Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Morgenrood {afgelopen} » 23.Esmé's eerste jacht

Morgenrood {afgelopen}

11 juli 2010 - 20:09

431

5

319



23.Esmé's eerste jacht

Ja, ik snap wat jullie denken, maar ik heb me bedacht. Ik ga moregn pas weg:) Anyway veel plezier!

We renden door de bossen en kwamen uiteindelijk aan bij het huis.
Ik begon wat achter te rennen zodra het huis inzicht was. Esmé deed hetzelfde.
We liepen de veranda op en gingen naar binnnen.
Alleen Edward, Rosalie en Bella waren in de woonkamer. Jacob was er dus niet.
En dat betekende dat ik alleen boven moest zitten. Fijn.
De hoofdpijn begon al langzaam te komen dus ik rende naar boven nadat ik iedereen gedag zei.
Ik liep naar de kamer van Jasper en mij en pakte een boek uit de boekenkast
Je bent van mij! heet het boek.
Ik ging op het bed zitten en begon te lezen.

Even later hoorde ik dat iemand op de deur klopte. Wie zou dat zijn?
Binnen, riep ik. Het was Esmé.
Ben je lekker aan het lezen? vroeg ze met een vriendelijke glimlach.
Ik keek op van mn boek. Ja, het is echt heel leuk, zei ik. Ze glimlachte weer, maar zei niets. Toen bedacht ik me opeens iets.
Esmé, hoe ging jou eerste jacht? Ze keek me aan en begon opeens te lachen.
Mijn eerst jacht was volgens Carlisle niet normaal, zei ze en begon te vertellen.

Ik was niet zoals andere vampiers, volgens Carlisle. Hij vond het bijzonder dat ik mezelf zo goed kon beheersen. Het was alsof ik jaren een vampier was, maar ik was net getransformeerd en had ook nog nooit een vampier ontmoet.
Ze ademde even in en ging weer verder.
Op mijn eerste jacht rook ik een paar herten. Ze waren aan het eten. Maar ze wisten niet dat zí­jzelf straks voedsel zouden worden.
Ik sprong op het grootste hert af en zette mijn tanden gelijk in zn keel.
Carlisle had naast een boom staan toekijken met grote ogen hoe ik het dier leegdronk. Wat is er? had ik gevraagd nadat het dier leeg was. Het is zo Hoe heb je dit geleerd? Ik haalde mijn schouders op.
Maar toen begon ik te twijfelen. Was ik dan toch ooit een vampier tegengekomen? Het antwoord was nee. Het waren mijn insticten die zo snel waren gegroeid en me maakte dat ik een jarenlange ervaren vampier was. Ook al was dat niet zo.
Ik wist niks uit te brengen. Volgens mij is dit nog nooit gebeurd. Een jonge vampier die zich heel goed kon beheersen. Maar het is waar, en die vampier zat hier voor me.
Is je vraag beantwoord? vroeg ze met een glimlach. Esmé glimlachte altijd. Haar glimlach deed iets met je. Je voelde je beter, blijer.
Ik glimlachte terug. Ja, antwoordde ik.
Dan ga ik maar weer. Ze hebben me vast nodig beneden, zei ze terwijl ze opstond en naar de deur liep.


Reacties:


ilovevampire
ilovevampire zei op 26 juli 2011 - 19:03:
fabulous xxx


Rosie16
Rosie16 zei op 24 juli 2010 - 13:27:
Stoer wijf die Esme ^^


Merel
Merel zei op 14 juli 2010 - 13:01:
Cooooooll
En wat voor boeken heeft Jasper in z'n kast staan dan??? Wtf???


flipdodo
flipdodo zei op 13 juli 2010 - 13:28:
super!


justAgirl
justAgirl zei op 12 juli 2010 - 12:03:
Leuk! Geweldig! Alles!
xxxxx