Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Violent Kiss » Hoofdstuk 2 - Forks

Violent Kiss

7 juli 2010 - 12:12

787

2

170



Hoofdstuk 2 - Forks

Zodra de taxi het regenachtige Forks was binnen gereden wist Katie niet zo goed wat ze van haar nieuwe leven kon verwachten. Ze droeg nog steeds haar slippers, maar hier regende het. Twijfel achtig deed ze haar slippers uit en zocht haar sneakers in een tas die ze bij haar op de achterbank had.
"Je slippers heb je de komende tijd niet nodig." zei de Taxi chauffeur.
"Er is hier toch een strand?" vroeg Katie terwijl ze haar sneakers aantrok.
"Ja, maar het is hier geen California." De Taxichauffeur concentreerde zich weer op het wegdek terwijl de ruitewissers wild heen en weer schoten. De taxi reed een straat in en stopte bij een groot wit huis.
"There you go." zei de Taxichauffeur en Katie keek naar het grote witte huis.
Het zat er gelukkig gezellig uit.
"Is dit het?" vroeg Katie voor de zekerheid.
"Jep."
De voordeur van het huis ging open en in de deuropening stond een lange man, met een stoppelbaardje en zwart haar. Hij was een knappe man en had iets italiaans over zich heen. Katie begon automatisch te glimlachen bij het zien van haar vader. Ze gooide de deur van de taxi open.
"Pap!" riep ze en ze liep op haar vader af.
"Je bent zo groot geworden, wat heb ik jou gemist!" George McCollins gaf zijn dochter een knuffel.
Achter hem verscheen een wat jonger meisje, van 15. Ze was blond en had prachtige blauwe ogen.
"Lori!" Katie rende op haar zusje af. "Oh je bent zo groot en zo mooi!"
"Kaaate!" zei Lori klagend maar toch ook zielsgelukkig omdat ze eindelijk haar zus weer terugzag.
"Je lijkt zo oud al!" zei Katie en ze gaf haar zusje een kus op haar voorhoofd. "Ik zal snel mijn spullen pakken!" zei Katie en ze wou zich omdraaien om naar de taxi te lopen. Maar haar vader had al haar koffers al naar binnen gebracht en was nu met de taxichauffeur aan het praten.
"Dat is dus al geregeld." glimlachte Lori. "Je bent veelste koud gekleed joh!" Lori keek naar het hempje en de short die Katie droeg.
"Het is hier nooit mooi weer of wel?"
"Niet nooit, maar niet vaak." zei Lori.
"Kom, ik zet thee. Lust je thee?" George vond het raar dat hij niet eens wist wat zijn dochter wel of geen lekker drinken vond. Maar hij had naar niet meer gezien sinds de scheiding en toen was Katie nog maar zes.

Katie zat op de bank met een kop koffie, dat smaakte beter dan thee vond ze. Lori zat naast haar met haar jaarboek en liet fotos zien van klasgenoten en vrienden.
"Wie zijn dat?" Katie wees naar een groep grote gespierde jongens, allemaal even getint en sterk.
"Dat zijn de jongens uit het reservaat, ze zitten niet bij mij op school. Maar dat is Jacob, Embry, Quil en dat is Paul." Lori wees een voor een naar de jongens.
"Zijn dat vrienden van je?"
"Ja, ze zijn echt heel aardig. Ik zal je wel een keer aan ze voorstellen."
"Is goed. Ze zien er aardig uit." glimlachte Katie. "Wie is dat?" katie wees op een jongen met een getinte huid een stralende glimlach.
"Dat is Guido, hij komt uit Nieuw-Zeeland. Hij is heel knap, maar heeft een vriendin dus... sorry."
Katie lachtte. "Is dat zijn vriendin?" katie wees naar het meisje dat naast hem stond, een platina blond meisje.
"Ja, het typische cheerleader-quaterback stelletje."
"Oh, nou ik was zowiezo niet geïnteresseerd ik heb al een vriendje."
"echt?! Hoe heet hij? is hij knap?"
"hij heet Ryan en natuurlijk is hij knap!" Katie fiste haar mobiel uit haar broekzak en liet een foto van Ryan zien.
"Hij ziet er inderdaad niet slecht uit." Giechelde Lori.
"Laat eens zien." zei George, half achterdochtig.
Katie liet de foto zien en wist niet zeker wat ze kon verwachten. Haar moeder had een grote hekel aan Ryan. Maar haar moeder had aan veel dingen een hekel.
"Lijkt me een aardige knul." glimlachte Katie haar vader vriendelijk, en gemeend.
Katie voelde zich meteen thuis, het was een warm gevoel wat ze nooit echt had gehad bij haar moeder.
"Moesten je vanavond niet nog naar een feestje?" vroeg George plotseling aan Lori.
"Oh shit ja!" Lori keek even paniekerig rond, en toen schuldig. "Je mag wel mee als je dat wilt." stelde Lori voor. "Ik wil je niet alleen thuis laten zitten vanavond!"
"Ik ben niet alleen papa is toch thuis?"
"ja, maari k moet wel over een uur werken, nacht dienst."
"Ga mee het is leuk!" drong Lori aan.
"Okey vooruit dan maar!" Katie glimlachte en voelde zich intens gelukkig. Maar plotseling brandde haar keel en wist ze dat ze snel wat moest gaan drinken..


Reacties:


Reactiongirl
Reactiongirl zei op 7 juli 2010 - 16:41:
Omg ik hou nu al van je verhaal. Snel verder!!
Melding??'
xx


milosafarm
milosafarm zei op 7 juli 2010 - 15:44:
Verder please! Leuk verhaal!

xxx