Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Violent Kiss » Hoofdstuk 4 - School

Violent Kiss

8 juli 2010 - 11:38

869

3

167



Hoofdstuk 4 - School

De volgende morgen kwam Katie naar beneden lopen in een nieuw shirtje en haar favoriete broek.
"Klaar voor je eerste schooldag?" vroeg George toen Katie de keuken binnen kwam lopen.
"Ik denk het wel." glimlachte ze.
"Lieverd ik ga zo weg, maak je jezelf even ontbijt?"
Katie knikte. "Waar is Lori?"
"Volgens mij slaapt die nog." George trok zijn jas aan. Hij werkte als chirurg in het ziekenhuis. "Veel plezier op school, Lori zal je wel vertellen waar je heen moet. Ik heb alles goed geregeld."
"Dankje pap, hoelaat ben je thuis?"
"Rond vijfen denk ik." George dronk zijn koffie in een teug op en liep naar de voordeur.
"Veel plezier! Tot vanavond!" riep hij.
"Tot vanavond!" riep Katie terug. Toen sloeg de voordeur dicht en was het hele huis stil. Katie liep naar de woonkamer en zette de tv aan. Ze keek naar buiten, het weer was nog steeds slecht. Het was een droevig gezicht.
"Goeiemorgen." zei Lori plotseling slaperig.
Katie glimlachte. "Je moet zelf even ontbijt maken zei papa."
"komt goed, heb jij al ontbeten?"
"Ja." loog Katie.
"Oké." Lori liep naar de keuken. "ben je zenuwachtig?" riep ze.
"Nee. Ik denk dat het wel leuk word. Toch?"
"Zeker weten, je vind de school vast wel leuk. Het is niet zo groot als in LA. Dus wat dat betreft ben je vast teleurgesteld."
Katie glimlachte. "Denk het ook..." Forks was zo klein vergeleken met LA. Ze miste het strand en haar vriendinnen wel. Toen ging haar mobiel af.
Ze nam snel op.
"Met Katie."
"Katie! met Ryan!"
"Ryan!" Katie glimlachte en voelde zich intens gelukkig.
"Ik wou je graag spreken."
"Ik jou ook, ik mis je."
"Ik jou ook. Heb je vandaag je eerste schooldag?"
"Ja, best spannend."
"Wordt vast wel leuk." verzekerde Ryan.
"Ik hoop het." Katie glimlachte nog steeds. Lori plofte naast haar neer op de bank.
"Wanneer zie ik je weer?" vroeg Ryan.
"Weet ik niet, als ik weer in LA ben. Ik denk dat dat over een maand is, misschien wat langer."
"Ik wil je eigenlijk mee vragen naar Homecoming, als mijn date. Ook al woon je hier dan niet meer..."
"Oh Ryan dat is zo lief! Natuurlijk wil ik met je mee! Zeg maar wanneer het is!"
"Dat weet ik nog niet, ik bel je wel zodra de datum bekend is."
Lori stond weer op en zette haar bord in de keuken. "We moeten zo weg Kate."
"Ik moet ophangen, ik bel je heel snel weer oke?"
"Okey, ik hou van je."
"ik van jou. nooit vergeten oké?"
"Ik zal het nooit vergeten. Doei, veel plezier."
"Doe de groetjes aan iedereen! Bye!"
"ik zal iedereen zeggen dat je aan ze denkt. Bye."
Katie hing op.
"Klaar voor school?" Vroeg Lori.
Katie knikte.

Lori had gelijk, de school was inderdaad kleiner. Katie parkeerde de auto die ze van haar vader had gekregen dicht bij de ingang. Lori en Katie stapten allebei uit. Veel leerlingen stonden buiten.
"Lori!" zei een meisjes stem.
Lori keek om en een meisje met blond haar kwam op Katie en Lori aflopen.
Katie herkende haar als Mandy.
"hey Katie." glimlachte Mandy.
"Hey Mandy, ik vond je feest leuk."
"Ondanks het incident met Nancy?"
"Oh, dat was niks."
"Niks? De hele school heeft het er al over!"
Katie moest lachen. "Echt?"
"Zulke dingen gaan hier heel snel rond, Kate." zei Lori.
"Deze dingen gebeuren zo vaak in LA."
De bel ging luid. "De bel." zei Mandy.
"Ik zal je naar de congierge brengen. Die weet wel waar je moet zijn." zei Lori. Katie volgde Mandy en Lori naar binnen. veel leerlingen drukten en duwden zichzelf naar binnen.
Lori klopte op het raampje van de congierge.
"Zeg het maar." zei een man het grijs haar.
"Mijn zus, hier." Lori sleurde Katie naar zich toe. "Is nieuw, en ze moest zich hier melden."
"Naam?" vroeg de congierge.
"Katie McCollins."
"Oh ja tuurlijk." De congierge stond op. "Ga maar snel naar je les." zei hij tegen Lori en Mandy. De twee liepen snel weg.
"Veel plezier!" zeiden ze in koor.
Katie glimlachte en de congierge kwam zijn kantoortje uit.
"Oké, nou welkom bij ons op school, ik zal je naar je les brengen. Hoe vind je het in Forks?"
"Regenachtig.." antwoorde katie terwijll ze trouw achter de man aanliep.
"Waar kom je vandaan?"
"Los Angeles"
"Oh, ja dan krijg je dat." De congierge moest lachen. Hij stopte met lopen bij een klaslokaal. Hij klopte op de deur.
"Kom binnen." zei een stoffige stem.
De congierge deed de deur open en duwde Katie naar binnen.
"Dit is Katie, ze komt bij jullie in de klas, wees een beetje lief."
Sommige leerlingen grinnikten. Katie haar oog viel op een jongen achterin de klas, hij was spierwit, onweerstaanbaar knap en leek op Katie.
De jongen keek wantrouwig naar Katie, zijn ogen staarden en waren vreselijk doordringend.
"Oh kijk, er is nog een plaatsje naast Jasper vrij." zei de stoffige leraar. "ga maar zitten." De man wees naar de bleke jongen achterin de klas.
Katie wist dat het niet goed was, maar liep alsnog naar Jasper toe.
Zijn ogen bleven staren. Katie ging rustig op de stoel naast Jasper zitten.
Hij ademde in en wou wat zeggen...


Reacties:


twilightsaga
twilightsaga zei op 11 juli 2010 - 19:50:
hé , ik lees je verhaal ook op het twilight forum (daar ken je me vast als -twilight-)
ik wou alleen nog maar eens zeggen hoe ge-wel-dig ik je verhaal wel niet vind !
ga snel verder hé


bijouken
bijouken zei op 9 juli 2010 - 20:58:
verder
mag ik terug een melding ???


Reactiongirl
Reactiongirl zei op 8 juli 2010 - 13:26:
Oeh spannend!! Snel verder!
Melding?
xxx

ps: Wil je mijn verhaal misschien lezen (Morgenrood)?