Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Wow! we're in a huge problemD= » Chapter 8: afstand nemen van de Keyblade!!!!

Wow! we're in a huge problemD=

23 juli 2010 - 11:25

756

1

201



Chapter 8: afstand nemen van de Keyblade!!!!

de volgende ochtend werd hij letterlijk wakker gestaart door Sparky en Volty.
"huh... hoe laat is het?, mompelde Sora slaperig en gooide met een snelle handeling zijn deken van zich af en stootte zijn verkeerde voet.
"het is 10:15 je hebt nog 20 minuten om je om te kleden en te ontbijten, zei Ron nonchalant.
"WAT!, schreeuwde Sora geschrokken en Volty sprong op Rons hoofd die bijna omviel.
Roxas grinnikte en Harry schudde vermoeid zijn hoofd.
"Sora, rustig maar het is pas 7:00, zei Harry en legde zijn hand op zijn schouder.
de medeleerlingen die op de slaapzaal waren door het lawaai wakker geworden.
"kijk Sora dat zijn Marcel Lubbermans, Daan Tomas en Simon Filister, zei Harry die op de drie jongens wees.
"aangenaam, ik ben Sora en dat is me broertje Roxas, zei Sora en gaf de drie jongens een hand.
"pi pikachu, zei Sparky en sprong via zijn schouder op zijn hoofd.
"en dat zijn Sparky en Shinx onze partners, legde Roxas uit.
"cool, we hadden jullie gesprek opgepikt in de Grote Zaal, mompelde Marcel.
"geef niks, zei Sora en keek naar Volty die met de sprei van zijn bed in gevecht was.
"nou ik vind je toch wel cool dat je niet bang bent voor de Zwadderaars en die kunnen gemeen zijn, zei Simon lachend.
"uh....ja... zei Sora en keek Sparky grijnzend aan.
"nou eigenlijk deed me lieve broertje niets maar zijn trouwe Pikachu, grinnikte Roxas.
"ach hou jij je kop, gromde Sora en werd vuurrood.
"idioot, mompelde Roxas.
"sukkel, bromde Sora en trok zijn shirt aan.
"jongens, ik zie jullie zometeen beneden, zei Harry haastig tegen Roxas en Ron.
"oke, zei Ron en liep met Roxas naar beneden.
Toen ze weg waren wachtte Harry op Sora die met zijn Keyblade bezig was.
"Sora, wat ben je aan het doen?, vroeg Harry en kwam naast hem staan.
"nu ik op Zweinstein ben moet ik afstand nemen van de Keyblade anders volgen de Heartless ons en breng ik jullie in gevaar, verzuchtte Sora.
"hey, kop op je had het veel erger kunnen treffen niet zo erg als wat ik heb meegemaakt, zei Harry.
"ach wat zou het heb je er een beetje zin in? vroeg Sora en verstopte de Keyblade onder zijn bed.
"um... Sora hoe wilde je eigenlijk gaan toveren zonder Toverstaf, zei Harry met grimmige glimlach.
"dat zie ik zometeen wel! auw!, zei Sora en vergat dat zijn enkel nog behoorlijk pijn deed.
"je bent me er een, grinnikte Harry en ze liepen de slaapzaal uit.
Toen ze bij de Grote Zaal kwamen hielden Ron en Roxas een plaatsje vrij voor Sora en Harry.
Sora zat naast twee jongens die roodhaar hadden en precies op mekaar leken.
"pardon, zou ik van jullie de pompoensap mogen?, vroeg Roxas en Sora keek hem raar aan.
"tuurlijk alsjeblieft, zijn jullie niet die twee jongens die neerstortte op het schoolterrein?, vroeg een van roodharige jongens.
"ja, dat zijn ze ja, gromde Ron nijdig.
"aww, Ronnie chagrijnig, zei een van de jongens op plagerige toon.
"what the... wie waren dat? je broers? vroeg Roxas en voerde Shinx stukjes brood.
"ja, Fred en George zijn mijn Tweelingbroers en echt irritant, gromde Ron nijdig.
"waarom? ze zijn best aardig, zei Sora en nam een slok Pompoensap.
"leg ik nog wel uit, zei Ron en propte zijn mond vol met havermout.
"waar is Hermelien? nu al naar de Bieb?, vroeg Harry aan Ron.
"zé zou zo 'omen ze 'oest 'its 'egelen 'et 'Andorling, zei Ron met zijn mondvol havermout.
"jullie lesroosters, zei Fred of George en gaf Harry en Sora een perkament in hun handen.
Sora was blij dat hij niet precies op zijn tweelingbroer leek hij kon Fred en George echt niet uit elkaar houden.
Sparky schrok zich ter pletter toen er duizenden uilen naar beneden kwamen vliegen en een bosuil bij Sora stopte met twee grote pakketten.
"kom ik help je wel, zei Harry en had binnen twee seconden de pakketjes los en Sora gaf er een aan Roxas.
"wow, moet je zien leerboeken en een ketel en een heleboel andere dingen, zei Roxas opgewonden.
"luister, zei Sora en las het briefje voor dat bij zijn pakket zat hardop voor:

Beste Sora en Roxas,
dit is jullie begin voorraad voor de lessen,
alles zit er in behalve een Toverstaf maar daar komt vanmiddag na het eten een beroepsman voor die jullie twee even apart nemen,
ik raad jullie aan om niet te enthousiast te worden voor vandaag,
met veel liefs,
Professor Perkamentus.

Sora stopte het briefje in zijn zak.
"dat is toch ongelofelijk cool!, riep Roxas enthousiast.
"nou ja, wat jij wilt, zei Sora en bekeek zijn gewaad.
"kom op, de lessen beginnen zo, zei Harry en legde zijn hand op zijn schouder.
Sora betwijfelde nu zwaar of hij door wilde gaan met deze identiteit en hinkte toen maar achter Roxas, Ron en Harry aan.


Reacties:


V0nneke
V0nneke zei op 23 juli 2010 - 15:39:
Haha, je maakt goed duidelijk dat Roxas precies het tegenovergestelde is van Sora
Leukleukleuk