En oeeh, Dracootje jaloers maken *-*
Mhihi, dat vind ik leuk.
Maar, Christopher is dan wel zielig o.o
Want dan wordt hij gewoon vol hard gebruikt.
Maaarja, dat vindt hij vast niet erg

En weetje, je schrijft echt heel goed. Echt waar.

Snel meer
Xx


SusieSimon
SusieSimon zei op 19 juni 2010 - 10:47:
Oeh.. ik kan niet wachten tot het verder gaat.
Ik hoop maar dat het werkt
Je schrijft echt geweldig
Mag ik weer een melding?
xx