Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: JEZP Seizoen 1 » Hoofdstuk 9: Nieuwe Pokemon aan boord!

Pokemon: JEZP Seizoen 1

4 maart 2011 - 15:49

369

0

301



Hoofdstuk 9: Nieuwe Pokemon aan boord!

De vorige keer: Nu Justin met Bulbasaur en Rick met Pidgey professor Oak hebben bevrijd, lijkt alles in orde. Kunnen de twee dan nu eindelijk rustig aan hun grote pokemon avontuur beginnen?

''Poeh, eindelijk rust na dat bevrijden enzo. Professor Oak bevrijd, mijn eerste pokemon gekregen en..'' Dan blijft Justin verstijven. ''Het visioen..''(*) Justin kijkt omhoog. ''Ik wil later niet voor Team Rocket werken, nooit! Ik zal ze bestrijden. Ja, dat doe ik!'' Hij staat zelfverzekerd op. ''Maar.. Waar is Rick nou weer gebleven? Rick? Rick! RICK!!'' Justin blijft maar Rick's naam schreeuwen, maar krijgt geen antwoord terug. ''Rustig man, mag een man niet eens alleen zijn?'' Rick komt chagrijnig aangelopen. ''O, sorry. Rick?'' Justin kijkt Rick serieus aan. ''Wat is er?'' Rick kijkt op. ''Nou, vind jij één pokemon ook niet weinig? Misschien moeten we een tweede vangen..''
Rick knikt overtuigend. ''Ja. Pidgey is ook wel toe aan nieuwe vriendjes! Dan ga ik die kant op..'' Rick wijst vol vertrouwen naar een plek in het bos. ''..En jij die kant op!'' En weer doet hij hetzelfde, alleen dan nu de andere kant opwijzend. ''OK, dan zien we elkaar over een halfuur weer!'' Justin rent snel de andere kant op, om zijn eerste pokémon te vangen. Rick zucht. ''Hij is me weer te snel af..'' En langzaam loopt hij naar de plek die hij zelf aangewezen had..

''Zo Bulbasaur, wat voor vriendje zou jij willen hebben?'' Enorm serieus wrijft Justin over zijn kin, over een onzichtbare baard. ''Bulbasaaur..'' laat Bulbasaur weten. ''Hmm. Dat lijkt me inderdaad ook wel een goede keuze. Maar wat dacht je van.. AU!'' Helemaal wit, vol verbazing en pijn, valt Justin naar voren. ''Au..'' Bulbasaur kijkt meteen om, om te zien wie zijn trainer hem pijn heeft gedaan. Het blijkt een Spearow te zijn. ''Bulba.. Saur!'' Vol, met al zijn kracht, geeft Bulbasaur een stevige Tackle, waardoor Spearow een halve meter naar achter vliegt. ''Spearow!'' Langzaam krabbelt de agressieve Spearow op, en voert een geweldig goede Peck uit. Bulbasaur vliegt binnen een seconde tegen zijn trainer Justin aan. ''Au!'' en ''Bulba!'' zijn te horen. Justin staat ditmaal langzaam op, wetend dat hij met een gevaarlijke tegenstander te maken heeft. ''Zo, dus onze vriend dacht mijn vriend Bulbasaur te kunnen aanvallen? Nou, mooi niet dus! Kom er maar uit, ...'' Justin schaamt zich dood. Hij heeft maar één Pokémon, en beseft zich een ding maar al te goed: ''Vluchten, Bulbasaur!''

Binnenkort meer..


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.