Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » My second life as a vampire [afgewerkt] » You did what?!

My second life as a vampire [afgewerkt]

2 juli 2010 - 22:09

640

7

404



You did what?!

Ja, ik weet dat ik nu een beetje blijf hangen bij Jacob en Renesmee. Maar daar moeten jullie even mee leren leven (a') Laat even een reactie achter <3

Jacob (P.O.V)
Renesmee keek me verbaasd aan. Ze begreep er helemaal niets van. Ikzelf besefte ook nou pas, hoe stom je eruitzag als je ingeprent raakte. Geen wonder dat Rosalie me zo had staan uitlachen.
'Jacob,' siste Renesmee,'Wat heeft Seth nou weer?'
'Dat is een beetje een lang verhaal. Ik vertel het je vanavond wel, goed?'
Ze knikte me toe. Ik slikte, dit zou moeilijk worden. Waarschijnlijk zou Renesmee het niet leuk vinden dat ik ook ooit een soor van 'bijna' relatie heb gehad met haar eigen moeder. Ik zelf snapte het nu ook niet echt. Ik kon me niet voorstellen dat ik ooit iemand anders zou kunnen zien dan Nessie. Die nu echt van mij was.

We gingen met Seth en Linde naar de film toe. Het was heel eng. Nessie en ik voelde ons maar een beetje ongemakkelijk bij het gestaar van die twee in elkaars ogen. Maar aan de andere kant kon ik nu ook mijn tijd aan Renesmee besteden. Ik geloof niet dat we allevier echt iets van de film gezien hebben.

Renesmee (P.O.V)
Omdat Seth en Linde niet van elkaar los te krijgen waren, reden we maar naar het huis van Linde, om te vragen of ze bij ons mocht blijven slapen. We zouden die twee wel samen op een logeerkamer dumpen. Jake en ik hadden namelijk aardig wat te bespreken. Blijkbaar zag Jacob er niet zo naar uit als ik deed. Ik begon me een beetje angstig te voelen.
Toen we met zijn vieren mijn ouders en familie weltrusten hadden gewenst liepen we twee aan twee naar boven. Ik legde Seth en Linde uit waar de logeerkamer met twee bedden was. Daarna pakte ik Jake bij zijn hand en trok hem mee naar mijn kamer. Voor dat ik hem kon uithoren moest ik eerst braaf mijn menselijke lijstje afwerken met Jake. Omkleden, tanden poetsen enzovoort. Het kon me niet snel genoeg gaan. Uiteindelijk trok ik hem naast me op het bed.
'Zo, en mag ik dan nu eindelijk een verklaring voor dat rare gedoe van Seth en Linde.' Ik merkte van mezelf dat het geen vraag was. Ik eiste het gewoon.
Hij zuchtte diep en begon te vertellen.
'Nessie je weet toch dat er een aantal vreemde kanten aan het leven van een weerwolf zitten hé?'
'Ja, nou en of.' Ik grijnsde naar hem en hij grinnikte.
'Het zit dus zegmaar zo. Seth is ingeprent met Linde.'
'Ingewat?' Ik snapte er niks van.
Hij grinnikte nerveus. 'Ingeprent is als een soort liefde op het eerste gezicht. Voor dat meisje wil je alles zijn, alles doen. Je wordt niet meer door de zwaartekracht aan de grond gehouden. Dat doet zij.'
'Klinkt poëtisch.' Ik vond het maar raar. 'Heb jij dat ook gehad Jake?'
Hij beet op zijn lip. 'Ja.' bekende hij.
'Met WIE dan? Heb je weleens met iemand anders..' ik was zo bang dat ik mijn zin niet af durfde te maken.
'Op je eerste vraag is een heel makkelijk antwoord, namelijk. Ik ben ingeprent met jou.'
Ik knikte, ik begreep het wel.
'En de tweede vraag?' Eigelijk kon het me niet echt schelen op wie hij nog meer verliefd was geweest. Hij hield nu van mij en dat was wat telde.
'Het is zeg maar een beetje ingewikkeld.' Hij vond dit niet leuk om te vertellen.
'Ik ben een slim meisje.''
'Nou goed dan, ik was een hele tijd geleden verliefd op Bella.'
ik was even stil maar toen knapte er iets bij me.
'JE WAS VERLIEFD OP MAMA?"
'Ja, maar ik was jong en ze was een bevlieging. Je weet dat ik alleen van jou houd.'
'MET MAMA. HEBBEN JULLIE GEKUST?'
'Ja. Renesmee het spijt me zo.'
'GATVER.' ik veegde in een kinderachtig gebaar mijn mond af.
Jacob probeerde me te knuffelen. 'Laat me!'
Ik moest deze kamer uit. Ik opende mijn raam, sprong eruit en rende de donkere nacht in. Achter me hoorde ik hard geschreeuw van Jacob:'NESSIE WAAR GA JE HEEN!?'
Ik moest echt even aleen zijn.


Reacties:

1 2

SusieSimon
SusieSimon zei op 3 juli 2010 - 12:12:
ik wil heeeeel snel weten hoe het verder gaat
mag ik weer een melding?
xx


Yarah
Yarah zei op 3 juli 2010 - 9:26:
Ní´h...
Het zat er wel 'n beetje aan te komen, I mean.. moest toch een keer gebeuren hea..
Hoop wel dat het goedkomt..

xx


LaxPush
LaxPush zei op 2 juli 2010 - 22:31:
wat een aanstelster ;$
sorry; ik mag Reneesme niet xd
ik vind dat Jake beter verdient dan een halve vampier ;$
maar okee, ik vind je verhaal wel leuk ;$
snel verder «3


twinsis
twinsis zei op 2 juli 2010 - 22:04:
awww zielig
snel verder
xx melis
melding ?


Reactiongirl
Reactiongirl zei op 2 juli 2010 - 21:54:
Ahhwww wat zielig

Ze komen toch wel weer bij elkaar hè?
xxxx