Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Never mentioned » 02. Crush

Never mentioned

26 juli 2010 - 10:46

501

7

405



02. Crush

De hoofdstukken worden langer, dat beloven we!

Leona P.O.V.

“Mam! Kunnen we nu eindelijk gaan?”¯ Ik stond ongeduldig bij de open haard te wachten.
“Nog heel even wachten. Guilian is nog niet klaar.”¯ Ik slaakte een geërgerde kreet en stormde naar de trap. “Ettertje! Opschieten!”¯ Ongeveer drie seconden later kwam hij de trap af. Ik rende op de haard af, onderweg mijn tas grijpend en stond binnen no time in ‘het nest’. Eenmaal daar werd ik onmiddellijk omver geworpen door twee roodharige figuren, die, ondanks het leeftijdsverschil, groter dan mij waren.
“Fred! George! Ga van me af!”¯
“Nee!”¯ Zeiden ze tegelijk. Ik deed mijn, o zo bekende, oogrol en duwde de tweeling van me af, om vervolgens warm begroet te worden door de rest van de familie Wemel.
“Charlie!”¯ Ik vloog als een gek op hem af en gaf hem een dikke knuffel. Charlie gaf me altijd extra trainingen voor zwerkbal en ik zou hem enorm missen dit jaar.
“Kleintje!”¯ Ik gaf hem een stomp op zijn schouder en knuffelde hem nog eens.
“Moet je echt naar Roemenië verhuizen?”¯ Vroeg ik met een pruillip.
“Ja, maar niet getreurd. Nu kun jij tenminste mijn positie in het team overnemen.”¯ Ik kon niet anders doen dan grijnzen.
“Ik hoorde dat Olivier Plank aanvoerder wordt. Jouw keus?”¯ Charlie knikte.
“Beste wachter die ik ooit heb gezien. Die gaat het ver schoppen.”¯ Ik zuchtte. Hij had gelijk. Olivier Plank was inderdaad een briljante speler, maar hij was ook enorm vervelend.
“Het zal wel.”¯
“Oeh, is iemand hier chagrijnig vanwege Olivier?”¯ Vroeg Fred, terwijl George kusgeluidjes maakte. Ik vloog op ze af, maar de tweeling was net iets sneller, waardoor ik op de grond viel.
“Wie is Olivier?”¯ Vroeg Guilian. SHIT! Ik vloog op de tweeling af en tackelde ze. Dat stopte hen helaas niet.
“Zwerkbalaanvoerder en wachter van het Griffoendor-team. En je zus is in luuuuvveeee.”¯ Ge-wel-dig. Niet! Ik besloot de tweeling te negeren voor de rest van de dag, aangezien dankzij hen onze hele families dachten dat ik verliefd was. Op Olivier Plank wel te verstaan. Gad-ver-damme.

Tegen de middag wist ik Charlie eindelijk over te halen tot een zwerkbalwedstrijdje en om twee uur stond iedereen klaar bij de kleine appelboomgaard. En voor het eerst in mijn leven versloeg ik Charlie Wemel tijdens een zwerkbalwedstrijdje. Nu wist ik zeker dat ik in het team van Griffoendor zou komen.


Guilian P.O.V.
Olivier Plank, hè? Daar kon ik wel wat mee. Mijn zus zou zich zo dood gaan ergeren aan mij dit jaar. Ik keek hoe ze triomfantelijk de gouden snaai in haar hand had. Ik kreeg ineens door dat Ron tegen me aan het praten was.
“Ik heb gehoord dat Harry Potter dit jaar naar Zweinstein gaat. Kun je het je voorstellen? De jongen die bleef leven bij ons op school!”¯ Ik keek hem verbaasd aan.
“Meen je dat?”¯
“Ja, ik weet niet meer van wie ik het gehoord heb, maar lijkt het je niet supergaaf?”¯
“Het zal wel. Niet zo heel bijzonder. Die zal zich wel heel wat menen.”¯ Ik had geen idee hoe ver ik er naast kon zitten.


Reacties:

1 2

justAgirl
justAgirl zei op 26 juli 2010 - 19:05:
Haha, natuurlijk moet Leona de tweeling erin stoppen
Maar het is wel heel leuk =D
snel verder! <3
xxx


Rosie16
Rosie16 zei op 26 juli 2010 - 14:25:
Oeh.. Charlie als vriend ^^
Ik wou dat Charlie in de film voorkwam. Alhoewel.. Misschien is dat ook wel zo bij de bruiloft van Bill en Fleur ^^ I hope zo
Oh ja, en Leona, WANNEER GA JE NOU VERDER MET TNLL?!! Ik zal je blijven stalken tot je verder gaat
Anyway, snel verder jullie!


xEmma
xEmma zei op 26 juli 2010 - 13:43:
Uhm, *kuch*, sorry, maar Olivier is geweldig
Mhihi x]
Sorry, dat moest er even uit

Ik vind 't leuk dat er een keer iemand bevriend is met Charlie ^-^
Charlie wordt meestal amper genoemd, laat staan als een vriend beschouwd (:

Snel meer<3
xx


DragonSlayer
DragonSlayer zei op 26 juli 2010 - 13:38:
sry voor het kleine stukje van mij bij dit stuk ik wist niks anders


Ezzlot
Ezzlot zei op 26 juli 2010 - 13:37:
Leona en Olivier zaten in een boooootjeee K-U-S-S-E-N-D