Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Morgenrood {afgelopen} » 6.Gevoelens

Morgenrood {afgelopen}

22 juni 2010 - 21:57

683

11

588



6.Gevoelens

Sorry dat het zolang duurde, maar hier een nieuw hoofdstuk. Enjoy!!!

Toen het alweer licht was, werd ik wakker uit mijn trans. Ik had de hele nacht gemediteerd om te ontspannen.
Ik liep naar mijn inloopkast en zocht iets leuks uit. Eindelijk had ik wat gevonden. Ik trok mijn donkerblauw tuniekje met een grijs truitje en een zwarte skinny-broek aan. Ik deed mijn haar en make-up, en trok ten slotte mijn donkerblauw pumps aan. Toen ik klaar was pakte ik mijn zwarte laktas en mijn beige casualjas en trok die aan.
Ik liep naar de grote hal waar ik op Rosalie wachtte.
Het duurde wel erg lang en ik werd ongeduldig. 'Rose', riep ik, 'kom je nog?'
'Ja, wacht even, ben bijna klaar.'
'Oke, het zal wel', mompelde ik.

Ik vroeg me af waar Esmé was, dus ik riep haar. 'Esmé, waar ben je?'
'Hier zo, in de tuin', riep ze terug. Ik liep naar haar toe. Ze was aan het tuinieren, een hobby die ze heel lief heeft. 'Hé, hoe gaat het?', vroeg ze met een lieve stem. 'Het gaat wel', terwijl ik naar de tuinstoel liep. 'Mooi zo', antwoordde ze. 'Lëkker aan het tuinieren?'
'Ja, ik heb niks anders te doen. Ik ben van plan om morgen te gaan jagen, ga je mee?', vroeg ze. 'Mmm...' Ik had inderdaad al heel lang niet meer gejaagd. Ik was de hele tijd bezig met de bruiloft. Hoe zouden zij het eigenlijk nu hebben?, vroeg ik mezelf af.
Esmé verstoorde mijn gepeins. 'En...?'
'Ja, ik ga wel mee. Weet jij wanneer Carlisle, Emmet en... Jasper terugkomen?', vroeg ik. Ik sprak de naam moeizaam uit. 'Ik denk vandaag', zei ze. 'Oké, dank je wel.'
Ik hoorde Rosalie roepen, dus ik ging weg. 'Doei', riep ik naar Esmé. 'Doei, veel plezier.'

We reden de snelweg op en Rosalie gaf gelijk gas. Ik begon te praten.
'Wat ben jij van plan om te kopen?', vroeg ik. 'Ik heb een nieuw shirt nodig en een nieuwe broek, en o, ook nog een tuniekje en...'
'Kortom, heel veel', zei ik om haar geratel af te sluiten. 'Ja', zei ze met een rood hoofd. 'En jij?', vroeg ze. 'Ooh, ik weet niet. Ik kijk nog wel even.'

Eindlijk kwamen we aan bij Seattle. Het heeft een uur geduurd voordat we aankwamen.
Rosalie parkeerde de auto op een parkeerplaats en we liepen samen door de Seattle.
Ik zag een leuk winkeltje en liep erin. 'Rose, zullen we deze winkel even ingaan?'
'Mij best', antwoordde ze. Het was een Chanel-winkel. Ik zocht tussen de rekken iets leuks en eindelijk had ik iets gevonden. Het was een wit zomerjurkje met een lage V-hals en een centuur.
Ik liep naar de kleedkamer en pastte het jurkje. Ik liep de kleedkamer uit en vroeg Rosalie wat ze ervan vond. 'Wauw, hij staat je echt geweldig', zei ze.
Ik zag dat ook zij iets in haar handen had.

'Heb je gevonden wat je wou', vroeg ik terwijl we de winkel uitliepen met twee grote tassen. 'Je ziet het, hè', zei ze terwijl ze een tas omhoog hield. Ik lachtte en zij ook. Rose kon best wel grappig zijn, alleen bij Bella was ze zo afzonderlijk. Ze is jaloers op haar, omdat ze een mens is en de keuze heeft om een mens of vampier te worden. En wat kiest Bella: een vampier. Als het aan rosalie lag was ze mens gebleven.
We liepen nog een paar winkels in en uitendelijk kwamen we terug met ieder vier tassen in onze handen. We stapten de auto in en reden terug naar Forks. Het was al wat donkerder aan het worden en er viel een beetje regen.

Toen we thuiskwamen had mijn hart een ander snelheid aangenomen. Ik was erg zenuwachtig, wat me erg verbaasde: ik was bijna nooit zenuwachtig. Maar ik wist wel waarom ik zenuwachtig was, ik zou Jasper vandaag weer zien. En ik weet niet of het wel nog goed zit tussen ons.
We liepen naar binnen en ik hoorde Emmet's bulderende lach. Jasper stond tegenover hem, met zijn rug de deur toegekeerd. Emmet hield abrupt op toen hij ons zag. Ik liep naar Jasper toe en de snelheid van mijn hart was drie keer erger geworden.


Reacties:

1 2 3

lovevampire
lovevampire zei op 9 aug 2011 - 13:01:
mega de super cool echt waar haal je al
die fantasie


ilovevampire
ilovevampire zei op 26 juli 2011 - 18:06:
nou het was weer mooi maar onthou het zij vampiers xxxx en alice en jasper zijn cutie xxxx


irish98
irish98 zei op 16 feb 2011 - 15:11:
Wel weer goed verhaal, idd wel opletten dat het geen mensen zijn met rood worden en versnelde hartslag


Bellaxxrose
Bellaxxrose zei op 26 nov 2010 - 9:06:
Leuk Ik zei je toch ik volg je storie gewoon hier
en Pas op Tom kan zo van mij zijn

Xoxo Tom is gewoon de lekkerste 4 ever
ik spreek je later wel en je Storie
is GEWELDIG

Isabella


wordslover
wordslover zei op 20 okt 2010 - 18:14:
oeeeh spannend inderdaad (: ik vind dit echt een geweldig verhaaal! ,

maar een paar puntjes:
vampiers kunnen inderdaad niet rood worden ;p
en er staat een zinnetje: 'als het aan rosalie lag was ze mens gebleven.' Maar, als ze op huwelijksreis gaan is Bella nog menselijk.. ;p

<3