Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Columns, sprookjes, kortverhalen.. » Leven in een leugen

Columns, sprookjes, kortverhalen..

20 juli 2010 - 13:02

293

0

236



Leven in een leugen

Sommigen vinden dat ik mijn ideale droomwereld niet van de realiteit kan onderscheiden, maar volgens mij klopt dat niet helemaal.
Ik kan het wel, denk ik, ik wil het gewoon niet.
De wereld ziet er zoveel mooier uit als ik er wat van mijn magie aan geef. Alsof het buiten bewolkt is, en al je kleurpotloodjes op zijn - tot je er nieuwe krijgt en alles vlijtig begint in te kleuren.
En ik ga er niet dood van als ik constant in die bewolkte wereld leeg, maar van de wereld met die kleurtjes word ik instant gelukkig.
Dan negeer ik mijn zorgen en is aller perfect.
In die wereld kwets ik geen mensen en word ik niet gekwetst. Hij en ik vormen nog steeds een wij.
En dat is hoe het zou moeten zijn. In die wereld wil ik leven.
En ik weet dat het zwak is om gewoonweg te vluchten naar een ideaalbeeld als de werkelijkheid mij te veel wordt, maar het is mijn enige houvast.
Maar ik ben niet naïef. Ik weet donders goed dat waar ik van droom de realiteit niet is, en dat ze dat ook nooit meer zal worden.
Daar heb ik zelf voor gezorgd. Het is als een geweldige droom 's nachts. Er gebeurt iets waar je al zo lang op gewacht hebt. Hij vergeeft je eindelijk of hij geeft toe aan zijn gevoelens voor jou. En in je slaap besef je maar al toe goed dat het slechts een droom is, maar je onderdrukt dat gevoel, tot je wakker wordt.
Dus zeg niet dat ik niet weet wat de realiteit is, want net doordat ik met mijn hart ergens anders zit, word ik elke dag keihard met mijn neus op de feiten gedrukt.
Ik wéét wat de realiteit is, ik wou alleen dat ik het niet wist.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.