Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Morgenrood {afgelopen} » 26.De bevalling

Morgenrood {afgelopen}

18 juli 2010 - 19:09

497

10

473



26.De bevalling

Sorry dat ik zinnen letterlijk uit Morgenrood heb genomen, maar het leek me beter zo. Enjoy!

Rosalie nam Bella’s lichaam gelijk in haar armen en schoot daarmee de trap op.
‘Morfine,’ schreeuwde Edward tegen haar.
‘Alice, Carlilse. Bel Carlisle, nu!’
Ik aarzelde geen moment en stromde naar de telefoon.
Hij ging twee keer over en toen nam Carlisle op.
‘Hallo.’
‘Ja, hoi, Carlisle, je moet nu komen. De placenta is losgeraakt.
‘Ik kan nooit op tijd daar zijn. Geef het hoofdtelefoontje aan Rose.’
‘Zal ik doen!’ Mijn hand schoot naar de la van het dressoir dat naast me tegen de muur stond. Ik pakte het hoofdtelefoontje, snelde de trap op en zette het op Rosalie´s hoofd.
Ze begon er gelijk in te ratelen.
In het felle licht leek Bella´s huid eerder paars dan wit. Dit is niet goed.
Ze kotste een verse stroom bloed uit en het stroomde over haar enorme buik.
Rosalie had het operatiemes al in haar handen.
´Rose, nee, de morfine moet zich nog verspreiden!´ schreeuwe Edward tegen haar.
´Er is geen tijd meer,´ riep Rosalie tegen Edward. ´Hij gaat dood!´ En ja hoor daar gaat ze weer. HíJ gaat dood.
Ze boorde de operatiemes al in in Bella´s buik en er spoot felrood bloed omhoog uit de plek. Rosalie verloor haar concentratie. Haar ogen stonden vol met dorst en ze ontblootte haar tanden.
´Rose, nee!´ brulde Edward, maar hij kon niets doen. Hij stond op Bella´s borst te drukken zodat ze ngo kon ademen. ´Jacob, doe iets!´
Hij sprong over de tafel heen en stortte zich op Rosalie. Hij duwde haar richting de deur toen Rosalie het operatiemes in z´n arm duwde. Hij tarpte haar in haar maag en ze vloog tegen de deurpost. Nou was het mijn beurt, ik moet haar weghouden van Bella anders…
Ik schoot op haar af en greep haar bij de keel om haar naar beneden te sleuren.
´Alice, haal haar hier weg!´ riep Edward.
Ik sleurde haar mee de trap af met nog steeds mijn ene hand om haar keel.
Ze probeerde zich niet eens te verzetten. Ze wilde dat zij konden winnen.
Ik was boos op haar. Woedend. Ze had bijna Bella leeggezogen. Daarom begon ik ook tegen haar te tieren in de gang.
´Rose, hoe kon je?!
´Alice… aljeblieft ik…´ Ze klonk zielig. Ze besefte wat ze bijna had gedaan.
´Rose…´ Ik schudde mijn hoofd. Wat5 had het voor zin om nu boos op haar te worden? Hadden wij vampiers niet allemaal zo´n ik-zie-bloed-dus-ik-moet-het-maar-drinken moment? Ja dat hadden wij allemaal zelfs Rose die al achtenennegentig jaar ervaring had.
Esmé was kwam de gang in. ´Hoe gaat het daarboven?´ voeg ze met een ernstig gezicht en stem. Ik wist hoe Esmé zich op dit moment voelde. Schuldig. Schuldig omdat ze er niet bij mag zijn. Edward had het haar verbied. Hij wilde niet dat ze Bella zo zag. Esmé had het gelijk geaccepteerd en probeerde zo min mogelijk in de kamer te komen. Zij wilde het zelf ook niet zien.
Niemand gaf antwoord op haar vraag. Niemand wilde uitleggen hoe de situatie daarboven was.
Boven hoorde ik Jacob shcreeuwen.
´Je blijft bij me hoor Bella! Hoor je me? Blijf! Laat je hart kloppen!´
Ja, Jacob. Dat willen we allemaal.


Reacties:

1 2

irish98
irish98 zei op 18 feb 2011 - 14:21:
Moooooi alqwwe


wordslover
wordslover zei op 20 okt 2010 - 19:20:
heel goed,
en super spannend! (:
ik ga snel verder lezen


BreakingDawn
BreakingDawn zei op 26 sep 2010 - 19:57:
Lees het voor de 2e keer maar ben een spelfout tegengekomen

Edward had het haar verbied

Edward had het haar verboden.


Rosie16
Rosie16 zei op 24 juli 2010 - 13:39:
Oeh. Ik moet gewoon heel snel verder lezen!


MissFroggy
MissFroggy zei op 21 juli 2010 - 11:05:
verder <3