Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » 2. Mika, The boy who fought too much {songfic} [af] » Save You

2. Mika, The boy who fought too much {songfic} [af]

30 jan 2011 - 18:29

681

7

383



Save You

Simple plan: ____http://www.youtube.com/watch?v=YFLdH003ZHA____

Georgias P.O.V.

Ik had het gevoel dat mijn kuiten in brand stonden en dat mijn voeten vol blaren zaten. We liepen steviger door dan ooit tevoren, opgejut door de schoten die steeds harder achter ons klonken. Maar ik was vastberaden. Dit moest ons lukken. De weg werd steeds ruiger hoe dichter we in de bossen kwamen. We struikelden regelmatig en onze knieën lagen open. Door de bomen zagen we de heuvel waar de rivier lag niet meer, dus we moesten op gevoel lopen. Ik maakte me net zorgen of we niet fout liepen, maar eindelijk zag ik dat het bos ophield. Toen zagen we de rivier. Op de kaart had het zo klein geleken, maar van deze rivier zag je de overkant bijna niet. Het enige wat ik zag waren de keien die boven het water uitstaken. En nu? Vroeg ik. Ik ging erbij zitten. Mika en Tom volgden mijn voorbeeld. Ik zag hoe Mika de kaart pakte. Hij keek om zich heen. Ik zie daar in de verte weer een stuk bos. Dat betekend dat we hier moeten zitten. Hij wees met zijn vinger op de kaart. Toen keek hij weer om zich heen. En daar hoort een brug te staan. Hij wees naar het zuiden, waar de rivier naar beneden stroomde. Hij gooide de kaart op de grond. Dit gaat niet werken. Zei hij. Even was het stil. Ik besloot die stilte te verbreken. Kunnen we niet op die keien gaan staan? Vroeg ik. Ben je gek? Die keien zijn spekglad! Je zult uitglijden en je hoofd op de bodem stoten! Je zult verdrinken! Zei Tom. Ik wist eigenlijk wel dat hij gelijk had, maar we moesten toch iets? En kunnen we niet over de berg heen? Vroeg ik. Als we dat doen kunnen we beter in een keer in de armen van de soldaten lopen. We zijn nu al uitgeput en dan nog meer. Eer dat we daar overheen zijn, zijn we allemaal verhongerd. Of verkleumd. íls we het al halen om daar levend overheen te komen. Er was weer een stilte. Waar leidt de rivier heen? Vroeg Tom. Mika pakte de kaart weer. Naar een stadje. Tom pakte de kaart af. Zou het kunnen dat de soldaten daar heengaan? Vroeg hij. Zou kunnen. Maar ik vind niet dat we daar op moeten rekenen. Bovendien, die tanks die gaan dat stadje sowieso van meerdere kanten aanvallen. Ze zullen zich opsplitsen. Ik stootte Mika aan. En als we nu een vlot bouwen? Vroeg ik. Het water is te sterk. Die verwoest dat meteen. Het viel me nu pas op dat ik nu ook al soldaten hoorden schreeuwen. We moesten opschieten. Toen wist ik het. Mika. Heb je touw in die rugzak zitten? Stevig touw? Hij keek me aan. Weet je wel niet hoe zwaar dat is? Dan waren we nu nog niet op de helft geweest. Nee, dat touw heb ik thuis gelaten. Dat was jammer. Wat heb je wel bij? Vroeg ik. Hij kieperde zijn tas om. Zakmes, lucifers, eten en drinken, ijzerdraad. IJzerdraad. Dat bracht me op een nieuw idee. Ik pakte het ijzerdraad en ging terug naar het bos. Wat ga je doen? Vroeg Tom. Een grote, scherpe steen zoeken. Het liefste drie. En 3 dikke stokken. Schreeuwde ik terug. Wat ga je doen? Toch niet tegen ze vechten hoop ik? Vroeg Mika. Hij rende achter me aan. Nee. Ik ga 3 bijlen maken. Dan hakken we 2 bomen om en laten die over de rivier vallen. Daar lopen we overheen. Tom geloofden er niet in. Je kijkt teveel films. Zei hij. Dat gaat nooit werken. Maar ik was eigenwijs. Heb je een beter idee?



Sometimes I wish I could save you
And there're so many things that I want you to know
I wont give up till it's over
If it takes you forever I want you to know

That if you fall, stumble down
I'll pick you up off the ground
If you lose faith in you
I'll give you strength to pull through
Tell me you won't give up cause I'll be waiting if you fall
Oh you know I'll be there for you


Reacties:

1 2

Moonzzz
Moonzzz zei op 27 jan 2011 - 20:11:
ik ben benieuwd of dat lukt


Sunrise
Sunrise zei op 25 juni 2010 - 22:29:
Niceeee! :'D


realMe
realMe zei op 25 juni 2010 - 19:59:
oh leuk
laat het alsjeblieft lukken ze mogen niet in de armen van de soldaten komen


justAgirl
justAgirl zei op 25 juni 2010 - 16:32:
Leuk
jij moet heel snel verder


Ezzlot
Ezzlot zei op 25 juni 2010 - 15:34:
Mika zegt: ik ga drie bijlen maken.
Tom zegt: waarom? Dat gaat je nooit lukken, je kijkt teveel films.
Mika zegt: Wie zegt dat ik het voor het vlot ga gebruiken.
-Tom heeft een wtf gezicht nu-
Mika zegt: ik ga jou vermoooooorden Moehahahahahaa


Ok, dat was raar. Maar dat schoot opeens in mijn hoofd