Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Avatar » De Nieuwe Generatie » Boek 1: Water Hoofdstuk 5: Ba Sing Se Avonturen

De Nieuwe Generatie

17 juli 2010 - 17:38

459

0

202



Boek 1: Water Hoofdstuk 5: Ba Sing Se Avonturen

Wat er de vorige keer gebeurde in Avatar: Hoesyey gaat op weg om de Noordpool te redden na een visioen, en om het element Water te leren. Rongai gaat mee om maar één missie: Hoesyey doden. Hij vindt een meisje Soela, die met hem mee gaat. Ondertussen is Hoesyey al in Ba Sing Se waar vreemde dingen gebeuren…

Alles gaat door het hoofd van Hoesyey. Hij begrijpt niet hoe dit zou kunnen gebeuren. Zal dit te maken hebben met het visioen over de Noordpool? Dan hoort hij weer dat schot. Hij rent naar de plek waar het geluid vandaan komt. Hij ziet er bloed liggen, en een huilende vrouw. Daarnaast staat een man met een geweer. ‘’Dat komt ervan als je geen schulden betaalt. De volgende keer moet je het geld hebben.’’ Zegt hij, en loopt weer weg. In het midden, tussen het bloed, ligt een baby ie omgedraaid is. Hij beweegt geen vin. Hoesyey vindt het allemaal vreemd. Hij gaat naar de vrouw toe. ‘’Wat is hier gebeurd?’’ vraagt hij, en kijkt vol belang. ‘’Het is een prairie, iedereen moet zijn schuld betalen. Zoniet, betekent het je dood of die van iemand waar je alles voor geeft.’’ Zegt ze tussen haar tranen door. ‘’En de aardkoning dan?’’ vraagt Hoesyey. ‘’Die doet helemaal niks. Hij zit maar toe te kijken.’’ Zegt de vrouw, en pakt de baby op. Dan loopt ze weg. Hoesyey gaat knielen. ‘’Ik moet naar de aardkoning voor het te laat is.’’ Hij rent richting het paleis, wat boven de andere huizen uitsteekt.

Rongai is ook in de stad, en hoort telkens hetzelfde als Hoesyey. Soela wordt er zelfs een beetje bang van. ‘’Kunnen we niet weer gaan?’’ vraagt ze. Rongai schud zijn hoofd. ‘’Misschien weet de aardkoning waar de avatar is.’’ Zegt hij, en rent richting het paleis wat boven de huizen uitsteekt.

Hoesyey is al bij de aardkoning. Hij rent naar binnen, en stapt zomaar de troonzaal binnen. ‘’Kun je niet kloppen?’’ zegt de stem van de aardkoning. ‘’Nu niet. Ik ben de Avatar, en ik moet met je praten.’’ Zegt Hoesyey en zet weer een stap naar voren. De aardkoning schrikt. ‘’Meen je dat? Toevallig haat ik elke Avatar, maar de laatste heb ik gedood, en nu moet ik dat overnieuw doen. Hij pakt een briefje en laat dat aan Hoesyey.

13 november 2043

Vandaag is de Avatar, Aang, in ons rijk binnengekomen. Hij wou dat we stopten met het straffen als de mensen de schulden niet betaalden. Ik heb hem maar mooi van katoen gegeven, na een moeilijk gevecht, De volgende Avatar zal in 2059 komen hier om hetzelfde te doen als Aang. Maar dat zal hem mooi niet lukken. Ik zal hetzelfde doen als eerst. Hem doden…

‘’En nu is het dan zover, het is 13 november 2059, en ik kan je doden.’’ Zegt hij, en staat op. Hoesyey slikt, want hij kan nog geen enkel element besturen! Maar in zijn zak zit de Maak-Een-Eigen-Speer-Voor-De-Waterstam doosje nog. In een wip heeft hij het gemaakt, en staat in gevechtspositie. Nu zullen er moeilijke dingen gebeuren. Hij kan alleen winnen met moed…

To Be continued…

Einde Hoofdstuk 5


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.